Het hangt er maar van af wat je onder “rendabel” verstaat. In fulfilment heeft alles een prijs en wordt alles uiteindelijk direct of indirect doorberekend.Zijn jullie bekend met fulfillmentbedrijven voor kleinere webshops.
De 'grotere' fulfillmentbedrijven die ik ken, zijn niet rendabel voor mijn shop.
In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.
Opslag gaat meestal per strekkende meter legbord, per pickplaats, per grijpvak en/of per palletplaats.Zouden jullie een grof kostenplaatje hiervan kunnen schetsen?
Waaraan moet je denken voor bijvoorbeeld het opslaan en verwerken van je orders?
Ja, je zit al gauw aan drie A4 met variabelen.Of zijn hier te veel variabelen die spelen wat een schatting lastig maakt..
Er bestond een mooi fulfilment bedrijf die all-in tarieven hanteerde zodat de winkelier meteen wist waar je aan toe was. Ze gingen de markt openbreken.. Niet helemaal gelukt aangezien ze failliet zijn nu. (e-ways). Maar het idee was mooi: je wist meteen je tarief.Zouden jullie een grof kostenplaatje hiervan kunnen schetsen?
Waaraan moet je denken voor bijvoorbeeld het opslaan en verwerken van je orders?
Of zijn hier te veel variabelen die spelen wat een schatting lastig maakt..
In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.
Jazeker!Een vraag aan iedereen:
vertrouwen is zeer belangrijk. Bij fulfilment geef je in principe je hele hebben en houwen aan een bedrijf af (ofja, een groot gedeelte). Buiten het feit dat dit goed moet gebeuren kwa logistiek, kan ik mij ook problemen bedenken als mis-geraakte leveringen, ontbrekende en of beschadigde producten .
Hebben jullie hier ooit ervaring mee gehad?
Precies en hier komt dus ook meteen het 'gevaar' bij kijken. Moet je je eens voorstellen wat er gebeurd als de fulfilment toko op de fles gaat. Tuurlijk ben je dan niet alles kwijt, want je voorraad is immers van jou. Maar je bent het wel een tijd kwijt. Ik zou toch wel een serieus probleem hebben als ik al mijn voorraad een aantal weken kwijt ben omdat een curator het faillissement moet afhandelen.je weet wel erg veel van een bedrijf waar je niet werkt!
----
Een vraag aan iedereen:
vertrouwen is zeer belangrijk. Bij fulfilment geef je in principe je hele hebben en houwen aan een bedrijf af (ofja, een groot gedeelte). Buiten het feit dat dit goed moet gebeuren kwa logistiek, kan ik mij ook problemen bedenken als mis-geraakte leveringen, ontbrekende en of beschadigde producten .
Hebben jullie hier ooit ervaring mee gehad?
Hier vind je enkele fulfilment-bedrijven. Helaas nog niet gescheiden op aanbod/grootte.Ga zelf nog verder zoeken of hier geschikte partijen voor zijn.
Ik weet dat klanten van ons in ieder geval goede ervaringen hebben met Montapacking (eerder al genoemd) en De Brink Mail uit Enschede.Heb je een fatsoenlijke partij gevonden? En zo ja, waarom is dit een goede partij voor jouw business, en wat voegen ze volgens jou toe aan jouw bedrijf?
Bijzonder dat je daar een e-mail adres van de gemeente 's Hertogenbosch voor gebruikt...Voor meer informatie kan iedereen mailen naar s.klijnholstz@s-hertogenbosch.nl of bellen naar 073-6158640 en vragen naar Steven Klijnholstz of Monique Bredeveld.
Het is, volgens mij, een werkvoorzieningsschap, wat dus vanuit de gemeente opgezet is.Bijzonder dat je daar een e-mail adres van de gemeente 's Hertogenbosch voor gebruikt...Voor meer informatie kan iedereen mailen naar s.klijnholstz@s-hertogenbosch.nl of bellen naar 073-6158640 en vragen naar Steven Klijnholstz of Monique Bredeveld.
Heb je wat meer informatie over jullie bedrijf? (bijv. een website?)