Een eigen kleding webshop beginnen.

1
Ik heb enkele vragen en hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Ik wil al jaren een eigen kleding website en daarna waarschijnlijk uitbreiden tot een eigen kleding winkel.
Ik heb al verschillende power points en websites gemaakt voor voorbeelden hoe of wat ik wil.

Ik heb nu sinds kort een powerpoint presentatie over mijn ideale webwinkel.

- ik weet hoe ik mijn eigen website kan beheren
- ik weet ook hoe ik ingeschreven moet staan in kvk groothandel enzovoort.
- ik heb mijn domeinnaam
- ik heb de doelgroep: jonge vrouwen van 16 t/m 30 jaar.
- ik weet wat ik wil verkopen ( jurkjes van casuel tot basic tot glitter jurken enzovoort..)
- ik weet nu hoe de inkoop en verkoop gaat enzovoort.
' in principe ben ik erg veel te weten gekomen '

Maar waar ik nu mee zit is, ik weet niet waar ik het beste kan inkopen voor mijn website. Dus welke groothandel etc.
En dat ik ook klein kan beginnen que de inkoop. ( investeren in kleding is geen probleem ). Maar hoe weet je dat je winst maakt op dat ene kleding stuk?

Als iemand mij nog meer tips kan geven is zeer welkom!

Alvast bedankt.

Re: Een eigen kleding webshop beginnen.

3
Bezoek ook binnenkort weer een keer de webwinkel vakdagen, kan je veel kennis opdoen, contacten leggen en eventuele leuke afspraken maken mbt verzendopties of betaalmogelijkheden binnen je toekomstige shop! Ik ben er afgelopen jaar geweest en raad het zeker aan!
Groeten, Ellen
Netzofashion
Contact: info|@|netzofashion.nl & 0570-744142

Re: Een eigen kleding webshop beginnen.

4
Dheffany schreef:Maar waar ik nu mee zit is, ik weet niet waar ik het beste kan inkopen voor mijn website. Dus welke groothandel etc. En dat ik ook klein kan beginnen que de inkoop. ( investeren in kleding is geen probleem ). Maar hoe weet je dat je winst maakt op dat ene kleding stuk?
Je eerste vraag is vooral een kwestie van beginnen en ontdekken. Relaties met groothandels is niet zo simpel. Een goede leverancier is bijna net zo lastig als het vinden van een trouwe klant want ook hier gaat het om vertrouwen (tenzij je ervaring kunt aantonen en groot kan inkopen). Ga dus vooral op zoek. Op Ecommercenews.nl lees je meer over kledingwebshop beginnen, of kleding inkopen. Maar door simpelweg goed te googelen kom je ook een heel eind. Als ik Google naar 'mode beurs' of 'beurs mode' kom ik enkele agenda's tegen waarin modebeurzen genoemd staan. De merken die daar zijn, willen in ieder geval nieuwe verkoopkanalen vinden dus zijn wat makkelijker dan simpelweg bekende merken opbellen om te vragen hoe je bij hen kunt inkopen. Maar ook dat laatste kun je doen. Een lange adem hebben dus.

Of je winst gaat maken op dat ene kledingstuk weet je NOOIT. Bij webwinkels die het bekend maken (Zalando/Wehkamp) blijkt dat 50% retour komt en lang niet altijd weer verkocht kan worden. Nu ligt dat ook aan hun retourenbeleid maar kleding komt vaak retour. Daarnaast is het modegevoelig (goh!) dus kans dat je met een deel blijft zitten (tenzij je andere afspraken maakt met je groothandel) en je hebt altijd klanten die je 'naaien'. Dat plus marketing/opstart/verzend/opslagkosten maakt dat kleding een bijzonder lastige branche is. Winst maken op elk kledingstuk die je verkoopt is een onmogelijke opgave.

Maar als je verkoopt, heeft kleding meestal een prima marge. Als jij de oplossing weet voor retouren (popupstore? vaste klanten? goede band met je doelgroep?) en een goede unieke formule weet te bedenken waardoor mensen echt bij jou komen bestellen is er in theorie veel mogelijk! Succes!
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een eigen kleding webshop beginnen.

6
Ik ben zelf ook net begonnen in de kledingbranche, en al het begin is moeilijk, dat staat voorop. Uiteindelijk moet jij alles zelf doen, dus ook jou inkoopkanalen opzoeken. Jij weet ongeveer wat voor soort kleding je wilt verkopen, nu is het een kwestie van matchen aan een bestaand merk(en)/leverancier/groothandel.

Wil je uniek zijn met jou jurkjes, zou ik toch op zoek gaan naar merken die niet overal al te koop zijn. Ikzelf ben in een niche van de kleding begonnen. En heb bewust 3 van de 4 merken waarmee ik begonnen ben uitgekozen omdat deze nog niet door mijn concullega's worden verkocht. Hierdoor kan ik me onderscheiden. Mijn 4de merk wordt wel door mijn concullega's verkocht, maar dit is een bekend merk, waar ik makkelijk kwa verkoopprijs al kan concurreren met hun, ondanks dat mijn marge waarschijnlijk iets lager ligt (ik koop in veel kleinere packs in). Daarnaast moet je erg goed oppassen wat voor maten dat bepaalde merk produceert, hebben ze maar maat S t/m XL, en valt het dan ook nog een maat kleiner als normaal, dan sluit je al een groot gedeelte van je doelgroep buiten die Maat L of groter hebben.

Je kan gaan kijken in het World Fashion Centre in Amsterdam, volgens mij zit er ook nog iets in Almere. En dan heb je nog verschillende beurzen die je kunt gaan bezoeken (helaas is de Modefabriek net geweest). Verder is het kwestie van googlen totdat je erbij neervalt. Voordat ik echt ben gaan inkopen, ben ik toch wel 4 á 6 maand zoet geweest met het uitzoeken van merken (nu heb ik ook een hele waslijst van 50 merken, mooi voor de toekomst ;) ), schrijven van ondernemingsplan, en alles eromheen te regelen. Owh ja en geld te sparen haha!

Heel veel succes.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook