Webshop laten maken met Magento.

1
Hallo,

Ik ben er uit dat ik mijn webwinkel met Magento op wil gaan zetten. Het liefst wil ik natuurlijk niet te veel kwijt en ik vindt het leuk om er zelf mee te werken. Het moet er alleen wel professioneel uitzien, vandaar dat het me het beste lijkt een template te kopen. Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. De meeste designers vragen namelijk meer dan 2000 op maat.

Kan ik alles gewoon veranderen als ik een template koop?
De tekst moet bijvoorbeeld allemaal naar Nederlands (ik heb nu keuze uit 5. NL zit er niet bij).
Het geld moet allemaal in Euro's.
De menu balk en de subcategorieën moeten anders.
De linker balken (o.a. "Categories", "My Cart" moeten veranderd worden, sommige heb ik niet nodig.

Dit soort zaken zou ik graag aan willen passen.
Ik heb genoeg tijd om erin te steken, maar ik durf er niet zomaar aan te beginnen.
De site moet natuurlijk veilig zijn.

Help me a.u.b. wat kan ik het beste doen?

Re: Webshop laten maken met Magento.

3
zeromaster schreef:Kan ik alles gewoon veranderen als ik een template koop?
Even los van de copyrights e.d. (dat is van afstand lastig te beoordelen) is Magento opensource. Als je zelf FTP-toegang hebt en bereid bent om die zeeën van tijd in de shop te steken, kun je erachter komen hoe je dit soort dingen aan kunt passen. Vrijwel alles is aanpasbaar. Houd er wel rekening mee dat Magento zelfs voor webdevelopers technische software is. Anders dan bijv. Wordpress of andere 'simpelere scripts' kost het zelfs ervaren developers dagen om erachter te komen waar alles zit bij Magento.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

4
Met de webshop wil ik bouwmaterialen gaan verkopen binnen een klein gebied. Aangezien ik contact heb met een bouwmaterialen bedrijf kan ik daar gemakkelijk de materialen inkopen, waarna hun de verkochte goederen ook kunnen vervoeren. Het aantal goederen gaat waarschijnlijk tussen de 50 / 80 liggen. Soms met verschillende maten / kleuren.

Er moet een menu zijn met ongeveer 9 categorieën die soms subcategorieën bevatten.
Bovenaan met logo, zoekfunctie en winkelwagen.
Links misschien een snelle link naar verschillende subcategorieën / hoofd categorieën en het huidige winkelmandje tonen (eigenlijk is dit meer voor de opmaak, wat je vaak ziet bij winkels).
En daarnaast dan de goederen die ik verkoop.

Ik heb zelf wel een paint bestand gemaakt van mijn gewenst layout.
Het moet in ieder geval overzichtelijk zijn en een professioneel uiterlijk hebben.
Verder hoef ik geen apartigheid zoals laatst bekeken, vergelijkbare producten etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop laten maken met Magento.

5
Dirkjan schreef:
zeromaster schreef:Kan ik alles gewoon veranderen als ik een template koop?
Even los van de copyrights e.d. (dat is van afstand lastig te beoordelen) is Magento opensource. Als je zelf FTP-toegang hebt en bereid bent om die zeeën van tijd in de shop te steken, kun je erachter komen hoe je dit soort dingen aan kunt passen. Vrijwel alles is aanpasbaar. Houd er wel rekening mee dat Magento zelfs voor webdevelopers technische software is. Anders dan bijv. Wordpress of andere 'simpelere scripts' kost het zelfs ervaren developers dagen om erachter te komen waar alles zit bij Magento.
Bedankt, ik had je reactie nog niet gelezen.
Zoals ik het lees is het dus niet verstandig er zelf één te gaan maken, maar dat was ik ook niet van plan. Is het voor mij dan ook niet mogelijk om tekst / afbeeldingen etc. te veranderen?
Dit lijkt mij toch niet zo heel moeilijk, ik kan namelijk de bestaande aanpassen.

Re: Webshop laten maken met Magento.

