Beste mensen,
Ik heb mijn google analytics voorzien van een filter die mij IP uit de resultaten zou moeten laten. Maar hij registreert mij toch nog steeds netjes in de overzichten. Ik heb het hele internet af zitten struinen en ik lees veel problemen hiermee, maar geen oplossingen.
Hebben jullie hier ook mee te maken gehad misschien en op kunnen lossen?
Groet,
Roy
Re: Eigen IP filteren in Google Analytics, lukt niet
2Je moet niet alleen een filter instellen, maar het ook toepassen op een dataweergave. Beetje onlogisch misschien, maar je kunt filters dus wisselend aan en uit zetten.
1. Klik op Beheerder rechtsboven op een Google Analytics-pagina.
2. Selecteer een account in de keuzelijst Account links.
3. Klik onder Account op Alle filters.
4. Klik op de rode knop + NIEUW FILTER.
5. Kies Nieuw filter maken.
6. Typ een naam voor het filter in het vak Filternaam.
7. Schakel achter Filtertype het keuzerondje Vooraf gedefinieerd filter in.
8. Selecteer daaronder Uitsluiten gevolgd door Verkeer van de IP-adressen en die gelijk zijn aan.
9. Typ het IP-adres in de vier vakken achter IP-adres.
10. Selecteer in de lijst Beschikbare weergaven onder Filter toepassen op dataweergaven de weergaven waarop je het filter wilt toepassen en klik op de knop Toevoegen.
11. Klip op de blauwe knop Opslaan.
1. Klik op Beheerder rechtsboven op een Google Analytics-pagina.
2. Selecteer een account in de keuzelijst Account links.
3. Klik onder Account op Alle filters.
4. Klik op de rode knop + NIEUW FILTER.
5. Kies Nieuw filter maken.
6. Typ een naam voor het filter in het vak Filternaam.
7. Schakel achter Filtertype het keuzerondje Vooraf gedefinieerd filter in.
8. Selecteer daaronder Uitsluiten gevolgd door Verkeer van de IP-adressen en die gelijk zijn aan.
9. Typ het IP-adres in de vier vakken achter IP-adres.
10. Selecteer in de lijst Beschikbare weergaven onder Filter toepassen op dataweergaven de weergaven waarop je het filter wilt toepassen en klik op de knop Toevoegen.
11. Klip op de blauwe knop Opslaan.
3Thanks Ward, ik ben er bijna zie ik. Want deze stap heb ik dus nog niet gedaan. Ik zoek me rot, maar waar vind ik de optie "beschikbare weergaven" wat ik bijna als laatst moet doen? 
Zit dat links verstopt onder de tabjes als ik al naar mijn statistieken zit te kijken, of elders?
[EDIT]
Gevonden, dat staat onder de filter die je aanmaakt. En dat had ik dus zie ik ook al gedaan.
Geselecteerde dataweergaven: Alle websitegegevens

Zit dat links verstopt onder de tabjes als ik al naar mijn statistieken zit te kijken, of elders?
[EDIT]
Gevonden, dat staat onder de filter die je aanmaakt. En dat had ik dus zie ik ook al gedaan.
Geselecteerde dataweergaven: Alle websitegegevens

4Vreemd en lastig inderdaad, want bij ons werkt het wel.
Wat je zou kunnen doen als je er echt niet uit komt, is alle verkeer naar Google Analytics op je eigen computer blokkeren. Dat kan door het DNS op je computer of in je router te tweaken en alle HTTP-verkeer naar Analytics in een zwart gat te laten verdwijnen.
Dan word je helemaal nergens meer gevolgd door Google Analytics, dus ook prettig voor de privacy.
Wat je zou kunnen doen als je er echt niet uit komt, is alle verkeer naar Google Analytics op je eigen computer blokkeren. Dat kan door het DNS op je computer of in je router te tweaken en alle HTTP-verkeer naar Analytics in een zwart gat te laten verdwijnen.
Dan word je helemaal nergens meer gevolgd door Google Analytics, dus ook prettig voor de privacy.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Is dat dan even waardeloos zeg
Misschien moet ik dan maar contact opnemen met gigant Google. Of ze me helpen of dat ik überhaupt iemand te pakken kan krijgen.. ik ben benieuwd!

6Eén regeltje...
Black hole 0.0.0.0 voor Google Analytics in LMHOSTS van Windows:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YGIT52jJTCA[/youtube]
Black hole 0.0.0.0 voor Google Analytics in LMHOSTS van Windows:
Code: Selecteer alles
0.0.0.0 google-analytics.com
7Dank je. Ik heb op advies van iemand uit mijn netwerk (webbouwer) een nieuw profiel aangemaakt onder mijn rouwe data profiel, en daar de filter op toegepast. Nu maar even google een paar dagen de tijd geven (ook een tip volgens hem, soms duurt het even)
fingers crossed
fingers crossed