Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

2
Je opent nu wel erg veel topics welke allemaal al een keer behandeld zijn naar mijn mening. :roll:

Iemand die nooit een webwinkel keurmerk heeft gehad kan al niet oordelen,
ik zelf ben van mening dat een keurmerk er steeds minder nog aan toe doet, door de wildgroei worden de bezoekers in je webwinkel "keurmerk blind"

degene die je opnoemt is echter wel goed betaalbaar en bied een review systeem en zijn zeer actief in door ontwikkeling.

een partij zoals thuiswinkel.org vind ik duitenschrappers en thats it. Die hebben geen meerwaarde meer tegenover andere partijen. Ik schat zelfs in dat met 5 jaar thuiswinkel.org niet meer zal bestaan als ze hun huidige werkritme aanhouden
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

3
Ik zou er nog wel één overweging aan willen toevoegen.

Voor zowel de Nederlandse Consumentenbond als de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de officiële toezichthouder achter ConsuWijzer, doen slechts twee webwinkelkeurmerken echt ter zake: Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk. Beide organisaties adviseren consumenten ook actief af te gaan op deze twee keurmerken.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

4
Ward schreef:Ik zou er nog wel één overweging aan willen toevoegen.

Voor zowel de Nederlandse Consumentenbond als de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de officiële toezichthouder achter ConsuWijzer, doen slechts twee webwinkelkeurmerken echt ter zake: Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk. Beide organisaties adviseren consumenten ook actief af te gaan op deze twee keurmerken.
Ik ben niet van mening dat deze 2 keurmerken het kaf van koren scheiden, wellicht enkele jaren geleden maar dat is inmiddels niet meer zo. Het keurmerk van Marcel zie ik dan ook van dichtbij omdat wij ze hosten bij Trafego en die gasten zijn echt goed bezig maar dan tweeledig, voor zowel consument als webwinkelier. Ik zie dat vanuit andere keurmerken niet echt eerlijk gezegd,

thuiswinkel awards.. ja daar heeft 98% van de webwinkels niets aan (sorry Wouter)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

5
Ik heb een ander keurmerk, maar moet zeggen dat het positief was. Zelf ben ik er eigenlijk op tegen, omdat je moet betalen, maar als het meer conversie oplevert dan ben je eigenlijk direct klaar (tenminste dat was ik wel, want energie in je shop leveren zonder keurmerk is dan ook nog veel groter). Niet dat je dan alles moet afzwakken, maar je kunt je dan ook richten op andere zaken die tot meer conversie kunnen leiden.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

6
Inhoudelijk kan ik niet reageren, ik ben zelf namelijk werkzaam bij http://www.webwinkelkeur.nl. Echter kun je altijd vragen stellen via e-mail. Mag ook hier, maar dat lijkt me minder handig.

Wel wil ik even reageren op deze reactie:

Code: Selecteer alles

Voor zowel de Nederlandse Consumentenbond als de Autoriteit Consument & Markt (ACM), de officiële toezichthouder achter ConsuWijzer, doen slechts twee webwinkelkeurmerken echt ter zake: Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk. Beide organisaties adviseren consumenten ook actief af te gaan op deze twee keurmerken.
Het is raar dat de ACM actief keurmerken aanbeveelt. Ook andere partijen hebben de keurmerktoets doorstaan, denk daarbij aan Q-Shops, Digikeur, etc. Zelf zijn we erg kritisch over die keurmerk toets. Naar mijn mening is die inhoudelijk niet echt veel waard. Zo worden vooral zaken op papier gecontroleerd en is er geen praktische toetsing. Zelf denken we erover deze keurmerk toets in 2014 ook te ondergaan, niet omdat we erin geloven, maar voor een vermelding op consuwijzer.nl.

Wat de consumentenbond betreft. Helaas vind ik de organisatie al tijden niet meer onafhankelijk. Het is de laatste jaren meer een bedrijf op zich geworden met eigen partners. Dat is jammer, vooral voor consumenten die er nog hun vertrouwen in stellen.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

8
frafra schreef:
Maurice schreef:thuiswinkel awards.. ja daar heeft 98% van de webwinkels niets aan (sorry Wouter)
Je hoeft geen keurmerk te hebben om aan deze awards mee te doen.
nee maar dat is enige echte zichtbare ook voor consument waar ze geld in pompen,
dat ze op eu niveau een borrelnoot mee eten in Brussel weten wij als webwinkelier maar voor de consument zal dat een worst zijn :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

9
True, maar ik bedoel gewoon aan te geven dat de awards veel publiciteit krijgen.
Mocht een webwinkel er voor open staan die niet aangesloten is dan kan deze gewoon deelnemen aan de awards. Volgens mij weten veel webwinkels dit niet.

