Goedemiddag,
Wij hebben een website die Smeed en Gietijzeren producten verkoopt. Van alle kijkers in de webwinkel komt ongeveer 11% uit België, echter het aantal verkopen ligt maar rond de 1 á 2 %.
Wie heeft er tips om de conversie te verhogen? ls wij een .be site versie ervan maken, zal dit de conversie verhogen?
met vriendelijke groet,
P.Jagerman
http://www.smeedijzerenbeslag.nl
Re: conversie in België verhogen
3Dag Henk-k
wij berekenen de volgende verzendkosten voor België,
0-2 kg € 10,75
2-10 kg € 13,30
10-30 kg € 15,80
groet,
Paul
wij berekenen de volgende verzendkosten voor België,
0-2 kg € 10,75
2-10 kg € 13,30
10-30 kg € 15,80
groet,
Paul
Re: conversie in België verhogen
4Vind ik toch al behoorlijk hoog 10,75 euro tot 2 kg.
Ik laat mijn NL klanten nooit de volle verzendingskosten betalen die Bpost mij aanrekent. Een deel van de verzendingskosten neem ik voor mijn eigen rekening.

Ik laat mijn NL klanten nooit de volle verzendingskosten betalen die Bpost mij aanrekent. Een deel van de verzendingskosten neem ik voor mijn eigen rekening.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: conversie in België verhogen
5Je kan ook verzenden via zoiets als myparcel.nl, dan zit je op een tarief van 9,25 voor verzenden naar België, en dit is van 0-30 kilo. Hier al eens naar gekeken?
Re: conversie in België verhogen
6Via My Parcel naar België ben je al 1,50 minder kwijt. Ik reken nog wel de volle verzendkosten op het moment, omdat ik van alle bezoekers hooguit maar 3% uit België heb.
Natuurlijk kan ik dit anders doen, maar heb nu ook maar 1 prijs en boven de €100,- zijn er geen verzendkosten.
Natuurlijk kan ik dit anders doen, maar heb nu ook maar 1 prijs en boven de €100,- zijn er geen verzendkosten.
Re: conversie in België verhogen
7Tenzij je elke maand een bedrag vanuit prive naar je bedrijf overboekt om de verzendkosten te bekostigen is dit een vreemde uitspraak. Natuurlijk betalen klanten de verzendkosten, maar dan zitten deze kosten waarschijnlijk gewoon (gedeeltelijk) in de productprijs inbegrepen.lacocina schreef:Ik laat mijn NL klanten nooit de volle verzendingskosten betalen die Bpost mij aanrekent. Een deel van de verzendingskosten neem ik voor mijn eigen rekening.
Re: conversie in België verhogen
8Ik haal niets vanuit prive naar mijn bedrijf. Ik doe naast mijn webshop alsook kookworkshops waarmee ik mijn webshop ondersteun om daar ook mijn producten te verkopen. Het ene vult het andere aan.Rudy schreef:Tenzij je elke maand een bedrag vanuit prive naar je bedrijf overboekt om de verzendkosten te bekostigen is dit een vreemde uitspraak. Natuurlijk betalen klanten de verzendkosten, maar dan zitten deze kosten waarschijnlijk gewoon (gedeeltelijk) in de productprijs inbegrepen.lacocina schreef:Ik laat mijn NL klanten nooit de volle verzendingskosten betalen die Bpost mij aanrekent. Een deel van de verzendingskosten neem ik voor mijn eigen rekening.
Re: conversie in België verhogen
9Ik zou eens onderzoeken waar ze afhaken en deze pagina's optimaliseren, dat ze Nederlands spreken wil niet zeggen dat ze het ook waarderen
.

Re: conversie in België verhogen
10Dank voor antwoorden. Nog andere voorstellen naast verlagen van verzendkosten?
groet,
Paul
groet,
Paul
Re: conversie in België verhogen
11Promo blok met "Wij leveren ook in Belgie"? Allicht komen ze op je .NL? binnen en denken weten ze niet zeker of er ook in Belgie geleverd kan worden.
