Hoe bouwen jullie adressenlijst op voor mailinglist?

1
Hallo mede-ondernemers,

Hoe bouwen jullie je nieuwsbrief bestand op en welke adressen gebruiken jullie?

Ik heb o.a. deze discussie al bestudeerd http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=10943 maar vraag mij af of ik de emailadressen kan gebruiken van mensen die daadwerkelijk iets bij mij gekocht hebben of is dit toch verboden? Het % bezoekers/klanten dat zich registreert voor mijn nieuwsbrief is erg laag.

Hoe pakken jullie het aan?

Gr. Rob

Re: Hoe bouwen jullie adressenlijst op voor mailinglist?

2
In principe mag je de adressen gebruiken van de mensen die iets bij je gekocht hebben.
Maar als jij een opt-in hebt in je bestelproces voor een nieuwsbrief en mensen willen zicht hier niet op abonneren, dan werkt het in mijn ogen averechts als je dan toch een mail gaat versturen.

Verkoop je nieuwsbrief beter, waarom moet je deze ontvangen? Bedenk wat de klant er aan heeft om deze te ontvangen. Nieuws, interessante weetjes of aanbiedingen kunnen inhoud zijn.
e-messen.nl, de webshop vooral uw keukenmessen, snijplanken en messenblokken

3
Volgens mij mag je helemaal niet mensen die enkel wat besteld hebben ongevraagd nieuwsbrieven versturen. Dat is immers toch wel vrij letterlijk ongevraagde reclame mail. De Opta stelt, dat je als afzender expliciet toestemming moet hebben van geadresseerden. Dat is toch niet expliciet toestemming...!

Toch maar houden bij een Opt-in zou ik zeggen! Kost nu eenmaal veel tijd om een goede mailinglijst op te bouwen.

Persoonlijk ben ik ook fel tegenstander van het 'meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang' concept. Dan weet je immers, dat men zich aanmeld om er iets voor te krijgen en niet uit interesse. Dus dan heb je er ook niet zoveel aan.

Je kan mijns inziens dus het beste geduld hebben, je kan beter 100 echt geïnteresseerden aan versturen, dan 1000 mensen die de mail niet eens lezen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

4
NOP Webdesign schreef:Volgens mij mag je helemaal niet mensen die enkel wat besteld hebben ongevraagd nieuwsbrieven versturen.
Dat mag wel, maar alleen als je ze producten aanbiedt die direct aansluiten bij wat ze gekocht hebben en je moet ze de mogelijkheid geven om zich af te melden voor die berichten.

Of dat inderdaad verstandig is om te doen is het tweede, zelf zit ik er ook niet altijd op te wachten.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.