Na een tijdje lurken is het hoog tijd om mezelf eens netjes voor te stellen ... Mijn echte naam is Marti en ik ben hier terecht gekomen toen mijn idee om een webshop te beginnen vaste vormen begon aan te nemen. Laat ik dus maar beginnen met jullie bedanken voor dit forum! Ik hoop nog veel te leren hier, en (op termijn) andere mensen te kunnen helpen.
Wat info over mijn persoontje: over een paar weken vier ik mijn 41 verjaardag (yikes!), ik ben moeder van een zoon van bijna 18 en woon in Nijmegen. Mijn grootste hobby is watersport: ik ben een echt bootjesmens. Zelf heb ik een zeilboot, maar op een motorboot voel ik me net zo thuis. Als het maar drijft

Een paar jaar geleden heb ik de stap gemaakt van loonslaaf naar ZZP'er en (lang verhaal kort) nu dus een webshop. Hoe dat zo gekomen is? Deze maand is het 3 jaar geleden dat mijn vader overleed aan de gevolgen van huidkanker. Zoiets zet je wel aan het denken, en ik kwam er achter dat ik eigenlijk helemaal niet veel wist over huidkanker en de oorzaken daarvan.
Het balletje is gaan rollen en het eindresultaat is een webshop in UV kleding; ook doe ik mijn best om voorlichting te geven. Inmiddels weet ik namelijk ook dat ons gezin niet alleen stond in al zijn onwetendheid, wat dat betreft lopen we in Nederland hopeloos achter qua voorlichting

Na héél veel twijfel en pakketten uittesten ben ik uitgekomen op WordPress (wat ik al jaren enthousiast gebruik) en WooCommerce. De site draait voorlopig op shared hosting; als het allemaal groot gaat groeien zal dat wellicht anders moeten, maar voorlopig is het goed zo.
Op dit moment staan er 215 artikelen in de shop, vrijwel allemaal met attributen als kleur en maat. De belangrijkste plugins die ik heb draaien zijn (behalve WooCommerce zelf dus) Online Backup for WordPress, All in One SEO Pack, WP Smush.it en WP Super Cache.
Voor de betalingen heb ik gekozen voor Sisow, alleen het achteraf betalen is nog niet op orde door een probleempje met de plugin en de (in mijn ogen) toch wat omslachtige en vooral voor ook kostbare werkwijze. Daar ben ik dus nog niet helemaal uit.
Begin juni heb ik een 'soft launch' gedaan: de shop is open maar nog niet hard gepromoot; juni is wat dat betreft natuurlijk een beetje een ongelukkige maand voor een shop in UV kleding. Er zijn echter altijd veel meer redenen te bedenken om iets níet te doen dan om de stap te nemen, dus ben ik gewoon open gegaan. Een rustige start heeft natuurlijk ook zijn voordelen.
Oeps, lang verhaal geworden, laat ik het hier maar bij houden