Magento voorraad status

1
Goedemorgen,

ik zit al vanaf het begin van mijn nieuwe shop met een groot en irritant probleem.
Bij producten beheer: Catalogus > Beheer producten > Product > Algemeen > Levertijd.
Ik heb daar drie mogelijkheden ingesteld:

- Op voorraad, voor items die op voorraad zijn
- Leverancier, items die besteld kunnen worden via de leveranciers
- Pre-order, dit zijn items die in de voorverkoop zijn en pas na enkele maanden geleverd kunnen worden.

Bij voorverkoop artikelen kies ik uiteraard de laatste regel maar het krankzinnige is dat na verloop van tijd die status weer naar 'op voorraad' gaat terwijl ik zelf niks aanpas. Je begrijpt dat dit zeer onduidelijk is voor de klant. Het probleem doet zich ook voor bij 'Ontwerp' > Display product options in. Ook dit wordt automatisch weer terug gezet naar een andere optie.

Ik begrijp hier werkelijk niks van. Iemand bekend met dit probleem?

Bedankt alvast en vriendelijke groeten,
Ramon.

Re: Magento voorraad status

2
Galaxyshop schreef:Bij voorverkoop artikelen kies ik uiteraard de laatste regel maar het krankzinnige is dat na verloop van tijd die status weer naar 'op voorraad' gaat terwijl ik zelf niks aanpas.
Automatisch bestaat niet... Bij "na verloop van tijd" denk ik daarom direct aan een datum: kun je ergens instellen wanneer artikelen in de voorverkoop leverbaar zijn?
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Magento voorraad status

9
Galaxyshop schreef:Ja en nee, de nieuwsbrieven verzenden doe ik ook met een foefje want daar werkt hij niet.
De nieuwsbrieven verstuur ik al zelfs met mailchimp, omdat ik het in Magento zo raar vond en een gedoe. Er is zover ik begrepen heb ook nog een module voor, maar ik importeer het gewoon en schrijf mijn nieuwsbrief en verstuur het.

Maar de cronjob werkt niet altijd goed (bijv met catologus prijsregels die in ene uitgeschakeld zijn nadat de cronjob is uitgevoerd) en vandaar dat ik het vraag omdat het lijkt dat je daar ook last van hebt.

Helaas heb ik met hulp via een blog het kunnen oplossen voor de catalogus prijsregels, maar met dit probleempje kan ik je even niet helpen. Heb je al gekeken op Engelse blogs/forum of er mensen zijn met dit probleem? Het lijkt me sterk dat je de enige bent met dit probleem :wink:.