Affiliate website te koop

1
Beste forumleden,

Ik wil hierbij 1 van mijn internetondernemingen verkopen. Het betreft een affiliate website voor fitness supplementen.

De website is ongeveer halverwege 2013 online gegaan en heeft op diverse social media een redelijke aanhang weten te vergaren (in relatief korte tijd). Aangezien ik druk ben met mijn andere onderneming heb ik voor dit "project" geen tijd meer en is het dus tijd om het te koop aan te bieden.

Vanaf eind april tot aan nu zijn er 2.185 bezoeken geweest (waarvan 1.507 uniek). Er is geen marketing gedaan als in advertenties e.d. enkel communicatie via social media (ook geen facebook ads o.i.d.). Daarnaast ligt het nu zo'n 2 maanden stil wat uiteraard ook niet gunstig is voor het aantal bezoekers.

Verder zijn er 3 a 4 bedrijven geweest die op de website geadverteerd hebben en heb ik een reeks van ongeveer 10 - 15 domeinnamen die bestaan uit woorden waar zeer veel op gezocht wordt in deze markt. Die kunnen er optioneel bij worden verkocht. Om welke domeinnamen het gaat, dat kan ik per privé bericht vermelden bij interesse..

In ongeveer een maand tijd is er zo'n €100 aan affiliate-inkomsten gegenereerd (zonder promotie dus) en heb ik meer dan €100 aan spullen verkregen van adverteerders voor like-win-acties op FB. Kort gezegd was de waarde in 1 - 1.5 maand dus ongeveer €200. Dit zou kunnen betekenen dat je met minimale inspanning per jaar €2.400 aan omzet genereert. Als je hier dus wel marketing bij gaat doen, wat uiteraard hoort, ben ik van mening dat dit makkelijk te verdubbelen moet zijn.

Ik wil graag van de website af en ik vind het zonde dat er momenteel niks meer gedaan wordt met hetgeen dat in de tussentijd is opgebouwd.

Vraagprijs is €1.750 ex btw. Een link naar de website vind je hier: http://bit.ly/1aFH2qF
Een link naar de social media vind je rechtsboven op de website.