Magento wisselen template makkelijk

1
In mei heb ik de stap gezet om 1 webwinkel op te zetten in Magento.
Ik heb hiervoor, zonder al te veel aandacht er aan te besteden, een template uitgezocht welke door een bedrijf wordt/is aangepast. Denk hierbij dan aan de one-stop-checkout, tierpricing netjes zichtbaar op productniveau en de productlijst. Ook de ERP module van Boostmyshop is geïnstalleerd en mijn reviews bij The Feedback Company, etc.

De site is nog niet live maar ik ben eigenlijk ook niet zo happy met de gekozen template.
Eergisteren kwam ik wel een template tegen die beter past bij mijn branche/wensen.

Mijn vraag is of dit makkelijk door het bedrijf is toe te passen of moeten al die aanpassingen dan opnieuw gemaakt worden? Ik vermoed het laatste...

Re: Magento wisselen template makkelijk

2
frafra schreef:In mei heb ik de stap gezet om 1 webwinkel op te zetten in Magento.
Ik heb hiervoor, zonder al te veel aandacht er aan te besteden, een template uitgezocht welke door een bedrijf wordt/is aangepast. Denk hierbij dan aan de one-stop-checkout, tierpricing netjes zichtbaar op productniveau en de productlijst. Ook de ERP module van Boostmyshop is geïnstalleerd en mijn reviews bij The Feedback Company, etc.

De site is nog niet live maar ik ben eigenlijk ook niet zo happy met de gekozen template.
Eergisteren kwam ik wel een template tegen die beter past bij mijn branche/wensen.

Mijn vraag is of dit makkelijk door het bedrijf is toe te passen of moeten al die aanpassingen dan opnieuw gemaakt worden? Ik vermoed het laatste...
Modules staan los van de template. Als er geen wijzigingen zijn aangebracht in de template zelf (die zelfs met een update van de template kunnen verdwijnen) is er niets of weinig aan de hand, kan misschien soms zijn dat je iets toe moet voegen in de cms pagina (bijv een widget van the feedback company) maar dat is het dan wel.

3
Je kan het heel eenvoudig testen door om te schakelen naar het standaard Magento template. Deze zal hoogstwaarschijnlijk nog toegankelijk zijn. Dan zie je direct wat er verdwijnt als er gewisseld wordt met het template.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Goedemorgen, plugins zijn inderdaad niet afhankelijk van een template. Als er aan de oude template wijzigingen zijn doorgevoerd (dus in de phtml / xml bestanden) moet je deze wijzigingen ook doorvoeren in de nieuwe template indien van toepassing.
De beste Magento tips en trucs: Magento-trucs.nl