Brievenbuspost verzenden

1
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Mijn artikelen passen bijna altijd wel in een enveloppe.
Maar kan ik mijn internationale bestellingen gewoon in de rode brievenbus in mijn straat posten?
En is het mogelijk om track en trace op de envelop aanwezig te hebben zonder dat hiervoor getekend hoeft te worden?

Alvast bedankt

Re: Brievenbuspost verzenden

2
Flierefluiter schreef:Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop. Mijn artikelen passen bijna altijd wel in een enveloppe.
Maar kan ik mijn internationale bestellingen gewoon in de rode brievenbus in mijn straat posten?
En is het mogelijk om track en trace op de envelop aanwezig te hebben zonder dat hiervoor getekend hoeft te worden?

Alvast bedankt
Ja dat kan.

De gewone post heeft geen track & trace. Dan zal je als pakket of aangetekend moeten verzenden. Ook wel aan te raden omdat het risico op zoekraken groter is. Terieven vind op je op site van PostNL
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

3
Buiten de EU: een groene sticker CN22 plakken (verkorte douaneverklaring) Deze stickers zijn bij het postagentschap te krijgen of (wanneer je ze veel gebruikt) bij PostNL te bestellen. Bij goederenwaarde vanaf een bepaald bedrag is een uitgebreide douaneverklaring voor buiten de EU verplicht, maar in dat geval kun je beter aangetekend (=verzekerd) verzenden.
Wanneer je veel via brievenbuspost verstuurt moet je in de artikelprijs of verzendkosten incalculeren dat er af en toe iets fout gaat. Wanneer je (klater)goud verkoopt, zou ik dat niet al te duidelijk op de enveloppe tot uitdrukking brengen. Bij grote verzendvolumes kan een frankeermachine wellicht uit, anders is de digitale postzegel een uitkomst: die draait voor elke bestemming precies de goede waarde uit en hoef je niet voor elke enveloppe de tarieven te raadplegen

4
Bedankt voor de hulp.

Één ding is mij alleen nog niet helemaal duidelijk. Hoe zet ik overzichtelijk de afzender op de envelop?
En moet dat op de voorkant of op de achterkant?

Alvast bedankt
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!