Feedback - Armani horloges online

1
Hallo,
Even een kleine introductie. Ik ben Kevin, 27 en een aantal jaartjes met mijn webshop bezig. Het was/is voornamelijk een hobby omdat ik het leuk vind om bezig te blijven. Ik doe dit naast mijn drukke fulltime baan.
Sinds mijn samenwonen is er echter een hoop minder tijd aan mijn webshop besteed, iets wat misschien niet anders kan maar wat ik soms wel jammer vind. Ik wil er graag (weer) wat van gaan maken en ben dus erg benieuwd naar jullie mening en eventuele verbeterpunten om er vol mee aan de slag te gaan.

Ik heb altijd grote plannen gehad. Meerdere producten, meerdere webshops, meerdere landen/talen etc. Stapje voor stapje uitbouwen. Maar dat was vooral toen ik nog elke dag een aantal uren had om eraan te werken.(en dat ook deed) Ik wil voorlopig maar eens beginnen met het neerzetten van 1 goedlopende webshop. Ik heb weinig diepgaande kennis qua programmeren etc. Maar ben wel bereid (in mezelf) te investeren als dat daadwerkelijk iets oplevert. Ik verdiep me dan ook enorm veel op online marketing websites en op het forum hier om zoveel mogelijk te leren. Graag hoor ik jullie feedback betreffende de shop. Goede ideeen zijn altijd welkom.

http://www.armanihorlogesonline.nl

Re: Feedback - Armani horloges online

2
Hoi,

Ik heb geen verstand van horloges verkopen maar je hebt +/- 700 geïndexeerde pagina's in google waarvan 90% geen unieke content heeft. De url's zijn ook niet echt klant vriendelijk.

Zie hieronder een voorbeeld

Armani horloge AR2459. | Armani Heren Horloges | Armani Horloges
http://www.armanihorlogesonline.nl/a-29 ... ge-ar2459/
Armani horloges online.nl staat bekend om de lage prijzen, goede service en grote collectie. Uiteraard wordt ook dit horloge geleverd met garantie en.

Er komt te vaak "armani horloge" voor in je geïndexeerde pagina. Google kan dit als spamming zien.

In de content zou het artikel nummer en bijvoorbeeld de van/voor prijs kunnen staan. Je krijgt hierdoor meer unieke pagina's maar beter nog, de zoeker zal eerder door klikken omdat hij in de omschrijving ziet dat het een daadwerkelijk link is naar het type wat hij zoekt
"Passion for fashion" http://www.outlet-lingerie.nl/

Re: Feedback - Armani horloges online

3
Bij een webwinkel voor een merk als Armani verwacht ik geen "webwinkel beginnen - powered by mijnwebwinkel" — niet in de footer, maar vooral ook niet in de look & feel.

Een hoofdnavigatiebalk "Winkelwagen (leeg) > Uw gegevens > Bestellen" is niet van deze tijd. Bovendien oogt het als een kruimelpad ("u bent hier"), maar kun je er niets mee dan in eerste instantie naar een lege winkelwagen doorklikken. "Uw gegevens" brengt je niet naar een klantaccount. "Bestellen" brengt je niet naar bestelinformatie; klik je hierop in een productpagina, dan kun je het getoonde product hiermee bovendien niet bestellen. Dat mijnwebwinkel dit anno 2013 bijna 2014 nog standaard zo aanbiedt, is onbegrijpelijk.

Verder is het zoeksysteem kapot. Je zou relevante zoekresultaten verwachten óf een webpagina van een categorie, maar dit begrijpt je zoeksysteem allemaal niet:

- gouden herenhorloge
- zilveren dameshorloge
- waterdicht horloge
- duikhorloge

En een gastenboek... tja. Aangezien je je in online marketing verdiept, weet je wel hoe we daarover tegenwoordig denken. Door de opkomst van social media is dit verleden tijd.