Re: conversie in België verhogen
12Ik heb als Belg je website bekeken.
Wat mij onmiddellijk opvalt aan de domeinnaam en aan de banner is dat het om een Nederlandse website gaat. Ik vraag mij dan meteen af of verzending naar België mogelijk is. Sommige Nederlandse webshops doen het niet, andere dan weer wel.
Nu staat links een advertentie "Gratis levering voor bestellingen boven €125" met eronder in het klein enkel voor Nederland.
In de veelgestelde vragen kon ik het niet vinden, wel bij Informatie voor klanten. Maar niet iedereen kijkt zo ver.
Enkele tips:
- vervang de advertentie door een banner met een NL en een BE vlag. Dat trekt meteen de aandacht.
- misschien het logo van PostNL op de website plaatsen met de tekst erbij "Verzending in BE, FR, NL, ...) of het logo van Bpost erbij
- vanaf €125 lijkt mij veel, het eerste wat ik dacht is dat dit niet zo'n interessante promotie is
- de verzendkosten zijn vrij hoog, dit is volgens mij dé conversie killer
- het is wel duidelijk aangegeven in het winkelmandje, nog voor ik mijn gegevens moet invullen. Dat is een pluspunt. (Nooit leuk als je net alles ingevuld hebt en dan pas te weten komt dat levering in België niet mogelijk is of dat de verzendkost heel hoog is)
- .be (of zelfs .eu) geeft meer vertrouwen voor Belgische klanten
Verzenden naar het buitenland is natuurlijk altijd duurder. Ik zou eerder aanraden om de verzendkosten lager te houden (€4,50 zal weinig kopers doen afhaken) en het bedrag meer in je marge te berekenen. Bekijk het vanuit het perspectief van de klant; als die aan de kassa is gekomen wil hij of zij geen onaangename verrassingen meer.
Wat mij onmiddellijk opvalt aan de domeinnaam en aan de banner is dat het om een Nederlandse website gaat. Ik vraag mij dan meteen af of verzending naar België mogelijk is. Sommige Nederlandse webshops doen het niet, andere dan weer wel.
Nu staat links een advertentie "Gratis levering voor bestellingen boven €125" met eronder in het klein enkel voor Nederland.
In de veelgestelde vragen kon ik het niet vinden, wel bij Informatie voor klanten. Maar niet iedereen kijkt zo ver.
Enkele tips:
- vervang de advertentie door een banner met een NL en een BE vlag. Dat trekt meteen de aandacht.
- misschien het logo van PostNL op de website plaatsen met de tekst erbij "Verzending in BE, FR, NL, ...) of het logo van Bpost erbij
- vanaf €125 lijkt mij veel, het eerste wat ik dacht is dat dit niet zo'n interessante promotie is
- de verzendkosten zijn vrij hoog, dit is volgens mij dé conversie killer
- het is wel duidelijk aangegeven in het winkelmandje, nog voor ik mijn gegevens moet invullen. Dat is een pluspunt. (Nooit leuk als je net alles ingevuld hebt en dan pas te weten komt dat levering in België niet mogelijk is of dat de verzendkost heel hoog is)
- .be (of zelfs .eu) geeft meer vertrouwen voor Belgische klanten
Verzenden naar het buitenland is natuurlijk altijd duurder. Ik zou eerder aanraden om de verzendkosten lager te houden (€4,50 zal weinig kopers doen afhaken) en het bedrag meer in je marge te berekenen. Bekijk het vanuit het perspectief van de klant; als die aan de kassa is gekomen wil hij of zij geen onaangename verrassingen meer.
Re: conversie in België verhogen
14Morgen allen,
inmiddels zijn de verzendkosten voor NL en B gelijk getrokken, € 6,75 voor bestellingen tot 30 kg.
