Oops, tracking code achter 2 websites analytics?

1
Oke, ik geef het toe, ik doe eigenlijk veel te weinig met mijn webshop.

Ik adverteer met geen van allen, ik heb geen idee hoeveel bezoekers ik heb en ook niet wat mijn conversie is.
Ik let alleen op het aantal bestellingen en ik kan elke dag bestellingen pakken van alle webshops en ik kan er prima van rond komen.

Maar gister las ik iets over conversie en ik denk: dat wil ik berekenen!

Dus ik ga vandaag naar mijn Prestashop statistieken voor webwinkel 1 en zie daar staan voor 1 maand:

Totaal bezoeken: 10377
Totaal bezoekers: 9909

Okee... dan is mijn conversie laag! Maar zoveel bezoekers in 1 maand? Klopt dat? Dus ik naar Analytics en daar staat:

Totaal bezoeken: 3161
Unieke bezoekers: 2198

Ah kijk, dan is de conversie al een stuk beter.
Dus ik kijk even rond in analytics (toch wel interessant) en zie ik daar bij bezoekersstroom 2 webshops urls/producten door elkaar heen lopen, 2 webshops (beide totaal andere branche) staan in die bezoekers stroom verwerkt!

Dus ik haast me naar webshop 1 toe, en vergelijk die tracking code met webshop 2.. en verhip, dezelfde tracking code!

Wat heeft dit nu als resultaat in google?

In mijn account staat heel duidelijk nadat ik inlog maar 1 webshop, en nergens staat iets vermeld over webshop 2.

Dus ik kijk even in de statistieken van webshop 2 van Prestashop en daar staat dit:

Totaal bezoeken: 3042
Totaal bezoekers: 2613

Beide Prestashop gegevens komen niet overeen met de analytics gegeven en zijn dus lager dan opgegeven.

Wat voor invloed heeft dit gehad op analytics, en kloppen die statistieken van Prestashop?