Tips voor betere verkoop / review webwinkel

1
Beste shop-owners,

Wij zijn begin december online gegaan met onze webwinkel: http://www.stylistics.nl
We hebben wel bezoekers, maar ook een probleem:

we verkopen maar niks!

Na 4 maanden online hebben we alleen nog aan wat kennissen verkocht, en slechts enkele orders van niet-kennissen. Nu zit ik ook in een - denk ik - moeilijke markt met veel concurrentie:
vrouwen accessoires zoals armbanden, kettingen e.d.

We zijn actief op Instagram, Twitter, Facebook.
We doen wel aan marketing 'via-facebook' en hebben 1300 likes.
Maar Facebook likers zijn geen kopers. Mijn ervaring is dat de Facebookers de plaatjes die je post wel liken, maar daar blijft het bij.
Tenzij je een like, share & win doet. Dan worden ze actief (als je iets gratis weggeeft).

We zijn ook net een blog gestart.

Graag zou ik feedback willen op de webwinkel met als focus het assortiment.
Ik vermoed ook dat er iets mis is met de gun-factor en / of het vertrouwen, aangezien kennissen wel kopen.

Wie wil eens een kijkje nemen op http://www.stylistics.nl en de blog http://blog.stylistics.nl ?
Blog staat nog niet veel op.

Re: Tips voor betere verkoop / review webwinkel

2
Eerst even een opmerking over je blog:

Heb je bewust gekozen voor blog.domein.com ipv domein.com/blog?
Want ik geloof dat dit een verschil maakt voor je google rankings.

Inhoudelijk:
Je blog berichten zijn ERG kort, en eigenlijk alleen maar linkjes naar je pagina.
Probeer ze wat langer te maken. Vertel waarom dit zo'n leuke producten zijn en hoe je ze leuk kunt combineren. Probeer mensen het idee te geven dat ze op een informatie blog zijn; niet op een blog die dingen wilt verkopen.

Hoe komen jullie aan de 1307 likes? Zijn deze allemaal organisch? Niks ingekocht?
Ik zie zelf dat jullie meeste likes in de leeftijd 13-17 zitten; zover ik weet kan deze groep wel heel actief zijn, maar zullen ze niet snel iets (duurs) kopen.

Over de website:
als je vertrouwen wilt winnen is het verstandig om een aantal logo's op je homepage te gebruiken, zoals je betaalmethoden en je bezorg-service (dus bijv ideal, paypal, postNL, etc)
update: zie NU pas dat de logo's er wel staan, maar die zijn dus zo klein dat ik er overheen had gekeken.

Verzendkosten zijn mij in eerste instantie ook niet duidelijk, wil dat graag in 1 seconden weten.

bij 'over ons' zou ik het meer persoonlijk maken. ipv 'de eigenaresse' kun je ook gewoon zeggen . wij, ik, o.i.d.

zou ook eens goed naar je analytics kijken. Waar stappen mensen uit? Direct of pas na een aantal pagina's? stoppen ze tijdens checkout? Waar zitten je leavers...dit gaat je veel informatie geven.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

3
Nou zoveel FB likes in korte tijd is niet altijd organisch verkregen. Ik ben zelf zeer actief op Twitter en Facebook en hoor nu pas van deze site.

Sowieso is de site al niet mobiel vriendelijk en al is het voor mij duidelijk waarmee ik kan betalen. Ik kan niets Vinden over verzendkosten of andere informatie.

4
GoedeShampoo schreef:Eerst even een opmerking over je blog:
Heb je bewust gekozen voor blog.domein.com ipv domein.com/blog?
Want ik geloof dat dit een verschil maakt voor je google rankings.
[basj]
Niet heel bewust eerlijk gezegd. Ik zal uitzoeken of dat inderdaad uitmaakt voor de ranking, want mij maakt het eerlijk gezegd niet uit.
Inhoudelijk:
Je blog berichten zijn ERG kort, en eigenlijk alleen maar linkjes naar je pagina.
Probeer ze wat langer te maken. Vertel waarom dit zo'n leuke producten zijn en hoe je ze leuk kunt combineren. Probeer mensen het idee te geven dat ze op een informatie blog zijn; niet op een blog die dingen wilt verkopen.
[basj]
We hebben -als experiment - iemand wat artikeltjes laten schrijven voor ons.
Die heeft een beetje de plank misgeslagen met de stijl. Het is meer een blog over ons geworden, dan door ons geworden. We gaan dat zelf doen en dan inderdaad meer informatief vanuit ons zelf. Beter denk ik.
Hoe komen jullie aan de 1307 likes? Zijn deze allemaal organisch? Niks ingekocht?
[basj]
We hebben 1 keer een advertentie gedaan. Dat heeft wel iets opgeleverd maar een klein deel.
De rest zijn voorgekomen uit like, share & win acties (2 in aantal). Volgens mij krijg trek je daar alleen de mensen mee die alleen gratis iets willen.
Ik zie zelf dat jullie meeste likes in de leeftijd 13-17 zitten; zover ik weet kan deze groep wel heel actief zijn, maar zullen ze niet snel iets (duurs) kopen.
[basj]
Dit was ons nog niet opgevallen. Stof tot nadenken.
Over de website:
als je vertrouwen wilt winnen is het verstandig om een aantal logo's op je homepage te gebruiken, zoals je betaalmethoden en je bezorg-service (dus bijv ideal, paypal, postNL, etc)
update: zie NU pas dat de logo's er wel staan, maar die zijn dus zo klein dat ik er overheen had gekeken.
[basj]
Juist. goed punt. Ik denk dat inderdaad de herkenbaarheid van ideal, post.nl, paypay e.d. belangrijker zijn dan alle die kleine bank logootjes. Ga ik aanpassen.
Verzendkosten zijn mij in eerste instantie ook niet duidelijk, wil dat graag in 1 seconden weten.
[basj] Ook goed punt. Zie je pas bij uitchecken.