Hopelijk zal dit de conversie voor B verhogen.
Heeft iemand nog verdere voorstellen ?
groet,
Paul
inmiddels zijn de verzendkosten voor NL en B gelijk getrokken, € 6,75 voor bestellingen tot 30 kg.
Hopelijk zal dit de conversie voor B verhogen.
Heeft iemand nog verdere voorstellen ?
groet,
Paul
Re: conversie in België verhogen
15Dit zou voor verwarring kunnen zorgen:
Ik zou "plus verzending" vervangen door "exclusief verzendkosten".
Plus zou je hier kunnen lezen als inclusief en een reden zijn waarom de mensen dan de winkelwagen verlaten omdat er dan alsnog verzendkosten bijkomen.* Prijzen inclusief BTW plus verzending
Ik zou "plus verzending" vervangen door "exclusief verzendkosten".
Re: conversie in België verhogen
16Ik zou het op die plek waar het staat al helemaal weghalen. En duidelijk zijn op de site zelf dat prijzen excl. verzendkosten zijn. Want in eerste oogopslag kom ik dat al helemaal niet tegen. Kom ook geen link tegen met "verzending"... dus ik zou het ergens moeten gaan zoeken.frafra schreef:Dit zou voor verwarring kunnen zorgen:Plus zou je hier kunnen lezen als inclusief en een reden zijn waarom de mensen dan de winkelwagen verlaten omdat er dan alsnog verzendkosten bijkomen.* Prijzen inclusief BTW plus verzending
Ik zou "plus verzending" vervangen door "exclusief verzendkosten".
Re: conversie in België verhogen
17Beste Paul,
Kan je inmiddels vertellen of de aanpassing van de verzendkosten de conversie van Belgische bezoekers heeft verhoogd? En zo ja, aanmerkelijk? Of heb je wellicht nog andere zaken geoptimaliseerd voor de Belgische markt?
Ik overweeg ook eea toe te voegen om de conversie tav Belgische bezoekers te verhogen. Misschien kan ik nog wat van je leren!
Groet,
Tim
Kan je inmiddels vertellen of de aanpassing van de verzendkosten de conversie van Belgische bezoekers heeft verhoogd? En zo ja, aanmerkelijk? Of heb je wellicht nog andere zaken geoptimaliseerd voor de Belgische markt?
Ik overweeg ook eea toe te voegen om de conversie tav Belgische bezoekers te verhogen. Misschien kan ik nog wat van je leren!
Groet,
Tim
Re: conversie in België verhogen
18Kijk ook even naar je betaalopties. Ik weet niet welke je nu aanbiedt maar ik kan je aanraden om zeker Mistercash en creditcard te gaan doen, dat deed mijn BE verkopen stijgen met zeker 33%.
Re: conversie in België verhogen
19Interessant om te lezen. We hebben een aantal jaren geleden Bancontact toegevoegd als betaaloptie al adverteren we daar op dit moment niet groot mee.
Wat ik als feedback van klanten vooral kreeg bij introductie van de betaalmethode was dat ze de betaalmethode niet echt bekend was (Bancontact heet ook Mister Cash?). Blijkbaar was/is de betaalmethode toch wat minder gangbaar dan iDEAL in Nederland.
Beter aan Belgische klanten kenbaar maken dat ze welkom zijn is zeker een goed plan. Maar het is lastig kreten te gebruiken als je al niet weet of een dienst Bancontact of Mister Cash heet en Belgische klanten het niet veel zegt.
Weet iemand toevallig welke naam het beste aansluit bij de meeste Vlaamse klanten?
Wat ik als feedback van klanten vooral kreeg bij introductie van de betaalmethode was dat ze de betaalmethode niet echt bekend was (Bancontact heet ook Mister Cash?). Blijkbaar was/is de betaalmethode toch wat minder gangbaar dan iDEAL in Nederland.
