Zebra GK420d print eerst leeg vel

1
Onze printer heeft iets nieuws: zodra je m aanzet print ie een leeg vel. Of ie nu wel of niet een printopdracht krijgt, het zit m dus niet in de printopdracht. Heb al van alles nagelopen, maar kan niks vinden en heb eigenlijk ook geen idee waar ik naar moet zoeken..

Iemand een idee? Is een Zebra GK420d.

Re: Zebra GK420d print eerst leeg vel

2
Ja, dit doet de printer zelf om het formaat van de stickervellen te bepalen en dan kan hij verder gaan.

Oplossing is om je printer aan te laten staan. Dit gebeurd overigens ook als je er een nieuwe rol in doet.

3
Dat zou best kunnen alleen dat is wel raar want dat heeft ie zolang we m hebben (toch alweer minstens een jaar met dagelijks gebruik) nog nooit gedaan.

En nu ineens wel.

Hoe te voorkomen? Want dit is natuurlijk zonde. Aan laten staan is voor mij geen optie :)
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Bij het laatste probleem dat ik met mijn Zebra had heeft een techneut van de DPD helpdesk op afstand wat zitten morrelen aan/met de instellingen en/of updates en daarna werkte alles weer perfect. Dus wellicht kan jouw vervoerder iets voor je betekenen.

6
Helaas, ik verzend via Myparcel en die heeft geen idee hoe je dit moet instellen :|

En in de instellingen vind ik helaas verder niks...

Wat ik wel raar vind is dat elke keer als ik via de pdf van myparcel wil printen en ik selecteer de printer dat ie dan de standaard afmetingen niet heeft onthouden die ik telkens invoer (105x148) en ook niet dat ik het liggend wil printen ipv staand...
Misschien ligt het daaraan?

12
Het is inderdaad zodra ik de printer aanzet, maar dit was voorheen niet zo en we gebruiken m toch al een hele poos, vandaar dat ik weet dat het op te lossen valt :D

Heb de software inderdaad al opnieuw geïnstalleerd, hielp helaas niets.

Ik zal het eens op het forum proberen, maar gezien de laatste berichtenposten daar vrees ik dat ik weinig mazzel ga hebben.. :lol:

13
web_starter schreef:Het is inderdaad zodra ik de printer aanzet, maar dit was voorheen niet zo en we gebruiken m toch al een hele poos, vandaar dat ik weet dat het op te lossen valt :D
Waarschijnlijk is dit de automatisch kalibratie. Bij een Zebra wordt de automatische kalibratie vaak vanzelf uitgeschakeld als je een handmatige kalibratie uitvoert.
StoreCore.io