LokaalTotaal

1
Lokaal totaal is een bedrijfje wat bij ons in de regio de gemeentegids uitbrengt. Ruim een jaar geleden zijn die bij ons geweest en hebben ons een bannertje 'aangesmeerd' (achteraf gezien had ik dit noooooit moeten doen dat weet ik, als je dezelfde dag moet beslissen weet ik nu genoeg)

Zij beloofden een mooie Banner op de homepagina voor €300 euro excl. BTW.
Wat kreeg ik : een mini banner op de pagina lokaaltotaal.nl/brunssum. Waar zeker 30 mensen voor hebben betaald blijkbaar want ik was maar 1 keer per 20 bezoeken te zien.

Het probleem is dat vlak na de lancering van de nieuwe gidsen ( rond juni) de banner dus af en toe wel te zien was. Sinds oktober ben ik erachter gekomen dat de banner helemaal niet te zien is. Sterker nog er wordt helemaal geen reclame banner meer getoond van geen enkel bedrijf.

In December heb ik hen via de contact pagina een mail daarover gestuurd waar ik tot op heden nog geen reactie op heb. Daarna heb ik hen gebeld en zij claimen dat het toevallig die week de banners niet zichtbaar waren door een technisch probleem. Dat Tecnnische probleem duurt dus ondertussen dus al 5 maanden.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik wél een telefoontje van ze of ik voor komend jaar weer een banner wil hebben. Daar werd ik dus nogal pissig over en het hele verhaal nog eens uitgelegd maar 'daar ging deze medewerker natuurlijk niet over' maar hij zou het aankaarten en ik zou terug gebeld worden. Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord.

Ik ben een beetje ten einde raad want je kunt bellen en mailen wat je wilt maar je krijgt of geen reactie of de juiste medewerker is niet aanwezig.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring? Of mensen die weten wat ik moet doen dan hoor ik het heel graag! Het is voor mij nogal een groot bedrag aangezien ik alle investeringen uit eigen zak heb moeten betalen..

Re: LokaalTotaal

2
Ik zie je advertentie wel degelijk op de website staan. Heb je ondertussen geen AdBlock oid geïnstalleerd :p? Dat het verder zonde van je geld is, ben ik wel met je eens.

Re: LokaalTotaal

3
Goed dat je je (negatieve) ervaring hier deelt.

Maar wel erg vervelend.
Als je eraan vast wilt houden zou ik ze vooral blijven bellen. Eventueel proberen erachter te komen wie de eigenaar is en hem of haar direct gaan bellen :).

Klacht indienen lijkt mij ook een goede zaak, maar durf niet zo 1,2,3 te zeggen waar.

Je moet je zelf ook afvragen wat je nu van ze wilt. Wil je je geld terug?
Wat zijn de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: LokaalTotaal

4
Zo nu voel ik me dom :shock:

Dan nog staat de nieuwe banner die k in December heb gestuurd er niet op staat.. maar goed.

Neemt niet weg dat de banners er een periode niet op hebben gestaan en zij de dag dat ze hier de banner kwamen aansmeren ons niet goed geinformeerd hebben.

Gewoon mijn verlies nemen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: LokaalTotaal

5
GoedeShampoo schreef:
Je moet je zelf ook afvragen wat je nu van ze wilt. Wil je je geld terug?
Wat zijn de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan?
Wat er precies is gezegt die dag dat er een 'grote' banner op de home pagina zou komen. Voor elke regio zou maar 1 adverteerder zijn.
Er is daar natuurlijk een contract voor getekend die heb ik er even bijgepakt maar daar staat nergens iets over geschreven hoeveel advertenties hoe groot enz..

hoe lang de banners niet te zien zijn geweest kan ik nu niet meer achterhalen.

Wat mij in December wel beloofd is dat ik een maand langer te zien zou zijn op de website dus dat recht wil ik nu in ieder geval halen.
Daarnaast denk ik dat het een verloren zaak is om ze in gebreke te stellen aangezien de algemene voorwaarden een wir war van rare woorden voor mij zijn.

Re: LokaalTotaal

7
GoedeShampoo schreef:Heb je al eens gekeken hoeveel bezoekers je uberhaupt via deze banner hebt gekegen?
Ja alleen op 3 oktober 1 bezoeker.

In analytics kan ik niet verder terug kijken dan 25 juli omdat mijn website toen nog niet online was. Ik heb dus 300 euro betaald voor 1 bezoeker..

Re: LokaalTotaal

8
Dan zou ik me vooral richten op je geld terugkrijgen in plaats van die banner weer erop..

Het is dus al bewezen nutteloos; weinig zin om moeite te doen voor meer onnuttige banners..
Neem je contract goed door en aanspraak te maken op je geld.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: LokaalTotaal

10
Ik ken DTG ook niet..

Heb ondertussen de algemene voorwaarden geprobeerd te doorgronden (wat best lastig is, lichtgrijze letters op geel doorzichtig papier met lettergrootte 2)

Maar om te beginnen mogen zij de dienst tijdelijk stilleggen zonder daar enige vergoeding voor te geven (dan mag ik dus met die extra maand in mijn handjes klappen)

Ze mogen mijn advertentie verwijderen zonder opgaaf van reden zonder een vergoeding te geven.
Ze garanderen niet dat een advertentie voldoet aan de overeengekomen specificaties.

