De pakketbrievenbus is vervoerder onafhankelijk, je kan namelijk niet iedere vervoerder een sleutel geven. (je wil ook niet dat DHL de bus kan open maken nadat net UPS een pakket afgeleverd heeft)
1 malig gebruik klopt, maar zoals ik al eerder aangegeven heb, hoeveel mensen ontvangen meerdere bestellingen op een een dag van verschillende vervoerders. (henk-k is een van de uitzonderingen

) In mijn voorbeeld heeft DHL gewoon pech en jij hebt pech en zal je de bestelling die via DHL zou komen volgens de normale procedure van DHL afgehandeld moeten worden. (of de volgende dag afleveren of je zal toch langs een of ander afhaalpunt je pakket moeten gaan ophalen)
Toch meerdere pakketten ontvangen? dan zullen er toch andere oplossingen bedacht moeten worden en pakketbrievenbussen gemaakt moeten worden die veel groter zijn en kostprijstechnisch de pan uit gaan rijzen.
Met codes werken? Hoe communiceer je dat. (komt dus ook niet van de grond)
We kunnen wel naar de vervoerders gaan, maar er is geen enkele vervoerder die jou pakketbrievenbus zal gaan betalen. Wel willen ze er allemaal graag gebruik van maken aangezien bijvoorbeeld een postnl vervoerder (dat zijn "zelfstandige rijders") ontvangen maar ± € 0.17 per pakket om een 2e keer bij je op de stoep te staan. Je kan je wel voorstellen dat ze graag hun pakket meteen de eerste keer bij je afleveren. Op
dit forum kan je wel zien hoe het er nu aan toe gaat.
Als ontvanger zal je bij sommige vervoerders (die echt niet zonder handtekening afleveren) een machtiging moeten geven dat de vervoerder het pakket in de pakketbrievenbus mag leveren zonder handtekening; is deze gesloten, dan zal het pakket op de reguliere manier aangeboden moeten worden. (Deze machtigingskaart is binnenkort te downloaden op de site.)
De vervoerder heeft daarmee zijn handtekening en heeft bewijs dat de ontvanger akkoord is gegaan met een levering zonder fysieke overdracht.
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.