Standaard verzendkosten, te hoog voor verzenden klein artike

1
Dag allemaal,

Ik zie allerlei dingen over verzendkosten voorbij komen.

Mijn vraag is: Stel mijn klant koopt een klein artikel wat in principe maar 2 euro aan verzendkosten is. Dan betaald de klant de standaardverzend kosten en ik stuur het op. Maar op het pakketje/de envelop staat dan toch dat het maar 2 euro heeft gekost??
Dat kan ik naar de klant toe toch niet maken?

Hoe doen andere mensen dit met standaard verzendkosten?

Re: Standaard verzendkosten, te hoog voor verzenden klein ar

2
Als je een beetje volume doet in briefpost is Port Betaald Gemengd een optie. Dan staat er geen prijs op de zending, maar alleen een "Port Betaald" logo.

Kwa prijs maakt het niet zo veel uit. Soms is het zelfs iets duurder, maar de tijdwinst weegt dan weer op tegen de extra kosten. Je hoeft namelijk alleen het dagtotaal door te geven, en je kan alles in een postzak aanleveren zonder wegen en frankeren.

Extra voordeel in jouw geval is dus dat de prijs er niet meer op staat.

4
Ik heb dat ook gehad, klanten hoor je er niet over want in de prijs zit ook verpakkingsmateriaal. Ze kunnen ook meer bestellen en wordt het pakketpost. Sommige vonden zelfs van bepaalde andere producten dat het in een envelop kunnen, maar ik neem die risico niet en bij 3 of meer wordt het pakketpost.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
PaulG schreef:En dan nog als de prijs erop staat.
Verzendkosten zijn meer dan alleen de postzegel
en de klant kan ook meer kopen en net zoveel betalen aan verzendkosten.
Dat weet de klant echt wel.
Dat weet jij, dat weet ik, en dat weten de meeste mensen op dit forum. De gemiddelde Nederlander denkt vaak iets simpeler en ziet een bedrag op het pakje staan wat een paar euro lager is. Berg je dan maar bij sommige types, want termen als "oplichting" e.d. worden niet geschuwd.

6
PaulG schreef:Dat weet de klant echt wel.
Jij en ik weten dat inderdaad, maar van anderen kun je gezeur verwachten. Het hangt vooral af van de individuele prijsgevoeligheid van de klant.

Wat zijn je "standaard verzendkosten" nu? Het maakt namelijk nogal uit of je 3,95 of 6,75 vraagt. Als je vervolgens voor 2 euro aan postzegels plakt, zullen klanten die 6,75 betaalden eerder klagen dan klanten die 3,95 betaalden. Logisch, lijkt mij.
StoreCore.io

7
Ik hanteer 2,95 euro verzendkosten, zowel voor brievenbuspost als voor pakketpost. Bij pakketten en zware brievenbuspost zijn de verzendkosten niet helemaal kostendekkend, maar als iemand iets bestelt waar slechts 1 of 2 postzegels op moeten dan kan het nog wel eens een negatieve reactie opleveren.

Je kan nooit alle consumenten 100% tevreden maken. Ik vind dat de voordelen van vaste verzendkosten groter zijn dan de nadelen. Als je de verzendkosten hoger maakt als het gewicht hoger is, dan is het niet zo aantrekkelijk om een grote bestelling te plaatsen. Vaste verzendkosten rekenen is veel makkelijker en het is voor de consumenten ook duidelijker.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten