Momenteel is de webshop bereikbaar onder een subdomein. Ik vraag me af of dit wel handig is voor bijvoorbeeld de vindbaarheid van Google.
Mijn vraag is dus heel concreet: "kan ik het beste de webshop op een eigen domeinnaam aanmaken of is een subdomein ook prima"
Voor een aantal productgroepen wil ik ook eigenlijk een soort subsite maken met een beperkter maar wel specifiek assortiment. Ook hier vraag ik me af of ik dit goed kan doen met een subdomein of dat ik hier ook beter een eigen domeinnaam voor moet gebruiken
Hoor graag wat te doen
Re: Webshop op een subdomein of aparte domeinnaam
2Google ziet een subdomein als een apart domein. Dit zijn, wat Google betreft, twee verschillende websites:
• www·leukemeuk·nl
• shop·leukemeuk·nl
Wil je dat alles als één geheel wordt gezien, dan kun je een subdirectory gebruiken:
• www·leukemeuk·nl/blog/
• www·leukemeuk·nl/potten/
• www·leukemeuk·nl/pannen/
• www·leukemeuk·nl
• shop·leukemeuk·nl
Wil je dat alles als één geheel wordt gezien, dan kun je een subdirectory gebruiken:
• www·leukemeuk·nl/blog/
• www·leukemeuk·nl/potten/
• www·leukemeuk·nl/pannen/
Re: Webshop op een subdomein of aparte domeinnaam
3Qua communicatie is het prettiger als op 1 domein te voeren en qua vindbaarheid is dit ook geschikter. Waarom?
De zoekmachine ziet een subdomein als losse/ nieuwe website, dus deze moet zich vanaf het nulpunt weer volledig opnieuw gaan 'bewijzen'.
Als je 50 inkomende links hebt, dan is het beter deze allemaal naar 1 domein te laten gaan, ipv 25 naar de hoofddomein en 25 naar de subdomein.
Wanneer zou je wel het kunnen overwegen om een shop op een losse domein te zetten? Als je bijvoorbeeld op de hoofddomein een WordPress website hebt en ook graag een Magento webshop wil. Dan zet je bijvoorbeeld de shop op de subdomein.
De zoekmachine ziet een subdomein als losse/ nieuwe website, dus deze moet zich vanaf het nulpunt weer volledig opnieuw gaan 'bewijzen'.
Als je 50 inkomende links hebt, dan is het beter deze allemaal naar 1 domein te laten gaan, ipv 25 naar de hoofddomein en 25 naar de subdomein.
Wanneer zou je wel het kunnen overwegen om een shop op een losse domein te zetten? Als je bijvoorbeeld op de hoofddomein een WordPress website hebt en ook graag een Magento webshop wil. Dan zet je bijvoorbeeld de shop op de subdomein.