Vervoerder raakt pakket kwijt

1
Hallo,

Graag heb ik van jullie wat advies. Mijn vervoerder is mijn pakket aan klant kwijt geraakt. Volgens de vervoerder heeft de chauffeur het pakket bij de bovenbuurman afgeleverd. Klant geeft aan helemaal geen bovenbuurman te hebben en de bovenbuurvrouw heeft ook niets aangenomen. Chauffeur heeft geen briefje bij klant in de bus gedaan, bij niet thuis. Het pakket heeft volgens een andere buurvrouw bij de voordeur van de klant gestaan, en toen klant thuis kwam was het pakket weg. Mijn klant wist niet dat het pakket bij de "bovenbuurman"(volgens de chauffeur) omdat er geen briefje in haar brievenbus zat. Na 2 dagen heeft zij bij mij na gevraagd waar haar pakket bleef.
Hierop een dossier opgestart bij vervoerder en de klant heeft daarna navraag gedaan bij de bovenbuurvrouw. Die wist van niets en er bestaat ook geen bovenbuurman.
Het pakket is dus volledig kwijt en ik heb verlies hierop gedraaid. Mijn vervoerder heeft mij de vervoerskosten van het pakket in rekening gebracht. Het nieuwe pakket welke naar de klant ging ook nog eens berekend. Vervolgens heb ik een claim in gedient en jawel ik krijg wel €3,40 vergoed. Heel vreemd terwijl het product wat ik heb verzonden vele malen meer was.

Hoe gaan jullie hiermee om en hebben jullie hier verzekeringen voor afgesloten en waar kan ik die informatie vinden.

Graag jullie advies hoe om te gaan met dit soort problemen.

Groetjes,

Janet

Re: Vervoerder raakt pakket kwijt

2
Verzekerd verzenden / afspraak met je vervoerder maken of het risico incalculeren in de verkoopprijs van je artikelen.

Als je met postnl verzend kun je bijv. Verzekerd verzenden. Er bestaan geen algemene verzekeringen voor verloren pakketten.

Re: Vervoerder raakt pakket kwijt

3
Wie was de vervoerder?

Het is waarschijnlijk lullig maar ik denk dat dit een gevalletje 'pech gehad' is.

Wat is de inkoopwaarde van het product? Bij PostNL kan je namelijk voor 50 cent extra je pakket verzekeren.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Vervoerder raakt pakket kwijt

5
Dag Janet,

Jij betaalt de vervoerder om het pakket bij jouw klant af te leveren. En niet om het onbeheerd bij jouw klant voor de deur te zetten. Het vervoer vind plaats onder bepaalde condities. Ik zou om te beginnen deze condities bij de vervoerder opvragen. Daar moet in te vinden zijn hoe e.e.a. is geregeld.

Groet,

Re: Vervoerder raakt pakket kwijt

6
Een bezorger zal natuurlijk nooit toegeven dat hij het onbeheerd heeft achtergelaten, krijgt ie vast ongelooflijk op z'n donder en kan ie ophoepelen als bezorger.

Het blijft een welles/nietes verhaal, waarbij jij aan het kortste eind gaat trekken.

Het verlies blijft helaas bestaan in jouw situatie. Het komt gelukkig niet zo heel vaak voor, maar je zou je eventuele verlies, bij voorbaat, kunnen doorberekenen in bijvoorbeeld je prijzen of je verzendkosten.
Dit zou dan heel minimaal zijn, want het is slechts 1 van de vele pakketten die kwijt raakt.
Op die manier vang je toch een beetje het verlies op.

Re: Vervoerder raakt pakket kwijt

8
Hallo,
Inmiddels heeft mijn vervoerder mijn pakket vergoed, dat wil zeggen de inhoud en pakketkosten. Daar ging wel wat email verkeer aan vooraf. De chauffeur heeft verklaart dat hij het pakket aan de buurman heeft gegeven, maar er bestaat helemaal geen buurman. Ook heeft de chauffeur niet de procedure heeft gevolgd, door bijvoorbeeld geen nothome brief bij de klant in de bus te doen. Heb er wel van geleerd dat duurdere pakketten ik altijd met handtekening verstuur en eventueel met verzekering.
Uiteindelijk heeft de vervoerder netjes afgehandeld, welliswaar duurde het even.
Groetjes
Janet