E.Bisschops schreef:@Varaantje: Misschien is bijv. een grote internet campagne of een of twee landelijke tv-sportjes ene slimmer idee ja, daar hebben we nog niet aan gedacht. Ik denk zeker dat je dan wel een 20/30 bestellingen binnen krijgt hoor, zomaar een schatting trouwens, maar dat leek mij wel terecht.
Overgens zal niets via dropshop plaats vinden maar uit eigen magazijn.
Als ik je advies mag geven. Vraag hier heel veel. Electronica is niet mijn ding maar er zijn hier een aantal leden die er wel verstand van hebben.
Even van mijn kant. Electronica is een verzadigde markt. Een schatting die je nergens op baseerd is geen schatting. Dat is een wensdroom. Je hoopt op 20/30 maar het kan zomaar 0 zijn. Helemaal in het begin als je nog een klantenkring moet opbouwen en hoog in google moet gaan scoren ga je echt niet zonder goede reden 20/30 bestellingen krijgen. Waarom zou iemand bij jou kopen en niet bij coolblue, redcoon, etc etc
Heel veel mensen (ik ook) gaan naar de Tweakers pricewatch. Daar sta jij niet in. Vergelijk de prijzen van jou producten eens met de Tweaker pricewatch. Kan jij met jou inkoopprijzen concurreren met de verkoopprijzen zoals deze in de pricewatch staan? Het zou zomaar kunnen dat de verkoopprijzen van de giganten ruim onder jou inkoopsprijzen liggen. Doe hier dus goed je research
Als je werkt met een eigen magazine bedenk dan ook dat electronica een hele korte houdbaarheidsdatum heeft. Zodra het nieuwe model uitkomt ga je het oude model als snel niet meer voor de originele prijs kwijtraken. Met een marge van 0-8 (of zelfs 1.5) wat hou je dan nog over? Hoeveel bestelling moet je dan doen om de balans weer op 0 te krijgen? En wat als je een stapel laptops hebt liggen die opeens afgekraakt worden in de reviews? Ja het is een negatief verhaal maar heb je dit al meegenomen in je berekeningen?
Voor 2.5 duizend euro ga je geen landelijk tv spots krijgen. Dan mag je denken over een paar ton van een filmpje van 30 sec in de daluren. Of bedoel je maken voor 2.5? Ik denk dat je een stil beeld op de regionale kabel bedoeld. Dat moet denk ik wel haalbaar zijn. Ik denk echter dat je je investering never nooit terug gaat zien.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]