Eenmalig 100.000 mails verzenden. Welke tools zijn er?

1
Ik moet eenmalig een mailing eruit doen naar ± 100.000 adressen, maar het mag niet te veel kosten. Iemand een idee? Als er een paar in de spam filter blijven hangen is het niet zo'n punt, dus kwaliteit is in dit geval niet eerste prioriteit. Wel belangrijk dat ik met variabelen kan werken in de mail.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Eenmalig 100.000 mails verzenden. Welke tools zijn er?

6
Maurice schreef:Heb je zelf een mailtool? of moet het echt een saas oplossing zijn?
Hoe het verzonden gaat worden maakt mij niet zo veel uit. Statistieken hoef ik in principe ook niet. Ik heb een csv met naam + emailadres, en daar wil een mailtje naar sturen met dezelfde inhoud, maar wel met een persoonlijke aanhef.

8
henk-k schreef:Als je kunt programmeren kun je zoiets zelf maken in 5 minuten. Dan verzend je elke 5 minuten 250 e-mails en ben je na 1.5 dag klaar.
Als jij dat in 5 minuten kan maken, hoor ik graag je uurtarief. :P Zelf gaat mij zoiets waarschijnlijk niet lukken. Als jij dit wel kan, maak ik graag gebruik van je diensten. Kan je mij een PB sturen met de prijs?

9
Rudy schreef:
henk-k schreef:Als je kunt programmeren kun je zoiets zelf maken in 5 minuten. Dan verzend je elke 5 minuten 250 e-mails en ben je na 1.5 dag klaar.
Als jij dat in 5 minuten kan maken, hoor ik graag je uurtarief. :P Zelf gaat mij zoiets waarschijnlijk niet lukken. Als jij dit wel kan, maak ik graag gebruik van je diensten. Kan je mij een PB sturen met de prijs?
Ik zou het kunnen programmeren …

… maar eerst en vooral afraden. Bij 100.000 mails in 48 uur is er een serieus risico dat je server op een blacklist belandt. Een speciale mailprovider inschakelen voor massamail is beter.
StoreCore.io

11
Belangrijk in deze als je zelf gaat mailen, dan is een trusted IP adres erg belangrijk.

100.000 mails moet je sowieso in batchen doen, denk dan aan xx per 5 minuten en om de x uur even een break van een uur. Dat is erg save.

Een script hiervoor zal een uurtje werk zijn, dan kun je aan de slag. desnoods via je eigen server (wat gezien de afzender email adres vs je eigen trusted ranking je bounce rate ten goede zal komen)

Ga niet mailen van shared hostingpakketje x bij boer y in elk geval

wil je een template mailen of plain txt?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

16
henk-k schreef:Het gaat om de thuiswinkelawards, vermoed ik? Gewoon via een mailprovider lijkt me de beste optie. Bij een contract van 2 maanden kun je ze achteraf ook nog een bedankje sturen met (hopelijk) het goede nieuws/behaalde resultaat.
Ja, dat klopt, en die tweede mail was ook al in mij opgekomen. Nu maar hopen dat die verzonden mag worden. :P