Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Tioli
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 april 2014

Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Aangeboden: webshop in e sigaretten en toebehoren.
Webshop is opgebouwd in Opencart

Leuke website welke op redelijk goede plaatsen in de zoekmachines staat. De webwinkel is begin dit jaar opgezet en heeft ongeveer 30-40 bezoekers per dag zonder advertenties.
De huidige omzet is € 1000,- per maand en kan door uitbreiding van het assortiment waarschijnlijk wel verhoogd worden. Het is een webwinkel waar je niet van kunt leven maar wel leuk is om erbij te hebben.

Voordat je besluit deze winkel te kopen zul je zelf eerst een aantal dingen moeten regelen: Inschrijven Kamer van Koophandel, BTW nummer aanvragen en contract met IDEAL aanbieder afsluiten.

De prijs voor webwinkel en domeinnaam is € 600,-
De prijs voor de voorraad is +/- € 3000,- (verkoopwaarde ongeveer € 7000)
Winkel en voorraad zijn niet los van elkaar te koop.

Omdat de webwinkel in gebruik is, en ook blijft als deze niet verkocht wordt, kan ik alleen algemene informatie geven.

Betaling d.m.v. overschrijving met factuur +btw.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Lijkt mij een markt die zijn beste tijd voorbij is; en door alle opkomende regelgeving alleen maar zal gaan inkrimpen. Genoeg geruchten dat ook deze sigaretten onder strengere wetten gaan vallen.
Of is dat ook de reden van verkoop?

En wat is jouw marge/winst op deze 1000 euro omzet?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Tioli
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 april 2014

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

De markt in e sigaretten is in korte tijd explosief gegroeid en dit zonder regel/ wetgeving. Dat er nu wetgeving gaat komen (2015) is alleen maar een goede zaak. De "snelle jongens" die snel geld willen verdienen, slechte namaakspullen verkopen en geen onderzoek doen naar de dampvloeistoffen maar zoeken naar het goedkoopste spul, zonder fatsoenlijk etiket e.d. zullen het moeilijker krijgen en op termijn verdwijnen.
De bestaande webshops die kwalitatief goede spullen verkopen zullen alleen maar baat hebben bij regelgeving en een stapje voor hebben op nieuwkomers.
De markt zal daarbij voorlopig nog blijven groeien omdat, relatief gezien, nog maar een klein gedeelte van de rokers is overgestapt op de elektrische sigaret en er grote voordelen zijn ten opzichte van "gewoon roken".
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

De "snelle jongens" die snel geld willen verdienen, slechte namaakspullen verkopen en geen onderzoek doen naar de dampvloeistoffen maar zoeken naar het goedkoopste spul, zonder fatsoenlijk etiket e.d. zullen het moeilijker krijgen en op termijn verdwijnen.
Haha! Dat zegt de meneer die begin dit jaar (zo'n 3 maand terug) zijn webwinkel opzette en nu wil verkopen voor enkele duizenden euro's?

Dat onderzoek doe jij wel? Heb je daar documenten van? Een etiket is maar een sticker, dat weet iedereen. Ik kan bij mijn leverancier op het etiket laten zetten wat ik wil.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Tioli
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 april 2014

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Ik heb mijn website inderdaad opgezet vanuit mijn enthousiasme voor het elektrisch roken en inderdaad onderzoek gedaan naar de dampvloeistoffen.
De vloeistoffen die bij ons verkocht worden zijn gekeurd door de grootste keuringsinstantie van Europa en hebben alle keuringscertificaten. Hier adverteer ik overigens niet mee omdat ik dit zelf als niet meer dan normaal beschouw. Ik weet dat sommigen, zoals ze hier zelf al aangeven, van alles op hun etiketten laten zetten maar dit soort zaken zijn aan mij niet besteed.
De webshop wordt niet voor duizenden euro's verkocht maar voor het belachelijk lage bedrag van € 600,- zoals je in het eerste bericht had kunnen lezen.
Ik begrijp dat sommigen zich aangesproken voelen en bied hierbij mijn excuses daarvoor aan. Het was geenszins mijn bedoeling de handel van anderen af te kraken maar teruglezend begrijp ik dat ik dit wel gedaan heb. Sorry hiervoor.
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Vroeg het eerder al; wat is de winst op deze 1000 euro omzet?
En je webwinkel is dan niet zo prijzig; je moet er wel een hele voorraad bij nemen.

Kun je ook nog aangeven waarom je hem wegdoet.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

...de grootste keuringsinstantie van Europa...
Bij dit soort uitspraken heb ik altijd het idee dat er een scholier van 18 achter de webshop zit die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft. Welke keuringsinstantie hebben we het hier over?
 
Tioli
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 april 2014

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Als je een webwinkel in e sigaretten wilt opzetten ontkom je niet aan een bepaalde voorraad. Indien je kwalitatief goede spullen wilt verkopen is € 2500,- à € 3000,- gewoon een bedrag waar je rekening mee moet houden, ook als je zelf van de grond af aan wilt beginnen.

Door veranderde omstandigheden kan ik zelf niet meer de tijd en focus opbrengen deze winkel goed bij te houden. Ik heb nog een ander bedrijf waar ik nu meer aandacht aan moet geven en dit was voor mij een hobby die ik erbij deed.

Ik dacht er misschien iemand anders blij mee te kunnen maken.

Door de goederen tegen inkoopsprijs en de winkel tegen een lage prijs te verkopen leek het mij dat dit voor iemand die er mee aan de slag gaat een goede en voordelige start zou kunnen zijn. Een klantenbestand en redelijke positie in de zoekresultaten geven een voorsprongetje.

