Goedemorgen,
Ik ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben als webshop om met Your Gift samen te werken? Ik ben hiervoor benaderd, het lijkt mij op zich best interessant, mits de fee niet te hoog is.
Benieuwd naar jullie reacties.
Mvg
Re: Ervaringen met Your Gift
2Hmmm , ik weet niet ... je meld je vandaag aan en vraagt meteen of er ervaringen zijn met ....
Geeft mij het gevoel dat je voor ze werkt en probeert om webwinkeliers te trekken
Geeft mij het gevoel dat je voor ze werkt en probeert om webwinkeliers te trekken

3Ik begrijp je reactie, maar ik lees al een tijdje mee op dit forum en nog nooit zelf de stap genomen om daadwerkelijk iets te vragen, tot dit onderwerp aan bod kwam.
Mvg,
Mvg,
4Your Gift ken ik niet (laten we dat voorop stellen), maar ik word meerdere keren per jaar benaderd voor vergelijkbare cadeaukaarten, spaarkaarten, actiesites, dagaanbiedingen enzovoort enzoverder... Het verdienmodel is vrijwel zonder uitzondering altijd hetzelfde: je moet ze een korting bieden, waarna ze het "project" financieren uit het verschil tussen inkoop en verkoop.
Zo ondernemen ze risicoloos. Wordt er niets gespaard of verkocht, dan zijn ze tot niets verplicht. Wordt er wel iets gespaard of verkocht, dan financiert de webwinkel dat via de korting.
Aangezien ze zelden veel investeren in hun website en vooral reclame (want dat gaat ten koste van hun marge), laat ik ze meestal links liggen...
Goed uitpluizen dus hoe de financiële vork in de steel zit.
Zo ondernemen ze risicoloos. Wordt er niets gespaard of verkocht, dan zijn ze tot niets verplicht. Wordt er wel iets gespaard of verkocht, dan financiert de webwinkel dat via de korting.
Aangezien ze zelden veel investeren in hun website en vooral reclame (want dat gaat ten koste van hun marge), laat ik ze meestal links liggen...
Goed uitpluizen dus hoe de financiële vork in de steel zit.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Dank voor je reactie, heb inmiddels om specifiekere informatie gevraagd waaronder de financiële kant.
6Ik weet dat het topic wat ouder is, maar ik denk dat mijn ervaring toch wat toegevoegde waarde kan hebben. Zelf ben ik met mijn massagepraktijk (van oorsprong) aangesloten bij diverse cadeaukaarten en -bonnen van derden, zo ben ik ook aangesloten bij YourGift cards en heb zelf de mogelijkheid elke editie te accepteren. Daarnaast doe ik regelmatig acties met hun.
Het idee is eigenlijk zoals eerder wel geschetst, echter hoef je géén korting te verlenen, bij YourGift betaald de klant het normale tarief. Wel draagt de ondernemer een provisie af die bij hen (ten opzichte van veel andere cadeaubonnen) laag ligt van "maar" 14%. Alleen de VVV Cadeaubon vraagt nog minder (4,5%), voor de rest zijn alle andere cadeaubonnen die ik accepteer in de praktijk allen stukken duurder. Kenmerk is wel van allen: je betaalt alleen over de verzilverde cadeaubonnen of -kaarten. Ik heb dus ook geen abonnementskosten etc.
Verzilveringen van YourGift gaat via een webterminal waar ik de kaartcode kan invoeren en kan verzilveren. Zo hoeft de klant ook niet in één keer het volledige saldo te betalen. Op kaarten zul je nooit meer vinden dan € 150,-. Verkoop je dus veel dure producten (boven dat bedrag) is het denk ik minder interessant.
Ook wil ik wel een groot verschil aanduiden tussen cadeaukaarten en "dagdeal-sites". Bij cadeaukaarten kun je in veel gevallen het tarief hanteren (soms heeft een bon/kaart een vaste waarde en vragen ze daarvoor een aanbod te doen).
Bij een dagdeal site vragen ze vaak tussen de 30 tot 50% korting te verstrekken op de consumentenprijs. Daarnaast vragen ze nog een provisie van grofweg tussen de 15 en 50% excl. btw. Dus deze laatste is voor de ondernemer (tenzij je vrijwilligerswerk wil doen) niet zo interessant.
Het idee is eigenlijk zoals eerder wel geschetst, echter hoef je géén korting te verlenen, bij YourGift betaald de klant het normale tarief. Wel draagt de ondernemer een provisie af die bij hen (ten opzichte van veel andere cadeaubonnen) laag ligt van "maar" 14%. Alleen de VVV Cadeaubon vraagt nog minder (4,5%), voor de rest zijn alle andere cadeaubonnen die ik accepteer in de praktijk allen stukken duurder. Kenmerk is wel van allen: je betaalt alleen over de verzilverde cadeaubonnen of -kaarten. Ik heb dus ook geen abonnementskosten etc.
Verzilveringen van YourGift gaat via een webterminal waar ik de kaartcode kan invoeren en kan verzilveren. Zo hoeft de klant ook niet in één keer het volledige saldo te betalen. Op kaarten zul je nooit meer vinden dan € 150,-. Verkoop je dus veel dure producten (boven dat bedrag) is het denk ik minder interessant.
Ook wil ik wel een groot verschil aanduiden tussen cadeaukaarten en "dagdeal-sites". Bij cadeaukaarten kun je in veel gevallen het tarief hanteren (soms heeft een bon/kaart een vaste waarde en vragen ze daarvoor een aanbod te doen).
Bij een dagdeal site vragen ze vaak tussen de 30 tot 50% korting te verstrekken op de consumentenprijs. Daarnaast vragen ze nog een provisie van grofweg tussen de 15 en 50% excl. btw. Dus deze laatste is voor de ondernemer (tenzij je vrijwilligerswerk wil doen) niet zo interessant.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
7Ik heb me er ooit wel eens in verdiept maar ben tot de conclusie gekomen dat het alleen goed is voor de aanbieder die er exorbitant aan verdient. Daarom springen ze ook als paddestoelen uit de grond. Je betaald forse aansluitkosten en verkoopcommisies en/of maandelijkse kosten. Zou ik lekker in adwords oid investeren dan haal je een hoger rendement.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
8Daar ben ik het niet mee eens, wat ik zou betalen, zou waarschijnlijk niet zoveel rendement geven... Daarnaast zijn er voor giftcards geen aansluitkosten. Dus ik weet niet waar je dat weg hebt, je betaald enkel alleen een provisie.
Ik kan zonder probleem een opsomming maken van de provisies. Verder geen maandelijkse fee, aansluitkosten, abonnement of whatever...
Ik kan zonder probleem een opsomming maken van de provisies. Verder geen maandelijkse fee, aansluitkosten, abonnement of whatever...
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.