Even voorstellen: gezicht achter Bijna Nieuw

1
Hallo allemaal,

Vanaf Higherlevel.nl ben ik hiernaartoe verwezen, mede omdat ik op zoek ben naar andere startende webwinkeliers en ook naar mensen die in dezelfde leeftijdscategorie zitten als ik (21 jaar).

Mijn naam is Linde Rensmaag, ik ben sinds 12 maart een tweedehands webwinkel begonnen: Bijna Nieuw. Mijn webwinkel draait via Shoptrader.
Ik wilde graag fulltime bezig zijn met mijn bedrijf - en heb daarom de stap gemaakt om een winkel te openen bij ons in het dorp. Vanaf 9 augustus ben ik open, heb ik mijn flexbaan vanaf eind augustus opgezegd.
Naast tweedehands artikelen verkoop ik fournituren, brei- en haakgarens. In ons dorp was geen naaiwinkeltje meer.

Hoe ben ik hier op gekomen?
In 2011-2012 heb ik met 7 medestudenten meegedaan aan de 'College Company' van Jong Ondernemen. Hierbij hebben we geproefd van het ondernemerschap. We hebben daarmee ons examenjaar gehaald en zijn Nederlands kampioen geworden in de competitie van Jong Ondernemen. Voor mij - en ook een aantal anderen - is dit niet vanzelfsprekend. Het was een geweldige ervaring, we zijn allemaal nuchtere Achterhoekers, Twentenaren. En dat dit allemaal gebeurde, was voor mij een wonder. Ik ben er super trots op.

Daarna, viel dit weg. In juli 2012 waren we klaar. Ik ging solliciteren, maar in deze beroerde arbeidsmarkt was er helaas geen fulltime baan te vinden van 40+ uur. Daarnaast was ik door onze Express Yourself (onze College Company) veelste eigenwijs geworden en wilde ik problemen oplossen. Ik kwam ergens terecht en kreeg een contract van 12-32 uur. Flexibel. Helaas ben ik dat niet. Het werk was heel erg leuk, zo leuk, dat ik er helemaal in op ging. Helaas, ik was Flexmedewerker, was nieuw - onervaren, en moest precies doen wat er gezegd werd.
Dit, terwijl je ziet dat er een hele hoop mis is (!!!!) heeft wel indruk op mij gemaakt. En heeft ook een hele grote rol gespeeld in het eigen ondernemer willen zijn. Zelf keuzes maken.

Ik wil groeien, bouwen, vallen, opstaan en weer verder gaan, alleen. En misschien straks met anderen. Ik kijk om me heen, ik wil uitbreiden: nieuwe kleding en nieuw speelgoed verkopen. Ik ben aan het kijken of ik eventueel retailer (wederverkoper) kan worden, of dropshipping mogelijkheden via speelgoed leveranciers.

Ik ben heel erg benieuwd naar iedereen, ik was op zoek naar een forum waarbij je ideeën kunt delen, kunt brainstormen en andere mensen ook uit de brand kan helpen. En daarnaast heb ik mij hier ook aangemeld - omdat ik eerlijk toegeven weinig geduld heb en meer groei wil zien.

Liefs, Linde :)
Bijna Nieuw - (web)winkel Tweedehands kleding en speelgoed. Fournituren, brei- en haakgarens.

Re: Even voorstellen: gezicht achter Bijna Nieuw

2
Wat een leuke introductie! Welkom en vanzelfsprekend heel veel succes. Probeer wel te werken aan dat ongeduld want tenzij je een product hebt dat uniek is en met een viral-achtige ontwikkeling aanslaat bij de doelgroep is het stukje bij beetje groeien, zien wat werkt, zien wat niet werkt. Daar is echt geduld voor nodig, niet dat dat betekend dat je moet wachten tot succes zich aandient, integendeel.