Ontopic: ik zou zelf de 2 bekende keurmerken willen adviseren. Webwinkelkeur heeft (nog) geen bekendheid en dat logo vloekt sowieso bij elke layout :)

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

10
Boordevolstijl.nl schreef:Voor een van de twee dure keurmerken heb ik helaas nog geen budget. Dan laat ik gewoon het volgende logootje staan dat geen keurmerk is maar wel de suggestie geeft dat het om zoiets dergelijks moet gaan.

Afbeelding
Fake it until you make it? Ik vind het misleiding...

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

11
frafra schreef:True, maar ik bedoel gewoon aan te geven dat de awards veel publiciteit krijgen.
Mocht een webwinkel er voor open staan die niet aangesloten is dan kan deze gewoon deelnemen aan de awards. Volgens mij weten veel webwinkels dit niet.

Ontopic: ik zou zelf de 2 bekende keurmerken willen adviseren. Webwinkelkeur heeft (nog) geen bekendheid en dat logo vloekt sowieso bij elke layout :)
Webwinkelkeur geen bekendheid met toch bijna 600/700 leden? Ik denk dat ze beter doen dan vele andere poging wagers... vind ze vrij aanwezig inmiddels na 3 jaar.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

13
Fake it until you make it? Ik vind het misleiding...
Wat is de misleiding? Er staat dat het een online shop is en veilig en vertrouwd. Niets mis mee. Je mag van jezelf vertellen wat je wilt. Hoeveel schrijven niet zulke teksten op de website?
Veilig en vertrouwd betalen met iDeal zie ik ook overal. Als ik een misdadiger op het net was dan zou ik dat ook op mijn website zetten en een valse iDeal laten zien en zo id en wachtwoord snel te pakken hebben.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

14
frafra schreef:True, maar ik bedoel gewoon aan te geven dat de awards veel publiciteit krijgen.
Mocht een webwinkel er voor open staan die niet aangesloten is dan kan deze gewoon deelnemen aan de awards. Volgens mij weten veel webwinkels dit niet.

Ontopic: ik zou zelf de 2 bekende keurmerken willen adviseren. Webwinkelkeur heeft (nog) geen bekendheid en dat logo vloekt sowieso bij elke layout :)
Tuurlijk mag je meedoen, ook als je nieuw bent! Heb je de regels gelezen? Financieel plan, bedrijfsplan, je financiële plaatje willen ze zien! Het is niet even vrijwillig, leuk je doet mee, maar je moet alles van je bedrijf op tafel leggen! Dan kan je kans maken.

Nou Webwinkelkeur valt bij mij in de top 3 van bekendheid, juist omdat ze ook overal erg actief zijn (zoals hier).

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

15
Ik ben niet zo'n keurmerkenfan, maar wat Maurice ook al aangaf is dat Webwinkelkeur gelukkig wel meer doet dan alleen het logo. Als die conversieverhogend werkt zijn ze het geld snel waard, maar gelukkig weten ze met reviews en aansluitende diensten wel een breder plaatje neer te zetten als veel andere keurmerken.

Ik zie dat er ook veel alternatieven in dit topic zijn genoemd maar mis daarbij wel Trusted Stores. Ik verwacht dat dit keurmerk ook in NL sterker zal worden, en Europees gezien een sterke speler zal kunnen worden. Ideaal dus voor webwinkeliers die binnenkort cross border willen gaan.

Offtopic:
Maurice schreef:nee maar dat is enige echte zichtbare ook voor consument waar ze geld in pompen.
Geld pompen ze niet in de awards, die heeft eigen stichting en dus eigen begroting. Maar natuurlijk wel veel uren van mensen die betaald worden door Thuiswinkel.org zelf. Dus indirect kun je het wel als investering zien misschien.
Nu op mijn weblogs:

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

16
In 2014 gaan we ons systeem compleet integreren in de webwinkel (althans dat is het plan). Dit houdt in dat zowel het plaatsen van ervaringen als het bekijken mogelijk gaat zijn binnen de eigen webwinkel. Tevens introduceren we een nieuwe widget.

