ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken:
Ik heb als consument een product bij een webshop besteld. We hebben eerst met de webshop gebeld en deze was op voorraad. Een paar dagen later niets gekregen dus weer gebeld. Het product was niet op voorraad maar moest besteld worden. 1,5 wk later kregen we het eindelijk. Nu blijkt het product 10 cm kleiner te zijn dan wij in gedachten hadden (afmetingen staan op de site maar wij hebben dus niet goed opgelet. wij gingen er vanuit dat het product de normale afmeting heeft omdat nergens staat dat het gaat om een product met een afwijkende afmeting)) Met de webshop gebeld dat het product dus niet past en dat wij allemaal rare aanpassingen moeten maken om het product passen te maken dus we willen het terug sturen. Nu zegt de webshop jah maar wij hebben het product speciaal voor u besteld en wijst mij op de voorwaarden. dit staat in zijn voorwaarden
"Binnen 14 dagen na aankoop kunnen goederen zonder opgaaf van redenen worden geretourneerd. De verzendkosten zijn voor rekening van de koper. Speciaal bestelde artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Voor het retourneren dient u ten alle tijde vooraf contact op te nemen."
Onder speciaal voor u besteld begrijp ik iets anders...dat ik dus iets bestel wat de leverancier in assortiment heeft en niet op de site van de webshop staat. Dat de webshop rechtstreeks vanaf de leverancier aan de klant levert is niet echt speciaal voor u besteld. Het product staat gewoon in voorraad op de site.
Deze vraag interesseert mij ook vanuit mijn webshop. ik bestel de co-sleepers op dezelfde manier, rechtstreeks vanaf de leverancier naar de klant. Het is mij nooit overkomen dat de klant het terug wil sturen maar mocht dat voorkomen zou ik graag willen weten wat ik moet doen. Een heel verhaal..sorry!
vraag (als klant)
1http://www.naturebabies.nl voor betaalbare co-sleepers, draagdoeken, dragers, borstvoedingskleding en houten speelgoed.