Sinds een poosje heb ik google analytics en ben ik flink bezig met mijn site. Nu ben ik hierdoor er achtergekomen dat aan mijn ip adres een woonplaats gekoppeld zit die 40 km. hier vandaan is.
Is heb mijn ip nagekeken via http://whatismyipaddress.com/
Is dit iets bijzonders? Is er iemand die dat weet?
Re: IP adres / Google analytics
2Dat is niets bijzonders. Het is het ip adres van je provider en meestal is dat niet echt bij je in de buurt.
3Dat is niet ongebruikelijk. IP-geolocatie wordt steeds beter, maar is nog steeds niet trefloos.
Met een vast IP-adres in Eindhoven heb ik onder andere al:
• in Delft gewoond op het adres van mijn provider;
• in Oirschot onderdak gehad op het grote kazerneterrein van Defensie;
• in het huisje drie straten verderop vertoeft omdat daar alle internetaansluitingen van de wijk binnenkomen.
Ook iets om rekening mee te houden als je zulke statistieken van je eigen bezoekers bekijkt. Die kloppen lang niet altijd.
Met een vast IP-adres in Eindhoven heb ik onder andere al:
• in Delft gewoond op het adres van mijn provider;
• in Oirschot onderdak gehad op het grote kazerneterrein van Defensie;
• in het huisje drie straten verderop vertoeft omdat daar alle internetaansluitingen van de wijk binnenkomen.
Ook iets om rekening mee te houden als je zulke statistieken van je eigen bezoekers bekijkt. Die kloppen lang niet altijd.
4Oke, thanks voor de info!
Was even bang dat het foute boel was ofzo...!!

Was even bang dat het foute boel was ofzo...!!
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ik woon volgens analytics in Oosterwolde XD. Toch een beetje ver van Koudum vandaan.
Het is toch ook mogelijk je eigen IP uit te sluiten? Ik heb dit nog niet uitgevogeld trouwens (of gewoon simpelweg nog geen tijd voor gehad eigenlijk haha).
Het is toch ook mogelijk je eigen IP uit te sluiten? Ik heb dit nog niet uitgevogeld trouwens (of gewoon simpelweg nog geen tijd voor gehad eigenlijk haha).
6Klopt, hier hetzelfde... moet ik ook nog even tijd voor vrijmaken!!Hilda schreef:
8Ja Ward ik had gezien dat je die geplaatst had!! Thanks!!Ward schreef:Is niet zo moeilijk: in dit topic heb ik een stappenplan gepost.