Met andere woorden we spreken iets met je af maar we hoeven ons daar niet aan te houden, maar jij wel

Re: LokaalTotaal

11
Blijft altijd die vraag of die voorwaarden wettelijk geldig zijn..

Bijvoorbeeld: Als ze erin zouden zetten dat jij hun 10.000 euro schuldig zou zijn; is dit niet 'binnen redelijke normen' en is het niet geldig (Southpark: itunes voorwaarden).

In dit geval is het discutabel..Want je betaald voor een service maar zij mogen zonder reden deze aanpassen, weghalen of helemaal stoppen.

Zelf twijfel ik of dit mag; maar het zal wrs veel gedoe worden om je gelijk te halen.
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Misschien dat je daar eens kunt informeren.

@NOPwebdesign: kun je nader toelichten? Wat is er met DTG dan?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: LokaalTotaal

13
GoedeShampoo schreef:Blijft altijd die vraag of die voorwaarden wettelijk geldig zijn..

Bijvoorbeeld: Als ze erin zouden zetten dat jij hun 10.000 euro schuldig zou zijn; is dit niet 'binnen redelijke normen' en is het niet geldig (Southpark: itunes voorwaarden).

In dit geval is het discutabel..Want je betaald voor een service maar zij mogen zonder reden deze aanpassen, weghalen of helemaal stoppen.

Zelf twijfel ik of dit mag; maar het zal wrs veel gedoe worden om je gelijk te halen.
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Misschien dat je daar eens kunt informeren.

@NOPwebdesign: kun je nader toelichten? Wat is er met DTG dan?
Die kun je het beste even Googlen of zoeken op dit forum. Zoek vooral ook op 'Telefoongids' want dat is immers hun oorspronkelijke bedrijfsnaam. Dan vind je denk ik genoeg klachten om te begrijpen waar ik op doel. Verder ga ik er niet teveel op in, want voor je het weet komen die gasten van DTG zelf weer hier op het forum van alles en nog wat roepen...

Daarbij allicht ook een nuttige tip voor TS. Als je met een bedrijf in zee gaat, zoek dan even op welk bedrijf je daadwerkelijk mee te maken hebt. Dat maakt het voor van die cowboy bedrijven wat moeilijker om door een simpele nieuwe handelsnaam weer van voor af aan te beginnen.

Leuk voorbeeld is bijvoorbeeld ook Green ISP. Die komt ook om de haver klap met nieuwe handelsnamen. Als het internet weer uitpuilt met klachten over 1 van hun 'dochters' komen ze weer met een nieuwe.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: LokaalTotaal

14
Rechtsbijstand alleen prive. Kan ikdat zakelijk gebruiken?

Ik ga ze morgen eerst eens bellen en verhaal halen daar. In het contract staat namelijk ook dat het stilzwijgend verlengt word terwijl mij tweemaal is gezegt dat ik niet hoef op te zeggen..

Re: LokaalTotaal

15
Cathelijne schreef:Rechtsbijstand alleen prive. Kan ikdat zakelijk gebruiken?

Ik ga ze morgen eerst eens bellen en verhaal halen daar. In het contract staat namelijk ook dat het stilzwijgend verlengt word terwijl mij tweemaal is gezegt dat ik niet hoef op te zeggen..
Nee. dat kan helaas niet. Daar zul je toch echt een zakelijke rechtsbijstandsverzekering voor moeten hebben.
http://www.ukfood.nl
http://ukfoodnl.blogspot.com
Problemen bestaan niet, hooguit uitdagingen!

Re: LokaalTotaal

18
Echt boeven dit soort bedrijven die hun gladde medewerkers op startende ondernemers afsturen met "eenmalige aanbiedingen" en "tijdelijke acties" die meestal on the spot getekend moeten worden. Helaas zijn ze doorgaans wel heel goed op de hoogte van de juridische kant van het verhaal. Ga er dus maar vanuit dat ze helemaal "volgens de regels" werken, en je gewoon moet betalen / niets terug gaat krijgen.

Iedereen maakt wel eens van dit soort fouten in het begin, en je mag blij zijn dat het in jouw geval slechts om 300 euro gaat. Ik kan je vertellen dat ik duurdere fouten heb gemaakt helaas. Neem je verlies en zie het als leergeld. Je weet nu wel beter als er nog eens zo'n bedrijf contact opneemt, en dat zal je vast en zeker nog van pas gaan komen.

Re: LokaalTotaal

19
Helemaal mee eens Rudy. Dat bedrag is overigens vorig jaar al betaald dus daar lig ik gelukkig niet wakker van. Zolang ze me nu maar niet gaan bestoken met nieuwe facturen

Re: LokaalTotaal

20
Heb zojuist een bevestiging gekregen van de opzegging. Ze geven aan dat de algemene voorwaarden aangeven 'stilzwijgende verlenging' en het contract 1 jaar. Had altijd het idee dat die 2 dingen bij elkaar horen maar dat schijnt niet zo te zijn.

Het grootste probleem is in ieder geval opgelost en ik weet 100% zeker dat ik nooit meer op zo'n aanbieding inga

Iedereen hier bedankt voor het meedenken.

Re: LokaalTotaal

22
GoedeShampoo schreef:Zover ik weet is het bij wet verboden om contracten stilzwijgend te verlengen na 1 jaar..dan moet het maandelijks opzegbaar worden.
Is afgelopen jaar in EU ingevoerd.

Volgens mij alleen voor particulieren en niet voor bedrijven.