Back-office proces webshop optimaliseren

1
Consumenten eisen van webshops snelheid, betrouwbaarheid en veiligheid. Webshops stralen dit aan de voorkant van de webshop uit door het lid worden van keurmerken en het beloven van snelle levertijden. Deze belofte dient echter aan de achterkant van de webshop te worden waargemaakt.

De processen aan de achterkant van de webshop kunnen als volgt worden onderverdeeld:
  • Inslag van producten;
  • Voorraadbeheer;
  • Orderverwerking en verzending;
  • Statistieken.
Het handmatig verrichten van deze handelingen zorgt voor onnodige verspilling van tijd en geld en verhoogt de kans op fouten. Tot voor kort bestond er enkel de optie om het uit te besteden aan fulfilmentpartijen. Er zijn echter ook webshops die dit proces in eigen handen willen houden, maar deze konden zich tot voor kort door de kosten geen geautomatiseerd back-office systeem veroorloven. Dit is echter veranderd.

Fulfilment-Software lost problemen voor webshops met betrekking tot de back-office op, door het bieden van een voor iedere webshop toegankelijk back-office systeem. Toegankelijk door de gebruiksvriendelijkheid en de betaalbaarheid. De voordelen voor u als webshophouder op een rijtje:
  • Tijds- en geldbesparing op gehele back-office proces;
  • Snelle levertijden orders aan consument;
  • Niet afhankelijk van externe partijen (flexibiliteit);
  • Minimale foutmarge;
  • Altijd inzicht in real-time statistieken.
Voor uw beeldvorming in grote lijnen wat ons systeem doet:

Een nieuw binnengekomen order komt in een overzicht van al uw orders te staan. Dit overzicht ververst automatisch. Het systeem checkt direct of het adres geldig is en of de bestelde producten in voorraad zijn. Indien dit het geval is, wordt de order naar de paktafel geschoten want deze order kan gepickt en verzonden worden. Het picken, packen en verzenden wordt o.a. geoptimaliseerd door het berekenen van de meest efficiënte pickroute, het automatisch printen van pakbonnen en verzendlabels en het met één klik aanmelden van de order bij de door u gekozen transporteur.
Mocht het product niet op voorraad zijn dan ziet u dit direct in zowel het order- als voorraadoverzicht. Dit komt overigens niet als een verrassing, want u krijgt automatisch een melding als de voorraad van een product onder een door u ingesteld aantal komt. Komen er producten binnen waardoor orders nu wel verzonden kunnen worden, dan worden deze orders automatisch op 'groen' gezet en naar de paktafel geschoten. Overigens maakt het voor ons systeem niet uit hoeveel orders u per maand verwerkt. Dit wordt onder andere bewezen door de verschillende fulfilmentbedrijven die ons systeem ook gebruiken.

Ons systeem is volledig cloud-based en dat betekent dat het in elke internetbrowser werkt. Er hoeven geen applicaties te worden geïnstalleerd en u kunt uw back-office proces bijvoorbeeld ook op een tablet of mobiele telefoon inzien. Door de manier waarop onze software is opgezet, kunnen wij het binnen een dag implementeren en zijn wij in staat om lage implementatie- en licentiekosten te hanteren.

Ik hoop u zo in grote lijnen een beeld te hebben gegeven van de mogelijkheden voor webshops. Mocht u meer informatie willen en/of de software zelf willen zien en uitproberen dan kunt u altijd contact met ons opnemen via dit forum of onze website.
Fulfilment-Software helpt webshops om de aan de voorkant beloofde betrouwbaarheid, veiligheid en snelheid aan de achterkant waar te maken.