Retour procedure

1
Hallo beste webwinkel eigenaren. Ik heb een vraag omtrent een procedure. Een klant heeft een product besteld dat fout is geleverd en de dropshipment leverancier geeft te kennen dat het product gewoon retour gestuurd kan worden en daarna zal juiste product worden opgestuurd naar de klant.
Mijn vraag is hoe ik dit administratief aanpak in mijn webwinkel?
Het product wat geleverd is kost 33 euro en de te leveren product kost 80 euro en de klant is bereid om natuurlijk bij te betalen. De klant krijgt de retourkosten terug omdat het een fout uit ons systeem betreffde.
Hoe regelen de meeste webwinkels dit soort procedures administratief? Wij werken met open-cart.
Ik dacht zelf: Klant product terug laten sturen. Die bestelling als geannuleerd in de backend zettend. Dan een korting code aanmaken van min 33 euro en dan de klant opnieuw laten bestellen...want dan klopt je boekhouding. Wat zijn jullie ervaringen?

Re: Retour procedure

2
Ja zoiets, maar dan niet je klant opnieuw laten bestellen maar jij gewoon de bestelling in het systeem zetten voor de klant.

Klant credit + nieuwe factuur sturen =.. Wat hij nog moet betalen.