Beter aan Belgische klanten kenbaar maken dat ze welkom zijn is zeker een goed plan. Maar het is lastig kreten te gebruiken als je al niet weet of een dienst Bancontact of Mister Cash heet en Belgische klanten het niet veel zegt.
Weet iemand toevallig welke naam het beste aansluit bij de meeste Vlaamse klanten?
Re: conversie in België verhogen
20Bancontact & MisterCash zijn oorspronkelijk 2 netwerken die in België bestonden om geld uit de muur te halen of via bankterminal in een stenen winkel te betalen.Joriz schreef:I Maar het is lastig kreten te gebruiken als je al niet weet of een dienst Bancontact of Mister Cash heet en Belgische klanten het niet veel zegt.
Weet iemand toevallig welke naam het beste aansluit bij de meeste Vlaamse klanten?
In 1991 (!) werden ze samengevoegd tot één netwerk. Doordat de twee oude netwerken gelijkwaardig waren (elk omvatte zowat 50% vd toenmalige banken) werd het nieuwe netwerk - hoe bestaat het - "Bancontact-MisterCash" genoemd.
Deze naam bleek in de praktijk te lang, en de oude benamingen worden sindsdien door mekaar heen gebruikt. Bancontact wint veld doordat het voor de Franstalige Belg makkelijker in de mond ligt, maar iedereen begrijpt de twee...
De fout die in België gebeurd is, is dezelfde benaming te gebruiken voor online-betalingen in de stijl van het Nederlandse Ideal.
Immers, ALLE Belgische banken ondersteunen natuurlijk het oude Bancontact-MisterCash om geld uit de muur te halen of te betalen via bankterminal in de stenen winkels, maar NIET het online-gebeuren met dezelfde naam !
Re: conversie in België verhogen
21Welke bank ondersteunt in Belgie geen online Bancontact betaling dan?
Re: conversie in België verhogen
22Gezien het grote aantal banken die in België bedrijvig zijn draai ik de vraag om : slechts deze aanvaarden BC online : Fintro, Fortis, ING, Belfius, CBC, KBC, AXA en VDK Spaarbank.tvserieshop schreef:Welke bank ondersteunt in Belgie geen online Bancontact betaling dan?
Banken zoals bv. de Bank vd Post, Europabank, ABN, Rabo, Keytrade enz.. niet.
De hoofdreden waarom dit netwerk niet door alle banken wordt gevolgd is dat dit al de tweede lancering van het systeem is en de eerste lancering een volledige mislukking bleek te zijn (ook technisch).
Re: conversie in België verhogen
23Kortom 95% of zo heeft Bancontact online.
De uitzonderingen die u opsomt zijn veelal heel kleine banken, en soms zelfs geen echte bank zoals Rabo die in Belgie enkel spaarrekeningen aanbieden en dus geen zichtrekeningen, normaal dat zij dus geen Bancontact gebruiken. Bpost Bank doet trouwens wel mee met de online Bancontact app. Ook bij Keytrade krijg je een debetkaart met Bancontact, hun eigen site zegt " ideaal voor online aankopen".
De uitzonderingen die u opsomt zijn veelal heel kleine banken, en soms zelfs geen echte bank zoals Rabo die in Belgie enkel spaarrekeningen aanbieden en dus geen zichtrekeningen, normaal dat zij dus geen Bancontact gebruiken. Bpost Bank doet trouwens wel mee met de online Bancontact app. Ook bij Keytrade krijg je een debetkaart met Bancontact, hun eigen site zegt " ideaal voor online aankopen".
Re: conversie in België verhogen
24Bpostbank en Keytrade volgen enkel de Bancontact app voor smartphone.
Re: conversie in België verhogen
25Dank voor alle toelichting. Mooi om te horen dat veel banken dit wel ondersteunen. Snap dus dat de naamgeving dus nog een issue blijft. Maar dit valt op te lossen door enkel het logo te gebruiken want daar staan beide namen in. 
