Rechten index.php magento

1
De rechten van mijn index.php staan op 755 in mijn magento webshop.
Echter elke week worden deze rechten op maandag ochtend door mijn server veranderd naar 644.
Als dat is gebeurt dan werkt mijn site niet meer en krijg ik een 500 error.
Heeft misschien iemand een idee hoe ik kan voorkomen dan dit bestand automatisch word veranderd?

Re: Rechten index.php magento

4
Wanneer je zelf de eigenaar bent van de betreffende bestanden, zou iemand anders ze niet zomaar mogen kunnen wijzigen. Je kunt in sommige control-panels het file-ownership zelf wijzigen
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ik ben zelf de eigenaar van de server.
Maar ik ben erachter gekomen dat elke maandag mijn map rechten anders zijn.
Waardoor mijn site niet werkt en ik alles weer goed moet zetten. Ik zal graag willen weten hoe ik dat moet oplossen. B.V doormiddel van een handleiding hoe ik het moet aanpassen.

7
Je hebt waarschijnlijk last van een dubbel probleem: Magento gaat in maintenance mode bij het maken van een back-up. De bug zit dan in de update die in de nacht van zondag op maandag een back-up draait.

Probeer dit eerst eens: verwijder het bestand .maintenanceFlag en zet de rechten van index.php op 755.

8
Ik heb weleens vernomen dat soms 755 automatisch omgezet wordt naar 644 omdat 'Execute' niet veilig is in bepaalde situaties.

Heeft te maken met dat 'Execute' gebruikt word om script uit te voeren en 'index.php' hoeft alleen gelezen te worden eigenlijk.
Gx. Media

9
Bij mijn Magento installatie staan de rechten van index.php altijd op 0644. Werkt perfect, en geeft geen errors. Je zal het probleem ergens anders moeten zoeken.

10
Dat een server zelf chowns gaat wijzigen lijkt me op een verkeerde cronjob,
enkel cronjobs verwerken tijd gerelateerde opdrachten. Ook het feit dat een dergelijke cronjob bestaat lijkt me niet gewenst.

Ik zie het wel eens met cache mappen die mensen dan automatisch willen laten verwijderen, aanmaken en juiste chmods geven.. doch is dit niet de manier.

Voor Magento is er een zogeheten "magento cleanup" php bestand te downloaden wat alle rechten weer goed zet. Doch oorzaak vinden is belangrijker in deze.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.