Goedemorgen forum,
Ongeveer twee jaar geleden zijn wij begonnen met het opzetten van een webwinkel onder licentie. Inmiddels zijn dit meerdere Magento webshops geworden. Het front office gedeelte begint erg goed de vorm aan te nemen die wij voor ogen hadden/hebben, nu neemt het aantal orders toe dus zijn wij ons aan het oriënteren op een backoffice systeem.
Op dit moment staan alle opties nog open, voor zover wij kunnen zien zijn grofweg de volgende opties mogelijk:
• Een in Magento gebouwde oplossing (zoals Embedded ERP)
• Een NIET speciaal voor webshops gebouwd ERP programma gekoppeld aan Magento (King, UNIT4, ms Dynamics etc etc etc)
• Een voor webshops gebouwd ERP programma gekoppeld aan Magento (Sherpaan, shopctrl)
Uiteraard een keuze die afhangt van aantal orders, groeiwensen etc.. Watvoor beperkingen en voordelen hebben jullie ervaren met de keuze? Wat is ongeveer het aantal orders die jullie verwerken met het gekozen systeem?
Kortom: Wat zijn jullie ervaring met het invoeren en gebruiken van ditsoort systemen?
Re: Backoffice oplossing
2Goedemorgen,
Ook wij draaien met meerdere shops op een Magento back-end en maken sinds dit jaar gebruik van Sherpa.
Wij zijn meer dan tevreden met deze back-office en beperkingen zijn er niet. Wat erg prettig werkt is bijvoorbeeld dat back-orders weer naar boven komen als er voorraad wordt bij geboekt. Voorheen hadden wij alle back-orders op een bord hangen. Daarbij werkt Sherpa als een automatische klantenservice. Elke wijziging in de order wordt automatisch naar de klant door gesynchroniseerd.
Sinds het gebruik van Sherpa hebben wij meer conversies en praktisch altijd goede reviews over onze webshop. Met Sherpa kan je eigenlijk onbeperkt groeien.
Je zou eens contact met ze op moeten nemen voor een demo.
Mvg,
LEDworld.nl
Ook wij draaien met meerdere shops op een Magento back-end en maken sinds dit jaar gebruik van Sherpa.
Wij zijn meer dan tevreden met deze back-office en beperkingen zijn er niet. Wat erg prettig werkt is bijvoorbeeld dat back-orders weer naar boven komen als er voorraad wordt bij geboekt. Voorheen hadden wij alle back-orders op een bord hangen. Daarbij werkt Sherpa als een automatische klantenservice. Elke wijziging in de order wordt automatisch naar de klant door gesynchroniseerd.
Sinds het gebruik van Sherpa hebben wij meer conversies en praktisch altijd goede reviews over onze webshop. Met Sherpa kan je eigenlijk onbeperkt groeien.
Je zou eens contact met ze op moeten nemen voor een demo.
Mvg,
LEDworld.nl
Online retailer van LED lampen & LED verlichting
Re: Backoffice oplossing
3Beste Webwinkelier1234,
Goed om te horen dat jullie nadenken over de achterkant van de webshop. Ik zou u graag op een andere oplossing willen wijzen: Fulfilment-Software (Link)
Fulfilment-Software automatiseert de volgende back-office processen:
Een nieuw binnengekomen order komt in een overzicht van al uw orders te staan. Dit overzicht ververst automatisch. Het systeem checkt direct of het adres geldig is en of de bestelde producten in voorraad zijn. Indien dit het geval is, wordt de order naar de paktafel geschoten want deze order kan gepickt en verzonden worden. Het picken, packen en verzenden wordt o.a. geoptimaliseerd door het berekenen van de meest efficiënte pickroute, het automatisch printen van pakbonnen en verzendlabels en het met één klik aanmelden van de order bij de door u gekozen transporteur.
Mocht het product niet op voorraad zijn dan ziet u dit direct in zowel het order- als voorraadoverzicht. Dit komt overigens niet als een verrassing, want u krijgt automatisch een melding als de voorraad van een product onder een door u ingesteld aantal komt. Komen er producten binnen waardoor orders nu wel verzonden kunnen worden, dan worden deze orders automatisch op 'groen' gezet en naar de paktafel geschoten. Overigens maakt het voor ons systeem niet uit hoeveel orders u per maand verwerkt.
Ons systeem is volledig cloud-based en dat betekent dat het in elke internetbrowser werkt. Er hoeven geen applicaties te worden geïnstalleerd en u kunt uw back-office proces bijvoorbeeld ook op een tablet of mobiele telefoon inzien. Door de manier waarop onze software is opgezet, kunnen wij het binnen een dag implementeren en zijn wij in staat om lage implementatie- en licentiekosten te hanteren.
Omdat u met Magento werkt wil ik nog vermelden dat wij een gratis koppeling met Magento hebben ontwikkeld. Uw webshops worden aan ons systeem gekoppeld en de orders en voorraden van al uw Magento webshops worden in één systeem bijgehouden.
Ik hoop dat u in grote lijnen een beeld heeft gekregen van wat Fulfilment-Software voor u kan betekenen. Mocht u meer informatie willen ontvangen en/of de software zelf willen zien en uitproberen dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Goed om te horen dat jullie nadenken over de achterkant van de webshop. Ik zou u graag op een andere oplossing willen wijzen: Fulfilment-Software (Link)
Fulfilment-Software automatiseert de volgende back-office processen:
- Inslag producten
- Voorraadbeheer
- Orderverwerking en verzending
- Statistieken
Een nieuw binnengekomen order komt in een overzicht van al uw orders te staan. Dit overzicht ververst automatisch. Het systeem checkt direct of het adres geldig is en of de bestelde producten in voorraad zijn. Indien dit het geval is, wordt de order naar de paktafel geschoten want deze order kan gepickt en verzonden worden. Het picken, packen en verzenden wordt o.a. geoptimaliseerd door het berekenen van de meest efficiënte pickroute, het automatisch printen van pakbonnen en verzendlabels en het met één klik aanmelden van de order bij de door u gekozen transporteur.
Mocht het product niet op voorraad zijn dan ziet u dit direct in zowel het order- als voorraadoverzicht. Dit komt overigens niet als een verrassing, want u krijgt automatisch een melding als de voorraad van een product onder een door u ingesteld aantal komt. Komen er producten binnen waardoor orders nu wel verzonden kunnen worden, dan worden deze orders automatisch op 'groen' gezet en naar de paktafel geschoten. Overigens maakt het voor ons systeem niet uit hoeveel orders u per maand verwerkt.
Ons systeem is volledig cloud-based en dat betekent dat het in elke internetbrowser werkt. Er hoeven geen applicaties te worden geïnstalleerd en u kunt uw back-office proces bijvoorbeeld ook op een tablet of mobiele telefoon inzien. Door de manier waarop onze software is opgezet, kunnen wij het binnen een dag implementeren en zijn wij in staat om lage implementatie- en licentiekosten te hanteren.
Omdat u met Magento werkt wil ik nog vermelden dat wij een gratis koppeling met Magento hebben ontwikkeld. Uw webshops worden aan ons systeem gekoppeld en de orders en voorraden van al uw Magento webshops worden in één systeem bijgehouden.
Ik hoop dat u in grote lijnen een beeld heeft gekregen van wat Fulfilment-Software voor u kan betekenen. Mocht u meer informatie willen ontvangen en/of de software zelf willen zien en uitproberen dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Fulfilment-Software helpt webshops om de aan de voorkant beloofde betrouwbaarheid, veiligheid en snelheid aan de achterkant waar te maken.