Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

1
Help ... ;-)

Eerste keer dat dit voorkomt, dus wilde even weten hoe dit aan te pakken.

Klant doet gister een bestelling en heeft betaald.

Nu geeft de klant aan dat ze graag de BTW wenst te verleggen en geeft een belgisch BTW nr door. Het nummer klopt ( dat heb ik al gecontroleerd ).

--

Hoe dit nu het beste aan te pakken, aangezien de klant al via MRCash betaald heeft en dus ook al 21 % btw heeft betaald.

---

Ik neem aan dat ik een factuur moet aanmaken met daarbij de o % btw regel ( ivm het verleggen ) en er daarna een creditfactuur ? Omdat ik toch die BTW terug moet betalen...


Of kan ik ook zeggen dat ik dit niet doe ? Maat dan ben ik wel die klant kwijt, dus liever niet natuurlijk.
Muurstickers & Sjablonen

Re: Klant besteld en stuurt daarna mail om BTW te verleggen

2
Je kan zeggen dat je het niet doet achteraf, dat doe ik ook niet. Wij hebben het dan wel weer in de checkout ingebouwd, dus dat ligt wellicht anders.

Wat je kan doen als je wilt verrekenen is een credit maken voor de eerste, en opnieuw factureren zonder BTW. Dan kan je het verschil terugbetalen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!