6
zeromaster schreef:Is het voor mij dan ook niet mogelijk om tekst / afbeeldingen etc. te veranderen? Dit lijkt mij toch niet zo heel moeilijk, ik kan namelijk de bestaande aanpassen.
Het kan zeker, ik waarschuw je alleen dat Magento op zich wat tijdsintensiever is om goed te leren kennen. Ik heb ook wel eens een template gekocht. Bij Wordpress had ik die dezelfde dag nog redelijk naar wens. Bij Magento heeft het mij al snel twee weken geduurd voor ik een beetje tevreden was, terwijl ik dagelijks werk in broncodes etc.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

7
Oke, daar kan ik inderdaad wel wat mee.
Mijn "keuze" van Magento is ook vooral gebaseerd op het feit dat je er heel veel mee kunt, en omdat er heel veel tutorials van zijn zodat ik het kan leren. Ik weet niet of dit bij anderen hetzelfde is. Wat zou je me aanraden op basis van mijn eisen en gebruik.

Re: Webshop laten maken met Magento.

8
zeromaster schreef:Mijn "keuze" van Magento is ook vooral gebaseerd op het feit dat je er heel veel mee kunt, en omdat er heel veel tutorials van zijn zodat ik het kan leren.
Wat de beste software is vind ik zo lastig te zeggen! In Nederland is er zo veel te krijgen en ik vind ze bijna allemaal - enkele uitzonderingen daargelaten ;) - goed in bepaalde segmenten. Kwestie van vooraf erg duidelijk prioriteitenlijstje maken en verschillende demo's uitproberen lijkt me. Qua kosten is er nl. ook nog wel een verschil te vinden.

Magento heeft duizenden tutorials en dat is nice, maar dat is mede omdat de software zo complex is dat je een tutorial nodig hebt om elke functie te begrijpen (minder nice). Persoonlijk lees ik handleidingen liever niet maar begrijp ik nieuwe gadgets/software/code liever door er gewoon zelf mee te stoeien. Met Magento is dat vrijwel niet te doen en heb je serieus de handleidingen nodig.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Magento. Het platform is goed genoeg om een miljoenenverdienende-webwinkel mee te bouwen. Het kost alleen bizar veel tijd om de software goed te leren kennen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

9
zeromaster schreef:Mijn "keuze" van Magento is ook vooral gebaseerd op het feit dat je er heel veel mee kunt, en omdat er heel veel tutorials van zijn zodat ik het kan leren.
Als je deze klassieker over Magento begrijpt, dan kun je inderdaad gerust Magento gebruiken. Anders zou ik er niet aan beginnen of iemand inhuren dat het voor je regelt.

Re: Webshop laten maken met Magento.

10
Oke begrepen.

Het probleem waar ik nu mee zit is alleen hoe krijg ik hem van de grond?
Ik ben niet van plan miljoenen te verdienen. Rond de 500-1000 zou al erg fijn zijn!
En mocht het anders uitpakken, waardoor ik er niet zo veel aan verdien dan moet dat maar zo zijn.

Naar mijn inzien verkoopt het design van de website al heel wat. Als ik zelf op een webwinkel kom die er niet goed uit ziet ga ik al snel naar de volgende. Het scheelt dat ik in vergelijking tot anderen wel redelijk goedkoop ben (wat ik al vergeleken heb), maar ik wil dat mijn design goed is.

Een investering van 2000 vindt ik daarom best veel, ik weet van te voren namelijk niet hoe het gaat lopen. Ik weet dat ik risico's moet nemen om geld te verdienen, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben.

Re: Webshop laten maken met Magento.

11
zeromaster schreef:Ik ben niet van plan miljoenen te verdienen. Rond de 500-1000 zou al erg fijn zijn! Een investering van 2000 vindt ik daarom best veel, ik weet van te voren namelijk niet hoe het gaat lopen.
Niet vervelend bedoeld maar als je niet 'de beste wilt worden' dan moet je geen Magento willen gebruiken. Als je twijfelt of je van een leuke hobby werk kunt maken zijn http://www.shoppagina.nl, http://www.biedmeer.nl en http://www.mijnwebwinkel.nl enkele partijen die snel bij me opkomen. Van dat soort partijen zijn er meer en ik ken verschillende webwinkeliers die 'tonnen omzet hebben' met dat soort winkeltjes.

