Ip adres achterhalen

1
Beste forum leden,

Ik weet dat deze vraag hier eigenlijk niet tussen hoort. Maar hier zitten de meeste mensen die veel van internet af weten. Ik wordt al een tijd bedreigd via de mail. Heb hiervoor aangifte gedaan bij de politie. Maar de politie verteld mij dat ik wat meer gegevens moet achterhalen voor dat ze er iets mee kunnen.

Het probleem is dat het gaat om dit mail adres a.3p8i49k50ukdq@mail.marktplaats.nl.
Hoe kom ik er echter wat zijn IP adres is ?

Groet!

Re: Ip adres achterhalen

2
Vervelend zeg! Ik heb hetzelfde meegemaakt (ook via marktplaats). Met een beetje moeite heb ik echter het (mobiele) telefoonnummer van de persoon achterhaald. Ik heb hem gewoon gegoogled, en hij bleek onder verschillende voornamen met dezelfde voorletter hetzelfde te doen bij andere mensen. Eén iemand had echter zijn telefoonnummer, dus die heb ik doorgegeven aan de politie. Die heeft het vervolgens goed afgehandeld. De man heeft mij nog een paar mailtjes gestuurd en daarna is het opgehouden.

Wel vind ik dat marktplaats in dit soort situaties zeer slecht handelt! Ik heb contact met hen gezocht en uitgelegd dat ik vervelende berichten kreeg van iemand via hun server. Zij weigerden echter deze e-mails stop te zetten. Ik zou verwachten dat het toch een kleine moeite is om berichten van hem aan mij te blokkeren. Wat ze verder met zijn account doen is niet aan mij, maar alleen zorgen dat hij mij niet meer kan benaderen is toch niet te veel gevraagd?

Maar goed, om terug te komen op jouw vraag: Ik weet helaas niet hoe je iemands IP adres kan achterhalen.. Het enige advies wat ik je kan geven is: ga op onderzoek uit en probeer meer gegevens van hem te vinden. Heb je een bankrekeningnummer? Misschien kunnen die iets voor je betekenen.. Succes!!!
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

3
merksupport schreef:Beste forum leden,

Ik weet dat deze vraag hier eigenlijk niet tussen hoort. Maar hier zitten de meeste mensen die veel van internet af weten. Ik wordt al een tijd bedreigd via de mail. Heb hiervoor aangifte gedaan bij de politie. Maar de politie verteld mij dat ik wat meer gegevens moet achterhalen voor dat ze er iets mee kunnen.

Het probleem is dat het gaat om dit mail adres a.3p8i49k50ukdq@mail.marktplaats.nl.

Groet!
Wat zijn de headers van de email? Post deze hier eens
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
HorseTopShop schreef:Bij Outlook kon je toch op 1 of andere manier direct het ip-adres zien?
Ja volgens mij moet je dan op het e-mailbericht gaan staan en dan klikken met de rechter muisknop en dan klikken op eigenschappen. Maar vrees dat het nu heel lastig wordt, want dit is een e-mailadres waar marktplaats tussen zit. Marktplaats heeft dat veranderd want voorheen werd er rechtstreeks gemaild door de personen.

6
Het Varaantje schreef:
merksupport schreef:Beste forum leden,

Groet!
Wat zijn de headers van de email? Post deze hier eens
Hoe kan ik de header zien van de mail? Het gaat om het nieuwe outlook.

7
2013:

Open email in nieuw venster (popup).

> bestand
> eigenschappen
> daar staat het bij interhetheaders

En dan zie je bijv ergens tussen de tekst staan:
Received: from bolpmx101.bol.com (pmx-outbound.bol.com [91.195.0.144])

8
Bedoel je dit?

X-TMN: [HYsP2apI7TWC2lI4XqK6lUfg26JUKmbR]
X-Originating-Email: [gebruikteproducts@hotmail.nl]
Message-ID: <DUB111-W565F44009C948798A80849C07C0@phx.gbl>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_c301bad0-588d-4c9e-965f-916036494f78_"
From: Gebruikte Products <gebruikteproducts@hotmail.nl>
To: Charry via Marktplaats <a.3p8i49k50ukdq@mail.marktplaats.nl>
Subject: RE: Reactie: GEZOCHT | Apple MacBook Pro / Air | INKOOP DIRECT GELD
Date: Thu, 4 Jul 2013 13:35:54 +0200
Importance: Normal
In-Reply-To:
<mail-epwKyqWWUqH4DCKLfwbjDSwDXpZU4d1NwTEtgbYrKw@mail.marktplaats.nl>
References:
<mail-epwKyqWWUqH4DCKLfwbjDSwDXpZU4d1NwTEtgbYrKw@mail.marktplaats.nl>
MIME-Version: 1.0

--_c301bad0-588d-4c9e-965f-916036494f78_
Content-Type: text/plain; charset="windows-1256"
Content-Transfer-Encoding: base64
RicardoV schreef:2013:

Open email in nieuw venster (popup).