Dit leek mij een geschikt forum om als koper en verkoper bij elkaar te komen maar daar kom ik nu een beetje op terug. Ik ben nieuw op dit forum en eerlijk gezegd niet gewend direct zo vijandig benaderd te worden. Mensen die aangeven zeker geen potentiële koper te zijn vragen herhaaldelijk om cijfers over winst, voor anderen ben ik het ene moment een "meneer die" en het andere moment een "schooljongen van 18".

Het komt op mij wat vreemd over als ik als nieuweling op dit forum verantwoording moet afleggen over mijn cijfers, leeftijd, bedrijfsvoering enz. tegenover "oudgedienden" die verder blijk geven geen interesse in het aangebodene te hebben.
Informatie die ik overigens met potentiële kopers van harte wil delen.

Ik zal verder niet meer op berichten in dit forum reageren. Via mail of PM zal ik graag vragen van serieus geïnteresseerden beantwoorden.

Heren, u heeft u geurvlaggen inmiddels uitgezet. Mogelijk wilt u dit nog even bekrachtigen met een scherpe reactie hieronder.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Als de voorraad inderdaad voor inkoopprijs kan worden overgenomen, is een lopende webwinkel voor 600 euro echt niet te duur. Ik heb de website niet gezien, maar je zit al snel aan een dergelijke investering als je zelf aan de slag gaat. Ik denk dat je dit gemakkelijk kwijt kunt raken.

Wat ik je aanraad is het aanbod eens bij wat concurrenten neer te leggen. Ik heb zelf in het verleden ook wat domeinen en voorraden van concurrenten overgenomen.

@iedereen: Laat dit aanbod, hoe oneens je het er ook mee bent, a.u.b. links liggen als je niet geïnteresseerd bent. Er lijkt mij niets mis met de shop of het assortiment, en iedereen moet zelf bepalen wat hij op internet wil verkopen. Zo lang het maar legaal is, en dat is bij E-sigaretten vooralsnog wel het geval.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

@iedereen: Laat dit aanbod, hoe oneens je het er ook mee bent, a.u.b. links liggen als je niet geïnteresseerd bent. Er lijkt mij niets mis met de shop of het assortiment, en iedereen moet zelf bepalen wat hij op internet wil verkopen. Zo lang het maar legaal is, en dat is bij E-sigaretten vooralsnog wel het geval.
Rudy, er zijn forumregels... Eén daarvan is dat we de reden van verkoop noemen. Een andere is dat we "ontworpen voor verkoop"-webwinkels weren.

Zolang de topicstarter op dergelijke punten geen duidelijkheid geeft, overeenkomstig de forumregels, staat het twijfelaars dus vrij daar hun bedenkingen bij te plaatsen.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

@Ward. Ik snap je wel, en hoe meer info hoe beter natuurlijk. Toch hoeft niet alles verplicht online gezet te worden. Als je geïnteresseerd bent kan je een bericht sturen voor meer info, zo niet dan heeft het ook weinig zin hier de eventuele nadelen te benoemen. Het geeft het forum zo'n negatieve sfeer op deze manier.
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Twijfels hebben is wellicht heel redelijk en begrijpelijk. Maar ze onmiddellijk uitspreken bij elke nieuwkomer valt mensen denk ik wel rauw op hun dak. Je kunt ook in eerste instantie van de positieve bedoeling uitgaan ipv andersom.

Het valt mij op dat dit de laatste tijd een beetje trend is. Mensen die niet zuiver op de graad zijn jaag je er zeker mee weg, maar goedbedoelende nieuwkomers ook. Ik heb de afgelopen weken meerdere mensen zien schrikken van de vijandige eerste benadering en al meteen weer zien vertrekken. Zo gaan ook nieuwe aanwinsten verloren die uiteindelijk wellicht een positieve bijdrage hadden kunnen leveren aan dit forum.

En ik begrijp dat er forumregels zijn. Maar als iemand die, wellicht onbedoeld, overtreedt, kun je hem of haar er ook gewoon netjes op wijzen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
Be-Slank
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 september 2011
Locatie: Haren gn
Contacteer:

Re: Te koop aangeboden webshop € 1000,- omzet per maand

22 april 2014

Twijfels hebben is wellicht heel redelijk en begrijpelijk. Maar ze onmiddellijk uitspreken bij elke nieuwkomer valt mensen denk ik wel rauw op hun dak. Je kunt ook in eerste instantie van de positieve bedoeling uitgaan ipv andersom.

Het valt mij op dat dit de laatste tijd een beetje trend is. Mensen die niet zuiver op de graad zijn jaag je er zeker mee weg, maar goedbedoelende nieuwkomers ook. Ik heb de afgelopen weken meerdere mensen zien schrikken van de vijandige eerste benadering en al meteen weer zien vertrekken. Zo gaan ook nieuwe aanwinsten verloren die uiteindelijk wellicht een positieve bijdrage hadden kunnen leveren aan dit forum.

En ik begrijp dat er forumregels zijn. Maar als iemand die, wellicht onbedoeld, overtreedt, kun je hem of haar er ook gewoon netjes op wijzen.
Ik ben het helemaal met Sjoerdk eens, de laatste tijd wordt er door bepaalde personen veel dingen direct op een negatieve manier benaderd. Ik heb al eens eerder hier een opmerking over gemaakt. Misschien een tip, probeer voordat je iets negatiefs zegt ook in elk geval iets positiefs te zeggen.
http://www.Be-Slank.nl eiwitdieet voor verantwoord afvallen!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht