Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Marion2
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 november 2013

Magento voor beginner

05 november 2013

Hallo,

Ik zie hier en heb ook zelf al gelezen dat je met Magento als webshop goed uit de voeten kan. Ik heb echter nog niet zo veel ervaring en verstand van websites dus vroeg ik me af of er een website is waar je stap voor stap alle mogelijkheden van Magento kan leren?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Magento voor beginner

05 november 2013

Hoe schat je voor jezelf je technische kennis in? Als je namelijk een Magento webwinkel helemaal zelf wilt gaan installeren e.d. zal het je niet lukken als je er niet veel van begrijpt. Basis kennis van hoe servers werken, HTML, CSS en een heel klein beetje PHP zijn wel een vereiste om zelf met Magento aan de slag te gaan. Kan je dit niet, dan kan je het uitbesteden of beter kiezen voor een huurwinkel.
 
grr0x
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 februari 2012
Contacteer:

Re: Magento voor beginner

05 november 2013

Gewoon Googlen kom je een heel eind mee maar voor een web leek kan het een hele klus zijn, ik zou beginnen op http://www.dutchento.org/
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Magento voor beginner

05 november 2013

Hoe schat je voor jezelf je technische kennis in? Als je namelijk een Magento webwinkel helemaal zelf wilt gaan installeren e.d. zal het je niet lukken als je er niet veel van begrijpt. Basis kennis van hoe servers werken, HTML, CSS en een heel klein beetje PHP zijn wel een vereiste om zelf met Magento aan de slag te gaan. Kan je dit niet, dan kan je het uitbesteden of beter kiezen voor een huurwinkel.
Helemaal eens met Rudy. Magento is goed omdat het veel kan, maar daardoor ook wel technisch zwaarder dan de meeste alternatieven. Alleen aan te raden voor vrij serieuze webwinkeliers die interesse hebben om in een vrij gecompliceerd CMS te duiken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht