Beste webwinkeliers,
De komende weken gaan wij Onegini.me introduceren in het Nederlandse E-commerce domein. De gedachte erachter is eenvoudig; de consument maakt eenmalig zijn digitale profiel aan en kan daarmee vervolgens bij alle aangesloten webshops met 1 klik naar binnen. Registratie, gebruikersnamen en wachtwoorden zijn hiermee voorgoed overbodig. Daarnaast kan de consument alle aangesloten bedrijven zien vanuit zijn dashboard. Eenmaal consent gegeven aan de webshop kan hij deze ook direct benaderen vanuit dit dashboard (een soort startpagina voor webshops met een account erachter). Wij denken dat de consument hier snel, gemakkelijk en veilig mee kan shoppen en de webshop een betere conversie draait (overslaan registratie) en meer klanten trekt (aangesloten webshop is zichtbaar en direct benaderbaar voor alle accounts). Dit willen we kosteloos aanbieden aan webshops met < 50.000 geregistreerde klanten en volgende week is onze (gratis) Magento plugin klaar.
Hierbij een promo http://youtu.be/idMjwWsD02w
Dit is hoe het werkt voor de consument http://www.onegini.me
Mijn vraag aan jullie;
Wat vinden jullie hiervan?
Wat zouden jullie belangrijk vinden om hierop aan te sluiten?
Welke aandachtspunten hebben jullie voor ons?
Alvast dank voor jullie feedback
Re: Onegini; betere conversie en meer klanten.
2De hamvraag lijkt mij: waarom zou ik een omweg maken via Onegini als ik ook rechtstreeks met een Facebook- of Google-account kan inloggen? De toegevoegde waarde van Onegini komt nu nog niet goed uit de verf.
Verder een kleinigheid: de Amerikaanse promo bevat Nederlandstalige screenshots.
Verder een kleinigheid: de Amerikaanse promo bevat Nederlandstalige screenshots.
3Hey Ward,
Terechte vraag die je stelt. Het grote verschil met een Social login is dat wij niets, maar dan ook niets delen met de Socials. Er wordt geen profiel leeggetrokken, vriendenlijsten, etc. Dit waarborgt de privacy van de gebruiker en daar is (wat ons betreft) juist behoefte aan. Het lijkt hetzelfde maar is anders
Terechte vraag die je stelt. Het grote verschil met een Social login is dat wij niets, maar dan ook niets delen met de Socials. Er wordt geen profiel leeggetrokken, vriendenlijsten, etc. Dit waarborgt de privacy van de gebruiker en daar is (wat ons betreft) juist behoefte aan. Het lijkt hetzelfde maar is anders
4Juist! Ik klik op de link en kom tegen: Facebook, Google+, LinkedIn, Windows en Twitter om mee in te kunnen loggen! Alles is in het Engels en er staat alleen maar een video bij verder niets. Geen idee wat ik met de website moet, dus weggeklikt.
Ook de naam doet mij vrij weinig, laat staan dat klanten dat onthouden en er dan via dat gaan shoppen. Sowieso hoeft namelijk niet dat als ik een optie op mijn eigen site toevoeg door in te loggen met G+, FB of Twitter dat de accounts leeg getrokken wordt om meer te weten. Dat er vooral grote webshops zijn die dat doen, wil niet zeggen dat IEDEREEN dat doet.
En bied dan zelf ook de mogelijkheid niet aan.
Ook de naam doet mij vrij weinig, laat staan dat klanten dat onthouden en er dan via dat gaan shoppen. Sowieso hoeft namelijk niet dat als ik een optie op mijn eigen site toevoeg door in te loggen met G+, FB of Twitter dat de accounts leeg getrokken wordt om meer te weten. Dat er vooral grote webshops zijn die dat doen, wil niet zeggen dat IEDEREEN dat doet.
En bied dan zelf ook de mogelijkheid niet aan.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Ik zie de meerwaarde er ook niet zo van in?
Vind het eerlijk gezegd in veel gevallen wel vervelend dat je eerst een account moet maken voordat ik een bestelling doe? (waarom mag ik niet zelf de keuze maken om in te loggen of niet)
Dat is toch alleen handig als je zelf denkt vaker terug te komen op zo'n website voor eventuele vervolgbestellingen of als je perse je order wilt volgen of historie terug wilt zien.
Vind het eerlijk gezegd in veel gevallen wel vervelend dat je eerst een account moet maken voordat ik een bestelling doe? (waarom mag ik niet zelf de keuze maken om in te loggen of niet)
Dat is toch alleen handig als je zelf denkt vaker terug te komen op zo'n website voor eventuele vervolgbestellingen of als je perse je order wilt volgen of historie terug wilt zien.
http://www.pakketbrievenbusshop.nl Pakketbrievenbussen en normale brievenbussen
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.
http://www.metalpoint.nl Online metaalproducten op maat.
6Ik zie absoluut meerwaarde. Ik bestel bijna dagelijks online en moet elke keer gegevens invoeren, hopen dat je een apart afleveradres kunt invoeren etc. Een systeem waarbij dat niet hoeft zou best handig zijn.
Ik geloof trouwens niet in de opzet en vooral niet in de presentatie, van de TS. Met een grote groep webwinkeliers (bijvoorbeeld vanuit een keurmerk of andere brancheorganisatie zou dit kans van slagen hebben.
Ik geloof trouwens niet in de opzet en vooral niet in de presentatie, van de TS. Met een grote groep webwinkeliers (bijvoorbeeld vanuit een keurmerk of andere brancheorganisatie zou dit kans van slagen hebben.
7Ik vind je concept erg mooi, het succes hangt echter af van het draagvlak. Je bent zowel consumenten nodig als webwinkels. De moeilijkheid is om hierin massa te krijgen. Wellicht kun je je aansluiten bij partijen als Multisafepay Onestep checkout die ook iets dergelijks bieden of een grote partij als POSTNL achter je krijgen. Ik denk dat je die massa nodig hebt om interessant te zijn voor zowel webwinkels als klanten.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m