Beste Forum leden,
Bij deze gooi ik mijn webshop in de verkoop, de reden hiervoor is dat ik me op andere zaken wil gaan richten. Bij serieuze interesse kan ik de domein naam per PB vrij geven.
Statistieken:
Omzet: Vanaf 1 januari ben ik echt gestart, sinds 1 mei staat deze site ingeschreven bij de KVK waardoor de webshop via iDeal een enorme boost heeft gekregen, op dit moment is de huidige omzet circa € 18.000-!.
Bezoekers: Afgelopen maand (21 september - 21 oktober) zijn er 10.415 bezoekers geweest waarvan 7.831 uniek, gemiddeld zijn er per maand 5.800 bezoekers. (58.361 bezoekers vanaf 1 januari tot 22 oktober)
Klanten: Onze klanten bestand bestaat momenteel uit 573 geregistreerde klanten.
Bestellingen: Vanaf 1 januari tot 22 oktober zijn er 966 bestellingen gedaan.
SOCIAL:
Facebook: circa 4200 personen vinden ons "leuk"
Twitter: circa 4800 volgers
Instagram: circa 550 volgers.
Overige zaken
Sinds een maandje of 2 staat onze product feed ook op beslist.nl. De afgelopen maand (21 september tot 22 oktober) heeft ons dit 680 bezoekers opgeleverd. Op beslist.nl staan op dit moment 18 recensie(s) met alleen maar positieve beoordelingen!
Diverse zoek woorden staan op pagina 1 bij google!
Zelf ben ik nog een student, ik heb alleen de avond uren en het weekend tijd besteed aan de webshop, wanneer er meer tijd in wordt gestoken is er nog veel meer omzet te realiseren! De huidige omzet (€ 18.000) is dus gerealiseerd uit circa 2 a 3 uurtjes werk per avond.
Voor een halve maand terug is de lay-out veranderd, premium lay-out, inclusief op maat gemaakte banners.
Bij de verkoop krijgt u de huidige voorraad, bestaande uit circa 300 - 450 producten, verpakkingsmateriaal bestaande uit circa 400 luchtkussen enveloppen, een xx aantal doosjes, en een xx aantal brievenbus dozen. Tevens de website waar wij onze producten inkopen.
Promotie materiaal bestaande uit aanstekers (met huidige logo) circa 200 stuks, en een xxx aantal algemene visitekaartjes.
De domeinnaam is zeer goed te onthouden, de domeinnaam bestaat uit 8 karakters. Bij verkoop wordt de .be domein ook meegeleverd.
Klanten uit belgie kunnen op dit moment ook bestellen, echter zijn er maar een paar bestellingen uit belgie gekomen, met een beetje slim aanpakken kan dit aantal stukken hoger uitkomen.
Webshop draait op opencart 1.5.4, prima te onderhouden.
Diverse plugin(s) zijn aangeschaft voor het gebruiksvriendelijker maken van de webshop.
Een greep uit het assortiment:
Sieraden, haar producten, bikini's, horloge(s), smartphone hoesjes + accessoires, gadgets, etc etc.
Op dit moment staan er circa 250 producten online.
Vraagprijs: € 17,500. excl
Bij serieuze interesse graag een PB.
Wouter
Re: Webshop met veel potentie!
2Maar 250 producten en zoveel categorieën? En de link niet eens willen geven? Mis ik iets?
3Klopt, het was mijn bedoeling om veel meer producten toe voegen, echter heb ik hier niet de tijd voor. Wat betreft de link niet willen geven, ik geef hem graag via een pb, dit omdat google anders de link in dit topic oppikt.Zyra schreef:Maar 250 producten en zoveel categorieën? En de link niet eens willen geven? Mis ik iets?
4Of je zet de link zo neer: http://www.het*haalditweg*varaantje.nl maarja dan hebben we je meteen door natuurlijkwouterh93 schreef:Klopt, het was mijn bedoeling om veel meer producten toe voegen, echter heb ik hier niet de tijd voor. Wat betreft de link niet willen geven, ik geef hem graag via een pb, dit omdat google anders de link in dit topic oppikt.Zyra schreef:Maar 250 producten en zoveel categorieën? En de link niet eens willen geven? Mis ik iets?
18.000 omzet voor een nieuwe webwinkel ipad hoesjes en gadgets. Sounds legit

