Verzenden naar Buitenland duur met MyParcel?

1
Ik was nog even mijn tarieven voor het verzenden aan het buitenland aan het doornemen. Ik heb deze vastgesteld aan de hand van de tarieven van PostNL. Maar nu ik de tarieven bekijk van MyParcel, waar ik via verzend in NL, valt mij op dat sommige verzendkosten erg duur zijn voor het buitenland. Eigenlijk is alles duurder dan bij PostNL of mis ik iets?

Voorbeeld: Verzending naar Zweden is bij PostNL Eur1, wat op 13,- zou komen bij 2kg met track&trace. Terwijl in het overzicht van MyParcel verzending naar zweden (tot 30kg en verzekerd tot 500 euro) 18,50 is. Ligt dit prijsverschil er dan in dat MyParcel geen onderscheidt maakt en het tarief tot 30kg is?

En is het bij PostNL niet standaard verzekerd voor dat bedrag van 13?
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Verzenden naar Buitenland duur met MyParcel?

2
Ja richting Zweden is het dan wel weer duurder dan als je kiest voor België en Duitsland. Maar ik zie er niet bij staan dat zo'n pakket standaard verzekerd is bij PostNL.

Bij PostNL is het €14,30 Euro 1 met handtekening, T&T en verzekerd tot €500,-.

Anders met MyParcel contact opnemen of het niet goedkoper kan als je steeds meer pakketten naar het buitenland gaat versturen.

3
Ik ben nog niet eens begonnen ;). Dus op dit moment weet ik echt niet hoeveel ik naar het buitenland ga verzenden. Dit zal eerst redelijk incidenteel zijn. Maar daarom wil ik het wel standaard aanbieden. Ik weet dat het soort kleding wat ik ga verkopen, redelijk populair is in bepaalde landen (o.a belgie, duitsland, zweden bv). Ondanks dat mijn webwinkel eerst gewoon in het Nederlands is, wil ik toch geen buitenlandse klanten mislopen.

Hoe kom jij zo snel aan het bedrag incl T&T, verzekerd tot 500 euro en handtekening bij ontvangst voor PostNl? Waar kan ik dit vinden? :lol:

In ieder geval is het nog steeds goedkoper dan MyParcel.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Belgie en duitsland is indd goedkoper bij myparcel.

Verder is buitenland overal duurder bij myparcel. Bulgarije als voorbeeld, 30 euro bij myparcel en 19,80 bij postnl. Rekening houdende met het feit dat 19,80 btw vrij is en bij 30 euro je nog 21% btw bij op krijgt (die je welliswaar terug kan vorderen).

Zou eens contact met ze opnemen en vragen om uitleg.

7
RicardoV schreef:Belgie en duitsland is indd goedkoper bij myparcel.
Voor pakketpost via PostNL heb ik voor élk land in zone “EUR 1” een ander tarief. België en Duitsland zijn inderdaad het goedkoopst; als ik de prijzen vergelijk, lijken die vooral gebaseerd op afstand.
StoreCore.io

8
Voordat ik een frankeermachine had, gebruikte ik de digitale postzegel voor verzending van pakketten naar de meeste buitenlanden (voor NL, BE en DE gebruik ik DPD) Ook wanneer je de digitale postzegel niet gebruikt, is het een handig hulpmiddel om de verzendkosten via postNL uit te rekenen. Naar veel buitenlanden is het rechtstreeks via PostNL goedkoper dan MyParcel (of tot een hoger bedrag "verzekerd") Naar DE, BE, GB, FR en IT is MyParcel weer vaak goedkoper en het is gemakkelijker en overzichtelijker en als er wat mis gaat neemt MyParcel de sores over.