> bestand
> eigenschappen
> daar staat het bij interhetheaders

En dan zie je bijv ergens tussen de tekst staan:
Received: from bolpmx101.bol.com (pmx-outbound.bol.com [91.195.0.144])

9
Dat denk ik niet, want daar zie ik geen IP adres. Maar als je mijn stappen hebt gevolgd, zal het wel zo zijn.

Overigens betwijfel ik of je het IP adres van de persoon kan zien, aangezien het email adres van marktplaats is.
Return-Path: <klaasdasdm>
Delivered-To: inadsadnl
Received: by mail.webshopapp.com (Postfix, from userid 1002)
id A1EF8240D8; Thu, 4 Jul 2013 19:31:56 +0200 (CEST)
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.2.4 (2008-01-01) on madsads.com
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No, score=-6.3 required=5.0 tests=AWL,BAYES_00,
RCVD_IN_DNSWL_MED autolearn=ham version=3.2.4
Received: from basdadssaom (pmx-outadsasdasl.com [91.1912351234])
by maadsasdsap.com (Postfix) with SMTP id 0asd240C0
for <iadsasdap.nl>; Thu, 4 Jul 2013 19:31:52 +0200 (CEST)
Received: from bolpadsadsasdom (localhost.localdomain [12123.1])
by bolasdadascom (Postfix) with ESMTP id 0asdC155
for <infadsasdahop.nl>; Thu, 4 Jul 2013 19:31:52 +0200 (CEST)
Received: from bolpadsasdsaocal (bolpapp43-front [11232.11238.11.50])
by bolpadsada.com (Postfix) with ESMTP id F41asd6C11B
for <inasdadseshop.nl>; Thu, 4 Jul 2013 19:31:51 +0200 (CEST)
Received: from basdad3 (localhost.localdomain [127.0.0.1])
by boladsadas.local (Postfix) with ESMTP id F1FasdFB85C
for <asdadasadsp.nl>; Thu, 4 Jul 2013 19:31:51 +0200 (CEST)
From: klanasdadasm
To: Ricasdasdasdasop.nl>
Message-ID: <EPAABDsaddadaC82DAF7A@badsadasip>
Subject: Bol.asdadada
[CASE:81adsa6]
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
x-epny-request-id: 81asdada
Date: Thu, 4 Jul 2013 19:31:51 +0200 (CEST)

En wat info weggehaald asdasdas..

10
Ik heb zelf ook even gekeken in mijn eigen mailtjes en ik zie wel een IP adres maar dat is het IP adres van Marktplaats....

Denk dat je er niet achter kan komen van wie deze mail is zolang het via marktplaats loopt...

Kan je het niet gewoon negeren? Stopt ie vast vanzelf
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

11
Nigeren is een optie, maar als hij berichten stuurt met foto's van mij en met teksten van je staat op mijn lijst (Dodenlijst) Dan ga je je toch aardig druk maken. Ik heb ook een aantal berichten gestuurd naar hem om precies te weten wat ik fout heb gedaan? Krijg elke keer te horen dat ik hem heb opgelicht. Maar weet zelf nergens wat van af.
Het Varaantje schreef:Ik heb zelf ook even gekeken in mijn eigen mailtjes en ik zie wel een IP adres maar dat is het IP adres van Marktplaats....

Denk dat je er niet achter kan komen van wie deze mail is zolang het via marktplaats loopt...

Kan je het niet gewoon negeren? Stopt ie vast vanzelf

13
RicardoV schreef:Probeer dan eens door te vragen waar hij je van beschuldigd en wat er is gebeurd.
Vraag dat in elk bericht maar krijg elke keer te horen, 'Je kan nu niks meer doen je staat op mijn lijst'

Ik denk dat ie pas gaat stoppen als ik zijn gegevens weet en hem hier mee ga confrenteren. Dan ga ik er van uit dat hij hier van schrikt en dan stopt.

15
RicardoV schreef:Marktplaats al gebeld?
Je kan alleen een bericht sturen naar Marktplaats. Heb dit uit eindelijk gedaan maar nog geen reactie mogen ontvangen. Zie wel veel berichten dat Marktplaats er bijna niks aan doet.