De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5In 10 maand, dat is 1800 euro per maand. Ik mag hopen dat wij (gezien de investeringen en vaste maandelijkse kosten) daar snel boven zittenHet Varaantje schreef: Of je zet de link zo neer: http://www.het*haalditweg*varaantje.nl maarja dan hebben we je meteen door natuurlijk

6Niet eens aan gedacht, bij deze: http://www.best*el*z*o*dotnlHet Varaantje schreef: Of je zet de link zo neer: http://www.het*haalditweg*varaantje.nl maarja dan hebben we je meteen door natuurlijk
7Ik ben wel benieuwd naar het aantal orders, oftewel de gemiddelde orderwaarde en de marge (winst) bij 18.000 euro omzet. Mag natuurlijk ook via PB, maar ik denk dat beide cijfers sowieso interessant zijn voor kopers.
8Tja moet zeggen ziet er zowaar uit als een echte webwinkel. Geen flanswerk met opencart en een gratis skin.
Als je kan onderbouwen wat de winst is zal je er wel een koper voor kunnen vinden denk ik zo. Al denk ik voor een webwinkel die nog geen jaar bestaat de vraagprijs aan de te hoge kant zit.
Als je kan onderbouwen wat de winst is zal je er wel een koper voor kunnen vinden denk ik zo. Al denk ik voor een webwinkel die nog geen jaar bestaat de vraagprijs aan de te hoge kant zit.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
9De orderwaarde verschilt, de ene keer komt er een order binnen van 10 euro, de andere keer 100. Qua winstmarge is 90% minimaal 50% of hoger, zo heb ik bijvoorbeeld producten die mij inkoop 2 euro kosten, maar voor 17 euro verkocht worden, zo ligt de winstmarge al gauw wat hoger.henk-k schreef:Ik ben wel benieuwd naar het aantal orders, oftewel de gemiddelde orderwaarde en de marge (winst) bij 18.000 euro omzet. Mag natuurlijk ook via PB, maar ik denk dat beide cijfers sowieso interessant zijn voor kopers.
Een hoop winst is ook weer geinvesteerd in facebook advertentie, adwords, logo's, banmer's, module(s), template(s), verpakkingsmateriaal, producten op voorraad leggen etc etc.
10Zie hierboven, over de vraagprijs kan natuurlijk altijd gepraat worden.Het Varaantje schreef:Tja moet zeggen ziet er zowaar uit als een echte webwinkel. Geen flanswerk met opencart en een gratis skin.
11Om mijn vraag even te herhalen: Wat is de gemiddelde orderwaarde, en wat is de marge bij 18.000 euro omzet.wouterh93 schreef:De orderwaarde verschilt, de ene keer komt er een order binnen van 10 euro, de andere keer 100. Qua winstmarge is 90% minimaal 50% of hoger, zo heb ik bijvoorbeeld producten die mij inkoop 2 euro kosten, maar voor 17 euro verkocht worden, zo ligt de winstmarge al gauw wat hoger.
Een hoop winst is ook weer geinvesteerd in facebook advertentie, adwords, logo's, banmer's, module(s), template(s), verpakkingsmateriaal, producten op voorraad leggen etc etc.

Bruto en nettowinst zijn interessant.
12Gemiddelde orderwaarde is ongeveer € 18,60. De totale netto winst ligt tussen de 7500 en 8500 euro, dit is het bedrag wat overblijft na aftrekken van kosten zoals btw, verpakkingskosten, verzendkosten, iDeal kosten etc.henk-k schreef:Om mijn vraag even te herhalen: Wat is de gemiddelde orderwaarde, en wat is de marge bij 18.000 euro omzet.wouterh93 schreef:De orderwaarde verschilt, de ene keer komt er een order binnen van 10 euro, de andere keer 100. Qua winstmarge is 90% minimaal 50% of hoger, zo heb ik bijvoorbeeld producten die mij inkoop 2 euro kosten, maar voor 17 euro verkocht worden, zo ligt de winstmarge al gauw wat hoger.
Een hoop winst is ook weer geinvesteerd in facebook advertentie, adwords, logo's, banmer's, module(s), template(s), verpakkingsmateriaal, producten op voorraad leggen etc etc.![]()
Bruto en nettowinst zijn interessant.