Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rien
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 januari 2014

Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

26 januari 2014

Hallo,

Er zijn veel koeriers met vaste prijzen. Ik zoek een koeriersdienst die de prijzen op grootte/gewicht bepaalt. Ik wil namelijk een webwinkel starten en heb al wat onderzocht alleen zag ik veel vaste prijzen wat onhandig is voor mij. Ook kan ik nog niet goed weten hoeveel verzendingen ik zal doen, wat je bij veel koeriers moet invullen. Ik wil niet aan een "minimaal contract" vastzitten. Verder zag ik geen brievenbuspakjes dienst voor mij. Via PostNL moet je minimaal 25 pakjes per keer versturen. Ik las dat er mogelijkheid voor onder de 25 komt maar dat is pas 3 maart (2014). Ik zou wel kunnen wachten tot dan maar er moeten alternatieven zijn en ik wil zo snel mogelijk beginnen.

Ik hoor graag hoe jullie dat doen en jullie meningen/ervaringen/tips.
Groeten,

Rien
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

26 januari 2014

Ja. Gewoon via PostNL.

Tenzij je nu al weet dat je heel veel gaat verzenden dat zou je een contract kunnen afsluiten. Maar als je dat niet weet of bescheiden begint zal je het gewone tarief moeten betalen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Rien
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 januari 2014

Re: Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

26 januari 2014

Bedoel je dan een van rond de 6.75 pakketje met track&trace of een brievenbuspakje/envelop wat maar 2-3 euro kost?

Daarnaast, een brievenbuspakje heeft geen track&trace. Ik weet niet of dat tegenwoordig een must is (ivm met klanten die beweren niets ontvangen te hebben)?
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

26 januari 2014

Bedoel je dan een van rond de 6.75 pakketje met track&trace of een brievenbuspakje/envelop wat maar 2-3 euro kost?

Daarnaast, een brievenbuspakje heeft geen track&trace. Ik weet niet of dat tegenwoordig een must is (ivm met klanten die beweren niets ontvangen te hebben)?
Via myparcel kun je bijvoorbeeld ook pakketten versturen via PostNL. Track and trace is geen must, je bent als verkoper wel aansprakelijk voor het verlies (ook met track and trace trouwens), en zonder een handtekening of tracking heb je geen poot om op te staan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

26 januari 2014

Beide. Tarieven kan je vinden op de site van PostNL. Al kan je met een zakelijk account wel iets van de standaard prijs afsnoepen.

Track & trace is geen ontvangstbewijs. Ook niet als er staat afgeleverd aan juiste adres. Dan sta je al sterker met handtekening voor ontvangst. Dat kost je nog iets extra.

Je kan tegenwoordig ook track & trace aanvragen voor brievenbuspakjes. Het is uitgesteld voor aan de balie maar volgens mij kan je het via de site van PostNL wel als je het label zelf kan uitprinten.

Had je dit al doorgelezen?http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... producten/
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
M_van_Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 januari 2014

Re: Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

29 januari 2014

Beste Rien,

Post NL biedt voor brievenbuspakjes met Track en Trace de volgende opties voor zakelijke klanten.

1. Brievenbuspakje T&T, losse post. Via de de online applicatie Mijn Post draait u eenvoudig labels uit op productcode 1016. Het tarief is 3,84. Aanleveren kan via een Post NL business point of met een standaard haalservice. Hierbij bent u niet gebonden aan minimale aantallen.

2. Brievenbuspakje T&T, partijenpost. Via de de online applicatie Mijn Post draait u eenvoudig labels uit op productcode 2928. Het tarief is 2,50. Aanleveren kan via een Post NL business point of met een standaard haalservice. Hierbij factureert Post NL minimaal 25 stuks.

Mocht u hierover specifieke vragen hebben kunt u reageren op dit forum of een e-mail zenden aan marco.van.dijk@postnl.nl, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Marco van Dijk
Adviseur Zakelijke Markt
 
lame
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 december 2013

Re: Goedkoopste koerier brievenbuspakjes

21 februari 2014

Google op zakelijke post en er komen meer aanbieders naar boven. Zo werkt businesspost vanuit de sociale werkplaats. Dan heb je nog de vrij bekende Sandd, maar er zijn er meer.