bij 'over ons' zou ik het meer persoonlijk maken. ipv 'de eigenaresse' kun je ook gewoon zeggen . wij, ik, o.i.d.
[basj] Wij wilden - hoewel we een kleine webshop zijn - zo onpersoonlijk overkomen.
Dat was een keuze. Ik denk echter de 'local heroes' nu meer in zijn en je inderdaad best iets persoonlijker zou mogen overkomen. Gaan we aan werken.
zou ook eens goed naar je analytics kijken. Waar stappen mensen uit? Direct of pas na een aantal pagina's? stoppen ze tijdens checkout? Waar zitten je leavers...dit gaat je veel informatie geven.
[basj]
Ze kijken wel, maar stoppen niks in hun mandje. Check out komen ze niet eens aan toe.

Ik wil je bedanken voor de genomen tijd en waardevolle feedback. Allemaal punten die beter kunnen en die we redelijk makkelijk kunnen aanpassen. Leuke schrijfstijl ook op je eigen website!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Zyra schreef:Nou zoveel FB likes in korte tijd is niet altijd organisch verkregen. Ik ben zelf zeer actief op Twitter en Facebook en hoor nu pas van deze site.
90% van de likes zijn organisch. We hebben 1 keer als test wat likes gekocht.
Sowieso is de site al niet mobiel vriendelijk en al is het voor mij duidelijk waarmee ik kan betalen. Ik kan niets Vinden over verzendkosten of andere informatie.
Dat klopt inderdaad. We zijn bezig met wel een mobiel site en voor tablet.

7
Het belangrijkste voor elke webwinkel. Waarin onderscheid jouw webwinkel zich echt van de concurrentie?

Verder heb je het over veel bezoekers, maar hoe meet je dit? En waar komen die bezoekers vandaan? Hoe lang blijven ze op de website?

Aan de hand daarvan kunnen we je beter advies geven of het probleem intern (de website) of extern (het verkeer) is.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

8
Nu zit ik ook in een - denk ik - moeilijke markt met veel concurrentie:
vrouwen accessoires zoals armbanden, kettingen e.d.
Dat is inderdaad het probleem. In deze categorie hebben wij zelf ook heel veel webshops.

Er zijn 3 heel goede methoden om succesvol te zijn op het internet:
  1. 1. Breng een uniek product dat de concurrenten niet hebben
  • 2. De goedkoopste zijn
  • 3. Terugkomende klanten door goede service (werkt op lange termijn)
EasyWebshop

9
Ik had onlangs een post geschreven over 5 tips om meer omzet uit je webshop te halen en die zouden hier ook van toepassing kunnen zijn. Ik zal er op een aantal even dieper op ingaan.

Call To Action.
Ik zie nergens een knop op de voorpagina waarbij de bezoeker iets kan kopen. Als je op de voorpagina een aantal succesvolle producten opneemt met een knop zoals koop nu, weet de bezoeker meteen waar hij/zij aan toe is. Nu wordt het door middel van een plaatje 'gevraagd' en dienen bezoekers zelf actief rond te kijken.

Waardepropositie.
Ook deze is verborgen tussen de roterende foto's. Door deze daaruit weg te halen en een vaste plek te geven weten bezoekers waarom ze bij u moeten bestellen. Nu moeten ze toevallig wachten totdat ze de derde roterende foto hebben gezien.

Autoriteit.
GoedeShampoo heeft het hierboven al genoemd, maar geef de betaalmethodes een prominentere plek en nog beter een apart kopje. Daarnaast geef je aan dat je al kennissen hebt die tevreden klanten zijn. Nu laat je op je voorpagina zien dat je unieke sieraden maakt, maar het zou nog sterker zijn als je jouw klanten laat vertellen hoe blij ze wel niet zijn met die unieke sieraden.