Marge smartphone webshop

1
Beste mensen,

Ik vroeg me af wat de gemiddelde marge was op smartphones van een online webshop. Op vergelijk.nl CPS vergelijken (dus in hun winkelmandje) vragen ze 12,2%. De marge van de webshops ligt dan dus hoger neem ik aan? Heeft iemand enig idee?

Bvd.

Re: Marge smartphone webshop

2
Hangt af van de prijs waarvoor de je smartphone verkoopt.

Ik weet niet waar die 12% vandaan komt, maar wil je concurreren met de top 10, dan heb jij geen 12% marge op je toestellen zitten, wellicht op een aantal toestellen, maar populaire niet. Vooral niet op iPhones waar de marge enkele euro's is.

3
RicardoV schreef:Hangt af van de prijs waarvoor de je smartphone verkoopt.

Ik weet niet waar die 12% vandaan komt, maar wil je concurreren met de top 10, dan heb jij geen 12% marge op je toestellen zitten, wellicht op een aantal toestellen, maar populaire niet. Vooral niet op iPhones waar de marge enkele euro's is.
Dat die dingen nog verkocht worden.. Nee zonder dolle, die marges zijn erg laag, waar zit dat hem in?

4
Zyra schreef:
RicardoV schreef:Hangt af van de prijs waarvoor de je smartphone verkoopt.

Dat die dingen nog verkocht worden.. Nee zonder dolle, die marges zijn erg laag, waar zit dat hem in?
Aantallen. Maar zoals ik zei, als ik wilt concurreren.
Als je niet mee wilt concurreren met de top, kun je 'm ook voor een paar tientjes duurder aanbieden.

Veel winkels moeten het overigens ook hebben van de abonnementen. Die leggen een paar euro verlies in of spelen break even op de losse toestellen, maar verdienen dan weer terug op de abonnementen (belsimpel.nl als voorbeeld).
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ah thanks, ja dat je het dan moet hebben van de abonnementen begrijp ik dan wel. Ach in Nederland/EU word je toch al uitgeknepen als het om mobiels gaat. Is iets 700 dollar, dan is het in Nederland 700 of zelfs 800 euro. Echt verschrikkelijk.