Gevraagd hulp met SPF records

1
Een hele tijd geleden heb een verandering gedaan in mijn SPF records voor email.

Aangezien mijn mails van verschillende domeinen ( ja ik heb er meerdere ) soms bij mensen aankomen in spamfolder zou ik het fijn vinden als iemand hier even met mij naar kan kijken.

Ik kom er helemaal niet meer uit, heb het al eens gevraagd op het webhosting forum, maar ook daar eigenlijk alleen maar vage antwoorden en niet duidelijk hoe het moet staan, en wat het beste is.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Gevraagd hulp met SPF records

2
De domeinnamen doen er eigenlijk niet zoveel toe. Je moet (per domeinnaam) in het SPR record zetten welke uitgaande mailservers je gebruikt. Bijvoorbeeld van je hostingprovider, of je internet provider.

3
henk-k schreef:De domeinnamen doen er eigenlijk niet zoveel toe. Je moet (per domeinnaam) in het SPR record zetten welke uitgaande mailservers je gebruikt. Bijvoorbeeld van je hostingprovider, of je internet provider.

Bedoel je spf ?

Toch blijft het een heel abracadabra voor me , want je kan met vraagtekens werken , je MX erin zetten en weet ik allemaal nog meer. Er zijn verschillende mogelijkheden...

Ik wil graag weten wat het beste is , en wat de exacte record zal zijn. Zodat ik dit kan toepassen op alle domeinnamen.
Muurstickers & Sjablonen

4
Haha, ja, typefoutje. SPF inderdaad.

Via welke mailserver verzend je je e-mail? Dat kunnen ook meerdere zijn trouwens. Ik bedoel dan niet de domeinnaam, maar echt het mailserver adres.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
Er moet een extra dns record gemaakt worden in de dns instellingen van je domein.

TXT record
"v=spf1 ip4:178.21.19.126 ~all"
en dan kun je ttl op 60 zetten bijvoorbeeld.

Niet enkel de spf waarde is van belang maar ook de rdns.
Deze staat goed ingesteld heb ik voor je nagekeken,
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.