Verzendkokers rond / rechthoeking .. verzenden

1
De bestellingen die gedaan worden in mijn webwinkel worden verzonden (op zit moment) in ronde verzendkokers.

Nu was ik op zoek naar ene goedkopere manier van verzending, eerst gewoon via postnl ( a 6.75 ) en sinds enkele dagen dacht ik dat ik goed koper uit zou zijn bij een andere partij (SendCloud)

Nu ben ik zojuist helaas gebeld door Sendcloud en die geven aan dat hun accountmanager bij Postnl aangeeft, dat bij het verzenden van ronde kokers een toeslag komt van iets meer als € 2. Dat zou dus betekenen dat ik via hun dus meer betaal dan via postnl zelf. Dit vind ik vreemd .. waarom betaal ik bij posnl zelf geen extra toeslag?

Enfin ... Nu het volgende ...

Weet iemand een anders waarbij de rechthoekige verzendkokers erg goedkoop zijn. Dit zeg ik omdat ik op dit moment de ronde kokers erg voordelig inkoop.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Verzendkokers rond / rechthoeking .. verzenden

3
Ik verstuur veel ronde kokers via DPD en MyParcel, maar altijd aangetekend. In sommige landen (Spanje en Griekenland) is een van mijn kokers (PVC buis van 5 cm: zeer sterk) wel eens kapot gegaan in de post, vermoedelijk omdat hij klem heeft gezeten in een sorteermachine. Van toeslag voor ronde kokers heb ik nog nooit gehoord en ik heb het tot nu toe ook nog niet betaald. Wanneer ik het niet vertrouw, verpak ik de koker nog eens in een doos.

Re: Verzendkokers rond / rechthoeking .. verzenden

4
postnl rekent geen toeslag als je gewoon net als een particulier een pakket verzend. Dat deed ik voorheen ook gewoon. Gewoon met alle pakketten naar het postkantoor. Je betaald dan gewoon 6.75. (hier in ieder geval).

Doe je inderdaad zaken met Myparcel of Sendcloud of ander tussenpersoon heb je die 2.07 toeslag gewoon. Kunnen hun ook niets aan doen ....

Ik zal dus inderdaad over moeten op de niet ronde kokers, en heb inderdaad al gezien dat die prijzen ook een stuk hoger liggen als de ronde kokers.

Was dus benieuwd naar een goede cq goedkope groothandel voor die kokers. Waar jullie dus goede ervaringen mee hebben.
Muurstickers & Sjablonen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendkokers rond / rechthoeking .. verzenden

6
Driehoekige verzendverpakking is gewoon te koop, eerste hit op Google:
http://www.rajapack.nl/kartonnen-dozen- ... 00308.html

Over de toeslag:
Op het moment dat een pakketje handmatig verwerkt moet worden;
- aard van de verpakking: is immers rond en rolt zo van de band af
- grootte van de verpakking: te klein of te groot voor de sorteerband
- bij PostNL: op het moment dat je het label niet op de grootste zijde plak (eikeltjes toeslag)

.. brengt men bij zakelijke klanten deze toeslag in rekening. Dit om hun kosten te compenseren voor het extra werk dat zij aan dat doosje hebben. Dan maakt het niet uit of er een tussenpersoon tussen zit of dat je direct klant bent bij de pakketsjouwer zelf.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Verzendkokers rond / rechthoeking .. verzenden

7
inetverhuurshop schreef: Over de toeslag:
Op het moment dat een pakketje handmatig verwerkt moet worden;
- aard van de verpakking: is immers rond en rolt zo van de band af
- grootte van de verpakking: te klein of te groot voor de sorteerband
- bij PostNL: op het moment dat je het label niet op de grootste zijde plak (eikeltjes toeslag)

.. brengt men bij zakelijke klanten deze toeslag in rekening. Dit om hun kosten te compenseren voor het extra werk dat zij aan dat doosje hebben. Dan maakt het niet uit of er een tussenpersoon tussen zit of dat je direct klant bent bij de pakketsjouwer zelf.
Klopt helemaal. Onze ervaring is dat op ongeveer 60% van de kokers een toeslag berekend wordt.
Dé slimme verzendservice voor online retailers, verzend gemakkelijker en goedkoper met PostNL, DHL & Same Day Delivery.