Backlinks webmastertool

1
Ik zat even in mijn webmaster tool te kijken. Kan altijd interessant zijn, ineens valt mijn oog op de links die via webwinkelforum weg komen. Deze zijn bij wijze van spreken van 100 naar 75 gegaan. in die verhouding zo'n beetje. Hoe kan dit?

Tevens, hoe lang duurt het eigenlijk voordat een backlink tevoorschijn komt daar? Ik heb nog een site liggen waar ik niks mee doe en heb vanuit de broncode gelinkt naar elecs (zodat deze voor een klant niet zichtbaar is, even kijken wat hij doet) hoelang duurt het voordat zoiets zichtbaar zou zijn?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Backlinks webmastertool

2
Elecs schreef:Ik zat even in mijn webmaster tool te kijken. Kan altijd interessant zijn, ineens valt mijn oog op de links die via webwinkelforum weg komen. Deze zijn bij wijze van spreken van 100 naar 75 gegaan. in die verhouding zo'n beetje. Hoe kan dit?
Het forum kent geen canonical links, waardoor er voor dezelfde content meerdere backlinks in omloop zijn. Als je dieper graaft, kun je bijvoorbeeld dezelfde topic-URL met een zonder start=0 aantreffen. Google probeert dergelijke dubbeltellingen tegen te gaan.
Elecs schreef:Tevens, hoe lang duurt het eigenlijk voordat een backlink tevoorschijn komt daar? Ik heb nog een site liggen waar ik niks mee doe en heb vanuit de broncode gelinkt naar elecs (zodat deze voor een klant niet zichtbaar is, even kijken wat hij doet) hoelang duurt het voordat zoiets zichtbaar zou zijn?
Bedoel je een contentloze redirect vanaf een ongebruikte domeinnaam, bijvoorbeeld van funny-widgets·com naar grappige-widgets·nl? Dat levert zelden iets op. Google zal dan de bestemming van de redirect gebruiken.
StoreCore.io

Re: Backlinks webmastertool

3
Ah, dat maakt weer wat duidelijk! Bedankt :).
Bedoel je een contentloze redirect vanaf een ongebruikte domeinnaam, bijvoorbeeld van funny-widgets·com naar grappige-widgets·nl? Dat levert zelden iets op. Google zal dan de bestemming van de redirect gebruiken.
Nee, ik heb een tijdje terug een andere webshop gemaakt met solar-speelgoed. Dat wou ik gaan verkopen, maar ik zie er toch niet zoveel in op het moment. Maar het was wel leerzaam om te maken :).
Dus ik dacht, is hij toch nog ergens nuttig voor. Maar hoelang duurt zoiets?
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.