Marktplaats en Admarkt

1
Vanaf gisteren ben ik begonnen met Admarkt advertenties, ik ben nu begonnen om alles eerst maar op 0,01 cpc te zetten, eerst eens kijken hoe het werkt. Heb al een paar clicks naar m'n webshop gehad. Heb nu een mooie selectie van mijn producten op admarkt staan, selectie dameskleding, herenkleding en schoenen. Heb in totaal 50 producten op m'n webshop, maar is het verstandig om alle producten ook gewoon op admarkt te zetten? Want vele producten zullen ook in dezelfde categorie geplaatst worden, zit ik dan niet ook met mezelf te concurreren?

Maar nu vroeg ik me af, hoe effectief is het om ook gewone marktplaats advertenties erop te zetten voor dezelfde producten? Ik kan hier geen links naar de webwinkel bijzetten (ja of ik moet 9 euro per advertentie betalen, wat ik een redelijk hoog bedrag vind). Aan de andere kant heb ik wel 4 producten verkocht via MP met normale advertenties voordat mijn webwinkel was geopend. En ziet marktplaats dit niet als dubbele advertenties, waardoor mijn gewone advertentie misschien verwijdert gaat worden?

Hoe doen jullie dit, en wat werkt voor jullie goed, ook om meer traffic naar jullie webwinkel te krijgen? Ik ben nu net iets meer als een week online met de webshop, dus traffic is nog erg laag. Maar ik ben redelijke onbekend met Admarkt en wat adverteren via Admarkt mij aan traffic/bekendheid kan opleveren. Dus tips en advies zijn ook meer als welkom.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Marktplaats en Admarkt

2
Hilda schreef:Maar nu vroeg ik me af, hoe effectief is het om ook gewone marktplaats advertenties erop te zetten voor dezelfde producten? Ik kan hier geen links naar de webwinkel bijzetten (ja of ik moet 9 euro per advertentie betalen, wat ik een redelijk hoog bedrag vind). Aan de andere kant heb ik wel 4 producten verkocht via MP met normale advertenties voordat mijn webwinkel was geopend. En ziet marktplaats dit niet als dubbele advertenties, waardoor mijn gewone advertentie misschien verwijdert gaat worden?
Zodra je een admarkt advertentie start komt er ook een gewone advertentie te staan.

Ja natuurlijk mag je ook gewone gratis advertenties plaatsen naarst je adwords advertentie. Die 9 euro moet je inderdaad niet doen. Daar krijg je 900 betaalde advertenties van 0.01 van. Wat is doe is gewoon bij de advertentie zetten: Mail voor URL naar de webwinkel of kijk bij mijn andere advertenties'. Dan komen ze weer bij je betaalde ad uit waar wel de url van je webwinkel staat. Je advertentie wordt alleen verwijderd als je de URL naar je webwinkel in de gratis advertentie zet.

Zoek verder eens op adwords op dit forum. Staan een paar interessantje discussies op die je zeker verder helpen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

4
Is het trouwens daarnaast ook verstandig en/of slim (of juist niet) om bv een advertentie van een jurk in beide categorieën te plaatsen. Dus merkkleding - jurk en de gewone categorie jurken? Of is dat overkill? Dan bedoel ik admarkt advertenties.

Edit: Ok ik snap er de hik niet meer van, ik was nu advertenties aan het maken via normaal marktplaats, de titel iets anders, de tekst natuurlijk iets anders. En even later zijn de advertenties weer verdwenen???
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Nee dat lijkt me niet. Je gaat gevonden worden op zoekwoorden.

Marktplaats verwijderd berichten nooit zonder ook een mailtje met de reden van verwijdering te sturen. Weet je zeker dat je ze goed geplaatst heb.

Let op. Admarkt advertenties en gewone advertenties staan op 2 verschillende plekken. Kijk je niet per ongelukt bij admarkt voor je normale advertenties?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

6
Oke, mailtjes nu binnen gekregen (mail werkt nog niet helemaal goed :S.). maar dit stond erin 'Wij hebben uw advertentie op Marktplaats.nl helaas moeten deactiveren, omdat u in uw advertentie of in een foto bij uw advertentie een website vermeldt of verwijst naar een website.'

Maar ik had er helemaal geen links in staan, ik noem alleen maar de naam, en dat ze evt mij ook kunnen vinden op facebook. Maar verder niet. Vind dit wel erg vreemd.

7
Tja ze zijn daarin nogal streng. Wel begrijpeliijk want anders gebruikt niemand meer admarkt of een betaalde website link.

Zoals ik zei verwijzen naar je andere advertenties werkt beter.

9
Wellicht overbodig om te vermelden, maar laat je met AdMarkt niet teveel leiden door het voorgestelde bod om op de eerste pagina te verschijnen. Dit voorgestelde bod is gericht op de betreffende categorie maar met een veel lager bod kom je meestal wel gewoon hoog in de zoekresultaten van Marktplaats' zoekmachine.

Ik heb ook gemerkt dat het helpt om zowel in de advertentietitel als in de omschrijving duidelijke keywords te gebruiken. Dan krijg je meer relevant verkeer!

Succes!
Adriaan
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.

10
Dankjewel Adriaan, ja ik ben nog elke dag bezig met admarkt. Ik heb nog steeds alles op 0,01 cent staan, en heb op dit moment een CTR van 1.8% en in totaal 150 kliks naar m'n webwinkel. Bepaalde artikelen heb ik sinds gisteren gepauzeerd, omdat de CTR onder de 1% lag, en al helemaal geen kliks naar de webwinkel genereerde. En met bepaalde producten sta ik toch wel bij de eerste 10 pagina's. Ik weet in ieder geval van 2 bestellingen die nu gedaan zijn in de webshop dat die vanuit marktplaats zijn gekomen.

Sinds een aantal dagen ben ik nu ook begonnen met adwords, dat is toch nog wel even andere koek haha.

11
Hilda schreef:Dankjewel Adriaan, ja ik ben nog elke dag bezig met admarkt. Ik heb nog steeds alles op 0,01 cent staan, en heb op dit moment een CTR van 1.8% en in totaal 150 kliks naar m'n webwinkel. Bepaalde artikelen heb ik sinds gisteren gepauzeerd, omdat de CTR onder de 1% lag, en al helemaal geen kliks naar de webwinkel genereerde. En met bepaalde producten sta ik toch wel bij de eerste 10 pagina's. Ik weet in ieder geval van 2 bestellingen die nu gedaan zijn in de webshop dat die vanuit marktplaats zijn gekomen.

Sinds een aantal dagen ben ik nu ook begonnen met adwords, dat is toch nog wel even andere koek haha.
Leuk om te horen dat je AdMarkt campagnes de eerste bestellingen laten zien. Veel succes met de AdWords campagnes. Dat is inderdaad andere koek ;-)
Met Impactful.nl ben ik beschikbaar voor freelance online marketing opdrachten. Lees mijn blog over Enhanced Ecommerce.