Hallo,
Nu ik ruim anderhalf jaar licentie software gebruik, ben ik (wegens de beperkingen) me wat aan het oriënteren op open source.
Het is vast wel eens in het forum besproken, maar kan het niet terugvinden. Mijn vraag is wat er gebeurt met o.a. je posities in zoekmachines wanneer je de overstap maakt.
Moet je weer helemaal opnieuw beginnen met je optimalisatie? Of kun je alles/een deel 'meenemen'?
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
2Van andere OS systemen weet ik het niet, maar bij ZenCart staan alle wijzigingen vaak binnen een dag op twee op de juiste wijze geïndexeerd op Google. Eigenlijk gaat het zonder omkijken vanzelf goed.
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
3Er gebeurt niets met je zoekmachine-resultaten als je alleen wisselt van systeem (alleen de motor aanpast). Zoekmachines kijken, net als je bezoekers, alleen naar de buitenkant. Als je wisselt van systeem en daardoor OOK wisselt van URLs, title metatags, navigatie verandert, je HTML compleet anders eruit komt te zien of er tekst/plaatjes wegvallen heeft dat allemaal invloed. In de meeste gevallen veranderen dus je zoekmachine-posities als je wisselt van systeem, maar het hoeft niet en is in negentig procent van de gevallen wel te voorkomen.Mar schreef: Mijn vraag is wat er gebeurt met o.a. je posities in zoekmachines wanneer je de overstap maakt.
Vooral URL-wijzigingen worden vaak genegeerd en kunnen om die reden grote invloed hebben.
Nu op mijn weblogs:
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
4Kijk naar de HTML code van de pagina's waarmee je momenteel hoog in de SERP verschijnt. Kopieer hiervan alle belangrijke gegevens.
- h1, h2 en h3 zoekwoord relevantie
- Meta Data, Pagina Meta Titel, Meta Description
- Img: Afbeeldingsnaam, afbeelding alt Description, afbeelding titel.
- In de tekst, Zoekwoord dichtheid.
- Pagina URL.
Als je deze gegevens hebt van de pagina's waarmee je momenteel hoog in de SERP verschijnt en je kopieert deze naar de pagina in je nieuwe CMS moet er niks aan de hand zijn. Je pagina URL mag natuurlijk niet veranderen, anders verlies je de kracht van je back-links.
Groetjes, Ori.
- h1, h2 en h3 zoekwoord relevantie
- Meta Data, Pagina Meta Titel, Meta Description
- Img: Afbeeldingsnaam, afbeelding alt Description, afbeelding titel.
- In de tekst, Zoekwoord dichtheid.
- Pagina URL.
Als je deze gegevens hebt van de pagina's waarmee je momenteel hoog in de SERP verschijnt en je kopieert deze naar de pagina in je nieuwe CMS moet er niks aan de hand zijn. Je pagina URL mag natuurlijk niet veranderen, anders verlies je de kracht van je back-links.
Groetjes, Ori.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
5Ook als je alles netjes 301 redirect?OriDrory schreef:Je pagina URL mag natuurlijk niet veranderen, anders verlies je de kracht van je back-links.
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
6Dan kan het wel, de link juice gaat dan door via de sub-pagina.Rudy schreef:Ook als je alles netjes 301 redirect?OriDrory schreef:Je pagina URL mag natuurlijk niet veranderen, anders verlies je de kracht van je back-links.
Alleen met Penguin 2.0 straft Google piramide type linkbuilding af. Het kan zijn dat de 301 direct gezien wordt als weer een schakel in de linkpiramide. Ik heb het zelf nog niet getest. Kijk eens op Source-wave of Moz naar achtergrond info hierover.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
7Wat bedoel je met link piramide i.v.m. 301's? Een 301 is toch een permanente verwijzing. Hoe moet je anders redirecten vanaf een verouderde URL?OriDrory schreef: Alleen met Penguin 2.0 straft Google piramide type linkbuilding af. Het kan zijn dat de 301 direct gezien wordt als weer een schakel in de linkpiramide.
Als je er gezamenlijk uitkomt, kan scheiden goedkoper.
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
8Even gekeken, en inderdaad een 301 redirect heeft naar zeggen geen invloed op de pagerank/backlink juice etc.Soffers schreef:Wat bedoel je met link piramide i.v.m. 301's? Een 301 is toch een permanente verwijzing. Hoe moet je anders redirecten vanaf een verouderde URL?OriDrory schreef: Alleen met Penguin 2.0 straft Google piramide type linkbuilding af. Het kan zijn dat de 301 direct gezien wordt als weer een schakel in de linkpiramide.
http://www.seomatrix.com/articles/301-redirects.php
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
9In dit artikel gaat Google zelf in op wat je kunt/moet doen bij het verhuizen van een site. Belangrijkste punt is inderdaad minimaal 180 dagen een 301-redirect per pagina online houden, maar het artikel noemt nog meer nuttige tools en aandachtspunten.
Re: Overstap naar ander systeem->gevolgen zoekmachines
10Het systeem speelt geen directe rol voor je ranking. Dit is ook zo voor de server (tenzij je site opeens 2 dagen niet bereikbaar is).
Om Goolge juist te begrijpen, moet je je voorstellen dat om de zoveel tijd de Google Robot (Googlebot) je site crawled en naar interessante pagina's zoekt.
Als je iets veranderd aan je site, dan nooit de URL!!!
Je URL is het adres voor Google. Als je die veranderd, werken zowel je interne links als je backlinks niet meer. De energie die je site vroeger had, verdeelt zich niet meer -> gaat dus gedeeltelijk verloren -> je verliest aan zichtbaarheid bij Google.
Om Goolge juist te begrijpen, moet je je voorstellen dat om de zoveel tijd de Google Robot (Googlebot) je site crawled en naar interessante pagina's zoekt.
Als je iets veranderd aan je site, dan nooit de URL!!!
Je URL is het adres voor Google. Als je die veranderd, werken zowel je interne links als je backlinks niet meer. De energie die je site vroeger had, verdeelt zich niet meer -> gaat dus gedeeltelijk verloren -> je verliest aan zichtbaarheid bij Google.
http://www.lacuenta.nl - het online factuurprogramma voor KMO's