Ik zou overstappen op een platform dat Armani-waardig is of op zijn minst de site compleet verbouwen.
StoreCore.io

Re: Feedback - Armani horloges online

4
Bedankt voor jullie reactie's! :D

Het is moeilijk om unieke content te schrijven over horloges. Zeker omdat je op elke productpagina een opsomming maakt met alle eigenschappen. Dit is in principe vrijwel met elk horloge hetzelfde. Ik heb geprobeerd om elk artikel net iets anders te schrijven door andere woorden en een andere zinsopbouw te gebruiken, maar het is moeilijk om over 60 bijna dezelfde producten iets anders te kunnen vertellen. als iemand een idee heeft hoe ik dat het beste kan doen hoor ik dat graag:)

Ik scoor redelijk tot goed op mijn belangrijkste zoekwoorden (meestal 3e positie organisch) waarbij de eerste plaats altijd van armani zelf zal zijn (verwacht hier niet van te kunnen "winnen") maar streef er altijd naar m'n teksten/website te verbeteren.

Het amateuristische gedeelte (mijnwebwinkel) is inderdaad iets waar ik van af zou willen, maar doordat ik weinig kennis heb buiten dit platform om zal het niet makkelijk zijn om een mooie website neer te zetten in bijv. Word Press (ben hier wel een heel klein beetje aan begonnen/mezelf in gaan verdiepen.)

Betreft het verhaal v/d winkelwagen, daar ben ik het mee eens. Ik ga eens kijken hoe dat beter kan:)

een zoeksysteem heb ik min of meer bewust niet gedaan omdat er maar 60 modellen opstaan. Als je de mannen categorie zou pakken kun je op dit moment kiezen uit 44 modellen. Ik denk als ik dat moet opsplitsen in verschillende groepen dat je dan uiteindelijk groepen met 1 of 2 horloge zult krijgen of, als je bijvoorbeeld splitst in chronograaf, alsnog alle horloges in dezelfde categorie staan.

Ik wil het graag wat professioneler aanpakken, als ik daarvoor een ander systeem moet gebruiken wil ik dat zeker niet uitsluiten (al denk ik dat het niet wel mooier kan ondanks MWW)

Thanks for the comments!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback - Armani horloges online

5
ambizz schreef:Bedankt voor jullie reactie's! :D

Het is moeilijk om unieke content te schrijven over horloges. Zeker omdat je op elke productpagina een opsomming maakt met alle eigenschappen. Dit is in principe vrijwel met elk horloge hetzelfde. Ik heb geprobeerd om elk artikel net iets anders te schrijven door andere woorden en een andere zinsopbouw te gebruiken, maar het is moeilijk om over 60 bijna dezelfde producten iets anders te kunnen vertellen. als iemand een idee heeft hoe ik dat het beste kan doen hoor ik dat graag:)
Het gaat vooral om de unieke content in de serarch results van google.

Hier een voorbeeld van een badpak op mijn site

Parah Badpak Maat 40 Verde - Outlet Lingerie
http://www.outlet-lingerie.nl/parah-bad ... verde.html
Outlet Lingerie het adres voor Parah outlet.✓ Badpak Maat 40 Verde van Parah. Winkelwaarde 159,- Nu bij ons voor 44,50


Bij jouw site is de omschrijving onder de url overal hetzelfde en zeggen niets over de url of het bewuste horloge.

De omschrijving onder de url wordt ook in de content op mijn site bij het product herhaald. Als je dit op deze manier doet scoren bijna al je pagina's op 1.

Verder snap ik dat het moeilijk is om unieke content over producten te schrijven. Daar heb ik zelf ook last van. 500 bh's op de site en probeer dan maar iets unieks te zeggen :wink:

Maar prijs, artikelnummer en naam (ja, ja, alle bh's hebben behalve een merk ook nog een eigen naam :lol: ), maakt de content per artikel uniek.
"Passion for fashion" http://www.outlet-lingerie.nl/

Re: Feedback - Armani horloges online

6
Dat het allemaal niet zo professioneel oogt, heeft niet alleen met mijnwebwinkel te maken, maar ook met de manier hoe jij je producten beschrijft. De beschrijving op deze pagina heeft qua opbouw en layout bijvoorbeeld best wat weg van een gemiddelde eBay-advertentie.

Re: Feedback - Armani horloges online

7
nescioo schreef:Dat het allemaal niet zo professioneel oogt, heeft niet alleen met mijnwebwinkel te maken, maar ook met de manier hoe jij je producten beschrijft. De beschrijving op deze pagina heeft qua opbouw en layout bijvoorbeeld best wat weg van een gemiddelde eBay-advertentie.
Volgens mij is hier ook wat misgegaan bij gerelateerde producten, wit horloge. Of hoort deze ei-vormig te zijn ?