Ik denk dat we hiermee positief aanwezig zijn in elke webwinkel die bij ons lid is. We merken al dat we eruit springen door onze sidebar. Ik hoop dat binnen 1-2 jaar menig consument ook ons systeem zal herkennen en daarop positief zal reageren. Hiermee zijn we meer dan een logo die voor veel consumenten erg op elkaar lijken.

Het probleem van keurmerken is dat veel consumenten het verschil niet zien. Zo zien we zelf het Thuiswinkel Waarborg als bekend, maar een consument zal deze al snel verwarren met het Thuiswinkel Certificaat als het Thuiswinkel Keurmerk. Daaruit volgt valse zekerheid. Vandaar dat we kiezen voor een andere aanpak.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

18
Dit klopt wel, vooral de sidebar. Onze website is oranje, dat vloekt van alle kleuren wel zo'n beetje het meest met het roze webwinkelkeur.
Helaas is het moeilijk een kleur te vinden die past bij elke webwinkel. Het logo kunnen we helaas weinig aan veranderen. Wel zullen we vanaf volgende week ook een widget bieden met klantervaringen waarvan de kleur aan te passen is zodat deze mooi binnen de layout past. Echt blijf je dan altijd met het roze vinkje in het beeldmerk zitten dat klein aanwezig is. Overigens denk ik dat dit probleem bij meer keurmerken speelt :) .

We staan overigens altijd open voor oplossingen en ideeën om het logo beter te laten matchen. Herkenbaarheid is echter belangrijk voor een keurmerk logo.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

20
libertes schreef:
Dit klopt wel, vooral de sidebar. Onze website is oranje, dat vloekt van alle kleuren wel zo'n beetje het meest met het roze webwinkelkeur.
Helaas is het moeilijk een kleur te vinden die past bij elke webwinkel. Het logo kunnen we helaas weinig aan veranderen. Wel zullen we vanaf volgende week ook een widget bieden met klantervaringen waarvan de kleur aan te passen is zodat deze mooi binnen de layout past. Echt blijf je dan altijd met het roze vinkje in het beeldmerk zitten dat klein aanwezig is. Overigens denk ik dat dit probleem bij meer keurmerken speelt :) .

We staan overigens altijd open voor oplossingen en ideeën om het logo beter te laten matchen. Herkenbaarheid is echter belangrijk voor een keurmerk logo.
Je zou ook kunnen overwegen om een grayscale alternatief te maken. Dit doet misschien wel enigszins af aan de herkenbaarheid, maar ik denk dat je logo vooral herkenbaar moet zijn aan de vorm, en niet aan de gebruikte kleuren.

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

24
Laatste update:

Ik ben inmiddels aangemeld bij webwinkelkeur als keurmerk. Zij hebben mij een aantal nuttige aanbevelingen gegeven en konden mij in eerste instantie niet meteen goedkeuren. Na een aantal aanpassingen aan mijn leveringsvoorwaarden en na het oplossen van een paar kleine slordigheden is mijn webwinkel nu goedgekeurd. Ik ben zeer tevreden over de snelle service van webwinkelkeur. En nu maar hopen dat de consument hiermee meer extra vertrouwen krijgt als deze mijn webwinkel voor het eerst bezoekt.

Het webwinkelkeurmerk staat mooi op mijn webwinkel:

http://www.boordevolstijl.nl

Re: Wie van jullie gebruikt er webwinkelkeur als keurmerk?

25
Boordevolstijl.nl schreef: Het webwinkelkeurmerk staat mooi op mijn webwinkel
Op zich wel. Maar als je het echt goed doet moet ie eigenlijk transparant zijn want ik zie wel een vrij duidelijk wit vlak op mijn scherm. Misschien vanwege mijn instellingen, maar dan zullen meer mensen dat zien. Zeker onder je menubalk zou een transparante achtergrond beter zijn. Je zou ze eens moeten vragen om een transparante PNG aan te leveren, of je designer eens moeten vragen die plaatjes (want zijn er meer) niet wit, maar transparant te maken.
Nu op mijn weblogs: