Concurent houd zich niet aan de regels

1
Hallo,

Wij hebben een webshop en proberen alles volgens de regels te doen maar nu is het zo dat wij een concurrent hebben die eigenlijk niets doen volgens de Europese wetgeving.
Als voorbeeld, geen KvK, geen btw nummer, geen retourrecht enz. enz.

Zelfs klanten worden voorgelogen, ze suggereren dat ze benaderd zijn om dealer van België en Nederland te geworden en dat zij benaderd zijn door de fabriek uit Turkije, maar ze doen gewoon aan dropshipping en niet eens via een eigen site maar via de site van de groothandel.

Mijn vraag is hoe ik dit kan aangeven, als ik op google zoekt kom ik alleen uit dat ik aangifte kan doen als ik opgelicht maar niet als je de regels niet volg.

Alvast bedankt voor het meedenken en als dit bericht op de verkeerde plek staat mijn excuses hiervoor.

Ton

Re: Concurent houd zich niet aan de regels

2
Grijze schreef:Hallo,

Wij hebben een webshop en proberen alles volgens de regels te doen maar nu is het zo dat wij een concurrent hebben die eigenlijk niets doen volgens de Europese wetgeving.
Als voorbeeld, geen KvK, geen btw nummer, geen retourrecht enz. enz.

Zelfs klanten worden voorgelogen, ze suggereren dat ze benaderd zijn om dealer van België en Nederland te geworden en dat zij benaderd zijn door de fabriek uit Turkije, maar ze doen gewoon aan dropshipping en niet eens via een eigen site maar via de site van de groothandel.

Mijn vraag is hoe ik dit kan aangeven, als ik op google zoekt kom ik alleen uit dat ik aangifte kan doen als ik opgelicht maar niet als je de regels niet volg.

Alvast bedankt voor het meedenken en als dit bericht op de verkeerde plek staat mijn excuses hiervoor.

Ton
Niks aan te doen ben ik bang. Je hebt je inderdaad aan de wet 'koop op afstand' te houden maar mijn ervaring is dat het niet naleven hiervan nauwelijks tot niet bestraft wordt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze geen BTW nummer hebben. De meeste groothandels doen geen zaken met je zonder BTW nummer. Maar zolang ze de inkomsten opgeven bij de belastingdienst is het niet illegaal naar mijn weten. Of ze dat doen kan je niet weten maar dat is ook jouw probleem niet.

Ik snap absoluut dat het steekt dat jij je normaal aan de wet houd en de concurrentie niet. Wat ze een oneerlijke voorsprong geeft. Maar uiteindelijk vallen de echte malafide concurenten wel door de mand. Consumenten zijn ook steeds beter op de hoogte wat hun rechten zijn en een paar slechte reviews op het internet zijn snel geplaatst.

Als ik jou was zou ik erboven staan. Ja moeilijk maar om nou andere mensen als NSB'er te gaan aangeven... Daar moet je bovenstaan. Of andere mensen nu dropshippen of niet wat maakt dat uit? Daar voel ik toch een beetje jaloezie doorschijnen. Zorg dat jij uitblinkt met goede service. Uiteindelijk win je het daarmee wel. Maar ga zeker niet moddergooien. Als ik het zo hoor pakken ze het niet professioneel aan en dat zijn ze ook snel weer van het toneel verdwenen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!