16
merksupport schreef: Je kan alleen een bericht sturen naar Marktplaats. Heb dit uit eindelijk gedaan maar nog geen reactie mogen ontvangen. Zie wel veel berichten dat Marktplaats er bijna niks aan doet.
Dat is logisch want er zijn veel mensen met algemene klachten. Een dodenlijst met foto is wel wat anders, dus daarbij kun je echt wel wat meer druk opvoeren bij Marktplaats. Geef ze een seintje via Twitter, loop even binnen bij ze op hun kantoor te Amsterdam, vraag desnoods naar Dennis van Allemeersch (Directeur B2C zaken bij Marktplaats) want een doodsbedreiging horen ze ontzettend serieus te nemen! Kom je er niet uit? Stuur me dan een pb dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen m.b.t. contact krijgen met Marktplaats!
Nu op mijn weblogs:

17
Ik ben het met je eens dat marktplaats hier echt iets aan moet doen!
Helaas heb ik (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. En deze man had mijn adres! Dus ik was echt heel bang dat hij zijn dreigementen uit zou voeren.. Ik heb de berichten die hij me stuurde doorgestuurd naar marktplaats, maar die bleven maar volhouden dat ze niks konden doen en ik het aan de politie over moest laten..
Ik vind dit persoonlijk ernstig nalatig van Marktplaats! Ze moeten dit soort dingen serieus nemen en aanpakken.
Ik zou zeggen, geef niet op, en hopelijk heb je iets aan het advies van Dirkjan!
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook

18
Valt me tegen van Marktplaats dat ze er niets aan doen als je de dreigmails ter bewijs hebt...

Natuurlijk is de kans dat de dreiging wordt uitgevoerd zo goed als nul maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je er niet blij van wordt. De politie zal denk ik ook weinig kunnen doen als het e-mail adres of IP adres niet te achterhalen zijn.

Snap uberhaupt niet waarom het e-mail adres van de verzender niet getoond wordt. Ik bedoel, als je niet wilt dat mensen je mail adres weten, mail dan niet. Dat anoniem communiceren werkt alleen maar vage gasten in de hand...

19
@ Dirkjan

Ik ga zeker even langs op het hoofdkantoor van Marktplaats. Alleen ben ik bang als ik daar kom dat ik zonder excuus wordt weg gestuurd. Is het mogelijk dat ik via een ander mail adres zijn eigen mail adres kan achterhalen? Dan kom ik misschien verder en de politie ook. De kans is klein dat hij straks voor mijn deur komt te staan, maar als je het nieuws een beetje volgt dan zie je het steeds vaker.

Ik begrijp dat Marktplaats het druk heeft maar dit soort zaken moeten ze wel serieus nemen.

20
Daarom heb ik thuis en in mijn tas altijd een busje, eh, hondenspray....

Voor de loslopende dolle honden die de politie niet wil oppakken ;)

21
Helaas moet je tegenwoordig wel wat bij je hebben voor zelf bescherming ;)
Het Varaantje schreef:Daarom heb ik thuis en in mijn tas altijd een busje, eh, hondenspray....

22
merksupport schreef:Helaas moet je tegenwoordig wel wat bij je hebben voor zelf bescherming ;)
Het Varaantje schreef:Daarom heb ik thuis en in mijn tas altijd een busje, eh, hondenspray....

Yep. Het mag natuurlijk wel niet maar ga toch liever naar de gevangenis dan dat ik doodgebeten wordt ;)

23
Ik heb contact gehad met Marktplaats. En uit mijn verbazing hebben ze hier een onderzoek naar gedaan en hebben ze zijn account geblokkeerd :)

Totaal niet verwacht van Marktplaats!

25
Ik kreeg deze mail van hun.

Geachte mevrouw/meneer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Aan de hand van de conversatie heb ik besloten om de afzender te blokkeren. Dit taalgebruik komt inderdaad dreigend over en is ongewenst. Helaas kan ik niet de e-mail tegen houden. Mocht u meer berichten krijgen, dan kunt u zelf de afzender blokkeren in uw e-mail programma. Mocht het escaleren dam adviseer ik u om dit te melden bij de politie.

Ze hebben alleen zijn account geblokkeerd. Nu maar hopen dat ie ook echt stopt :)
Zazuco schreef:Dat is fijn! Misschien hebben ze al meer klachten van deze persoon gehad oid. In elk geval super dat het nu opgelost is!