A euro a day keeps the doctor awayDat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Ik denk dat wat beoordelingen lezen een goed idee is. http://www.ispgids.com/ staat vol met hosters, goed en slecht.Ontzettend bedankt voor jouw snelle en duidelijk reactie DannyvdM!
Snelheid webwinkel
De vraag is inderdaad voornamelijk hoe gegarandeerd kan worden dat mijn website over het algemeen snel loopt. Dat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?
De snelheid van de webwinkel kan varieren met de software die je gebruikt, zoals Maurice al aangaf. Ik raad aan om wat hosters af te gaan, vragen of je een demo pakket mag om de snelheid uit te proberen en vanuit daar je beslissing te maken. Er is geen standaard van hoeveel euro's je moet uitgeven om een snelle host te krijgen.Ontzettend bedankt voor jouw snelle en duidelijk reactie DannyvdM!
Snelheid webwinkel
De vraag is inderdaad voornamelijk hoe gegarandeerd kan worden dat mijn website over het algemeen snel loopt. Dat ik er niet verstandig aan doe om mijn webwinkel onder te brengen bij een hoster die een of enkele euro's per maand vraagt, is duidelijk. Vanaf welk bedrag per maand/jaar mag ik echter verwachten dat de hosting degelijk is en de webshop relatief snel loopt?
Locatie host
Voor wat ik begrepen heb is de locatie van de host is inderdaad van invloed op snelheid en gedeeltelijk de SEO. Mijn meeste klanten verwacht ik echter uit landen buiten Nederland waardoor, voor hoe ik er naar kijk, verstandiger lijkt de webwinkel onder te brengen bij een internationale hoster. Daarbij is tevens de vraag of het een hoster moet zijn met servers in een of meerdere landen (ik neem de tweede mogelijkheid).
Welke hosting bedrijven raad jij overigens zelf aan (met eventueel een korte onderbouwing)?
Hoi,
ikzelf host op een server in VS. Waarom? omdat de VS andere voorwaarden kan bieden voor mij dan een Belgische of Nederlandse hoster.
Nu dit betreft zeker geen 1 euro hostDus de snelheid is zelf hier heel goed.
Misschien toch eventjes bekijken, kan je wat geld uitsparen en meer opties voor minder geld.
De laattijd zal altijd iets trager zijn, maar deze is echt te verwaarlozen
Succes verder
Zoals Maurice ook aangeeft is het de vraag hoeveel waarde er aan een review op dergelijke sites als ispgids.com en webhosters.nl moet worden gehecht. Dat Versio haar klanten relatief gezien een behoorlijk bedrag per review betaald ben ik eerder tegengekomen. Wel is het zo dat de review zowel positief als nogatief mocht zijn. Versio/betaalde reviewIk denk dat wat beoordelingen lezen een goed idee is. http://www.ispgids.com/ staat vol met hosters, goed en slecht.
Van het artikel over waar op gelet moet worden bij hoet zoeken van hosting ben ik op de hoogte en is erg handig. Evengoed mag de informatie over SSD hosting naar mijn mening wel met een koreltje zout genomen worden gezien een hosting partij de SSD's zowel voor een gedeelte (SSD + HDD), als volledig kan inzetten. Daarnaast betekend 5/6 keer sneller schrijven niet dat de website/webwinkel ook 5/6 sneller is (Er staat verder ook niet dat het wel zo is).Ik heb hier een hosting howto geschreven in het hosting deel waarop je hosting kan kiezen.
niet alleen de hosting maakt je webwinkel snel. De applicatie dient uiteraard ook goed te zijn.
Uitgaande dat je opencart correct is geinstalleerd en thema geoptimaliseerd moet dat kunnen lopen als een snel zonnetje op SSD (1sec & minder)
Aan de hand van prestaties tijdens de demo's bij verschillende hosting partijen zal ik inderdaad een keuze gaan maken. Wel is het lastiger oordelen gezien de meeste bezoekers uit het buitenland komen, wat het testen lastiger maakt. Pingdom lijk er een juiste tool voor, maar ik merk zelf verschil tussen de resultaten die er uit komen rollen en wat de snelheid is als ik de betreffende buitenlandse webshops zelf bezoek. Welke andere tools kan ik hiervoor gebruiken?Ik raad aan om wat hosters af te gaan, vragen of je een demo pakket mag om de snelheid uit te proberen en vanuit daar je beslissing te maken.
Dan haal je er eentje uit, Versio. Maar er zijn tal van anderen die zich niet bezighouden met ingekochte positieve feedback.Ook Ward, Shopso, Maurice en Oli4321 super bedankt voor jullie bijdrage aan dit topic!
Zoals Maurice ook aangeeft is het de vraag hoeveel waarde er aan een review op dergelijke sites als ispgids.com en webhosters.nl moet worden gehecht. Dat Versio haar klanten relatief gezien een behoorlijk bedrag per review betaald ben ik eerder tegengekomen. Wel is het zo dat de review zowel positief als nogatief mocht zijn. Versio/betaalde reviewIk denk dat wat beoordelingen lezen een goed idee is. http://www.ispgids.com/ staat vol met hosters, goed en slecht.
Ik zou bij geen enkele provider het instappakket nemen. De verkeerde beslissing "goedkoop is duurkoop" begint immers bij het goedkoopste abonnement nemen. De kans dat je daarmee belandt in de hoek waar de minste resources gedeeld worden door de meeste abonnees, is hier logischerwijs ook het grootst.Ondanks dat er twee (ex) eigenaren van een hostingbedrijf aanwezig zijn is evengoed mijn vraag waarom ik er goed of fout aan doe om bij een van deze hosting partijen mijn webwinkel onder te brengen. Het totale kostenplaatje (ex BTW) is is gebaseerd op op 1 jaar hosting, support, .com domein, SSL certificaat en back-ups. Webruimte en dataverkeer zijn per maand.
WXHosting: OpenCart ''Entry'': 5GB webruimte en 50 GB dataverkeer (208,40 euro)
Trafego: Webshop hosting ''Basic'': 1GB webruimte en 50GB dataverkeer (126 euro) (+ 15 euro per back-up)
VIP internet: Opencart hosting ''Business'': 10 GB webruimte, 16 GB dataverkeer (123,05 euro)
SiteGround: hosting ''GrowBig'' 20GB webruimte en ''onbeperkt'' (wat niet kan) dataverkeer (104,70 euro)
hey maurice,Succes verder
Welke voorwaarden zou je anders wllen hebben (en daarbij komend ook bescherming) tegenover een NL aanbieder dan?
BesteDe belangrijkste vraag is; wat voor technieken heb ik nodig/moeten aanwezig zijn in de hosting infra om de site snel werkend te krijgen?
Hierbij moet ook rekening gehouden worden met betaalbaarheid en toepasselijkheid van die technieken. Ik kan geen 6 clusters in eigen beheer opzetten voor een kleine webshop.
Ik denk dat dat de belangrijkste maatstaven zijn om mee te meten als je gaat kijken naar hosting; welke aanbieders begrijpen de bovenstaande situatie en spelen daar op in met hun hosting aanbod?