Ik ben bezig met de omzetbelasting aangifte en vroeg mij af of ik de BTW van mijn opleiding ook terug kan krijgen? Weet iemand hoe dit precies zit? Ik krijg wel studiefinanciering

Ik gok zo dat jouw studie onder de 1e categorie valt.Bij studiekosten die onder de 2de categorie vallen, kun je ook de BTW terugvorderen. Bij studiekosten die onder de 1ste categorie vallen niet.
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat je de btw kan terugvorderen - als er uberhaupt al btw op zit - van een HBO studie small business en retail management - dat in eerste instantie vrijwel altijd los staat van je eigen onderneming.Zazuco schreef:Volgens mij kan je alleen na- en bijscholing aftrekken. Specifiek gerelateerd aan jouw bedrijf dus.