Bol.com zul je er nooit mee maken, maar als tienduizenden euros omzet al heel wat is bespaar je je veel geld en tijd door software als Magento hiervoor links te laten liggen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

12
Als je een template via Themeforest koopt dan ben je al een heel stuk goed op weg.

Om op je vragen te reageren.

Kan ik alles gewoon veranderen als ik een template koop?
Ja, dat kan altijd.

De tekst moet bijvoorbeeld allemaal naar Nederlands (ik heb nu keuze uit 5. NL zit er niet bij).
Dit kan ook met standaard template van Magento, dat heeft met vertaling te maken. Soms heeft een template extra vertaling nodig, maar lang niet altijd.

Het geld moet allemaal in Euro's.
Is in backend te regelen

De menu balk en de subcategorieën moeten anders.
Dat is vaak per template verschillend en sommige hebben zelfs extra opties daarvoor ingebouwd

De linker balken (o.a. "Categories", "My Cart" moeten veranderd worden, sommige heb ik niet nodig.
Je bedoeld de sidebar? Ook dit is template-gerelateerd en daarom beter een template van tussen de 80 - 100 dollar aanschaffen en je komt al een heel eind. Dit valt onder widgets.

Dit soort zaken zou ik graag aan willen passen.
Dat kan
Ik heb genoeg tijd om erin te steken, maar ik durf er niet zomaar aan te beginnen.
De site moet natuurlijk veilig zijn.
Daar is een SSL-certificaat voor nodig. En wil je het zelf proberen is het gewoon een kwestie van gewoon doen.

Re: Webshop laten maken met Magento.

13
Dan zou ik ook eens kijken naar OpenCart, SumoStore en PrestaShop: daarmee kun je redelijk gemakkelijk veel zelf voor elkaar krijgen. Voor het design kun je daarnaast een webdesigner inhuren.

@Dirkjan Ken jij écht iemand die tonnen omzet via BiedMeer of MijnWebwinkel en ondertussen nog niet bedacht had dat dat in eigen beheer allemaal efficiënter en effectiever kan?

Re: Webshop laten maken met Magento.

14
Ward schreef:@Dirkjan Ken jij écht iemand die tonnen omzet via BiedMeer of MijnWebwinkel en ondertussen nog niet bedacht had dat dat in eigen beheer allemaal efficiënter en effectiever kan?
Het is de 1%-groep van dat soort aanbieders want jij kent de Shopping2020 uitslag ook, maar ja ik ken een handjevol ondernemers die met die software die successen boeken.

Of ze achteraf allemaal blij zijn met de softwarekeuze is misschien twijfelachtig, maar achteraf maakt iedereen andere keuzes dan dat ze in werkelijkheid gedaan hebben. Gezien de ambitie van de vragensteller denk ik dat het geen verkeerde software-oplossingen zijn.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

15
Ward schreef:@Dirkjan Ken jij écht iemand die tonnen omzet via BiedMeer of MijnWebwinkel en ondertussen nog niet bedacht had dat dat in eigen beheer allemaal efficiënter en effectiever kan?
Ik ken wel zo'n bedrijf. Als je eenmaal lekker draait in zo'n pakket lijkt het mij met de dag lastiger om de stap te wagen. Gelukkig ben ik na een paar maanden overgestapt naar Magento.

Re: Webshop laten maken met Magento.

17
Je zou ook eens kunnen kijken op elance.com dit is een freelancers site met freelancers van over de hele wereld. Je kan bij voorbeeld gaan werken met een bureau uit India het oost blok of de Filipijnen etc heb dit zelf al meer maals gedaan, en weet dus uit ervaring dat een opmaat gemaakte shop kan krijgen voor tussen de 400 a 500 euro als je werkt met een temptate licht dit nog wel lager.

Je moet natuurlijk wel perfecte kennis van de Engelse taal hebben anders is het lastig.
Plus een tip doe goed onderzoek, lees reviews en bekijk hun werk en vergelijk, pak nietde eerste de beste.

Misschien niet de meest gangbare weg maar wilde het toch even delen ;)
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht

Re: Webshop laten maken met Magento.

18
Is het dan niet verstandig eerst mijn webshop op te zetten met bijv. mijnwebwinkel? Ik ga er dan wel veel tijd aan besteden, om alsnog een uiterlijk te krijgen in de richting van "professioneel". Je kunt zeggen wat je wil, maar ik heb kan toch aardig wat mooie websites vinden die gemaakt zijn m.b.v. mijnwebwinkel.

Re: Webshop laten maken met Magento.

19
Vond SundayMonday altijd een leuk voorbeeld (producten en media-aandacht maakten beperkingen webwinkel meer dan goed) en geloof dat er ook een Mijnwebwinkel-webwinkel ooit Beste Startende Webwinkel van het Jaar bij de Thuiswinkel Awards had gewonnen. Als je dat redt, ben je goed bezig. Je kunt dus scoren met dit soort oplossingen.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

20
zeromaster schreef:Is het dan niet verstandig eerst mijn webshop op te zetten met bijv. mijnwebwinkel?.
Nee, mijnwebwinkel zou ik lekker links laten liggen. Ik vind dat echt een dramatisch pakket, en snap eigenlijk niet eens hoe ze dat nog steeds verkocht krijgen. Kies bijvoorbeeld voor SEOshop. Dat is op gebied van huurwinkels naar mijn idee de beste keuze op het moment.

Re: Webshop laten maken met Magento.

21
Maar hoe gaat dit is z'n werk?
Ik zag dat je 19,- per maand moet betalen, komen daar verder nog kosten bij door bijvoorbeeld extensies, templates etc. of bijvoorbeeld een omzet tarief?

En hierbij kan ik dus ook makkelijk mijn eigen producten erop zetten enzo? Volgens mij wordt dit voorraadbeheer genoemd?

Re: Webshop laten maken met Magento.

22
Rudy schreef:
zeromaster schreef:Is het dan niet verstandig eerst mijn webshop op te zetten met bijv. mijnwebwinkel?.
Nee, mijnwebwinkel zou ik lekker links laten liggen. Ik vind dat echt een dramatisch pakket, en snap eigenlijk niet eens hoe ze dat nog steeds verkocht krijgen. Kies bijvoorbeeld voor SEOshop. Dat is op gebied van huurwinkels naar mijn idee de beste keuze op het moment.
SeoShop is volgens mij net weer zoiets al Magento toch? Open-source?

Re: Webshop laten maken met Magento.

26
Rudy schreef:Kies bijvoorbeeld voor SEOshop. Dat is op gebied van huurwinkels naar mijn idee de beste keuze op het moment.
Mooi om te zien dat er verschillende meningen over zijn. ;-) Bewijst maar weer dat topicstarter zelf zijn keuze moet maken.

Overigens is SEOshop zeker niet minder dan de drie die ik noemde. Gezien de reacties van de topicstarter (max 2K investeren in webwinkel) is SEOshop alleen misschien al aan de dure kant. Alleen de software kost al wat, dus er blijft weinig over voor die unieke template.
Nu op mijn weblogs:

Re: Webshop laten maken met Magento.

29
zeromaster schreef:Waarom is SEOShop zo duur in vergelijking met mijnwebwinkel (19 p.m.)?
Jandorie, nu je het zegt!
Dat is inderdaad duur vergeleken met zo'n gratis Magento. :lol:

Enne... een Audi TT is een Golf GTI verkopen alsof het een Porsche is.

Re: Webshop laten maken met Magento.

30
zeromaster schreef:Het moet er alleen wel professioneel uitzien, vandaar dat het me het beste lijkt een template te kopen.
Gezien die quote, was ik al bang dat de volgende niet lang zou uitblijven want volgens mij spreek je jezelf tegen..
zeromaster schreef:Een ander probleem is dat ik geen goed template kan vinden voor een bouwmaterialen webwinkel. Er zijn er namelijk niet zoveel van...
Je wilde toch uniek en professioneel zijn? Dan is het toch echt een kwestie van zelf de handen uit de mouwen steken. Als jij in vijf minuten een template had gevonden, hoe (her/ge)bruikbaar was die dan geweest denk je?
Nu op mijn weblogs: