Volgens track & trace afgeleverd maar klant zegt van niet..

1
Beste mensen,

Deze week hebben we een pakket verzonden met PostNL als standaard pakketpost met track & trace. Volgens track & trace is deze afgeleverd maar de klant zegt niks te hebben ontvangen.

Ligt het probleem nu bij mij of moet de klant dit uitzoeken met PostNL?

Bedankt alvast..

Re: Volgens track & trace afgeleverd maar klant zegt van nie

2
Dat is jou probleem.

Het gebeurd dat pakjes volgens de T&T op afgeleverd staan. Maar soms hebben ze het bij de buren afgeleverd, wordt het de volgende dag alsnog afgeleverd, heeft de bezorger het gejat of is de ontvangen oneerlijk etc.

Ik zou de klant verzoeken nog even een dagje af te wachten en even bij de buren te checken. Daarna kan je nog informeren bij PostNL

Maar uiteindelijk ben jij verantwoordelijk. Niet de klant. Jij kan uiteraard het weer bij PostNL neerleggen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

4
Dank voor je reactie Varaantje.

Heb inderdaad hetzelfde tegen de klant gezegd wat jij net zei. Wacht het even af..

Mijn situatie was de vorige keer trouwens anders, want nu geeft track & trace de melding aan dat het is afgeleverd. Maar het is me duidelijk dat ik mijn klant zou moeten vertrouwen en indien het pakketje echt niet is afgeleverd het mijn verantwoordelijkheid is.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Correct.

Als het pakje niet meer naar boven komt zal je een nieuwe moeten sturen. Dan hangt het van je eigen oordeel af of je het pakketje nog een keer standaard verzend of dat je het nu met HvO stuurt.

Altijd een inschatting. Zolang de klant niet direct begint met geld terug en het is niet een product waarvan het nuttig is er 2 van te hebben is de kans klein dat de klant oneerlijk is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]