SEO en Opencart

1
Ik heb zelf m'n webshop met Opencart gemaakt. Nu had ik daar geen kennis van, dus met vallen en opstaan is het nu wat geworden. Mocht het een hit worden, dan laat ik wel een professionele webshop maken.
Ik heb me echter nog niet verdiept in de seo, alleen de seo zoekvelden in Opencart ingevuld. Nu zei iemand me dat ik echt niet zonder deze kan; http://www.opencart.com/index.php?route ... load_id=32
Ik wil graag weten of dat echt zo is. Want ik heb juist zelf de webshop gemaakt, om de kosten laag te houden. Maar ik begrijp natuurlijk ook dat het als webshop het belangrijkste is om goed gevonden te kunnen worden.
En andere seo-tips zijn welkom natuurlijk!

Re: SEO en Opencart

2
Met de standaard opencart seo opties moet je alles nog steeds handmatig invullen.

Deze module maakt alles in een klik aan, dus dat lijkt wel zeer handig en tijdsbesparend.

Als ik de reviews lees is iedereen vol lof, en als er problemen zijn, zijn die snel opgelost.
Dus toch misschien de moeite om eens uit te proberen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SEO en Opencart

5
Simpel gesteld zijn er twee mogelijkheden om gevonden te worden in zoekmachines.

Mogelijkheid 1:
Je behoort tot een van de experts op een bepaald gebied en wanneer er op dat gebied iets gezocht wordt zal jouw website hoog en veelvuldig in de zoekresultaten naar boven komen.
Experts verschaffen bijzondere informatie die door anderen gewaardeerd wordt en dat doen de meeste webshops niet.
Mijn eerste tip is om hier eens over na te denken.

Mogelijkheid 2:
Je hebt een webshop en wilt graag dat jouw artikelen gevonden worden.
Je zult er dus alles aan moeten doen om jouw artikelen beter te presenteren dan de artikelen van je concurrenten.
En dat doe je met de titel, omschrijving, aanvullende informatie en de naam van de url van de webpagina.
En daar gaat het eigenlijk helemaal mis.

Als jij wilt dat de kinderwagens gevonden worden zal je minimaal het woord "kinderwagen" in de titel van het product en in de naamgeving van de url van de webpagina moeten opnemen.
Voor wat betreft dat laatste blijkt OpenCart niet echt SEO vriendelijk te zijn.
Je hebt zelf al een mogelijke oplossing gevonden maar ik heb het idee dat er meer mogelijkheden zijn.
http://iam.chynhuei.com/2013/10/26/open ... -htaccess/

Daarnaast dient iedere artikel omschrijving uniek te zijn en iets te vertellen over het artikel zodat het een zekere uniciteitswaarde krijgt en veel meer kans heeft om getoond te worden in de zoekresultaten.
Op dit moment hebben alle artikelen de zelfde omschrijving !
Zoekmachines tonen graag een zekere diversiteit in de zoekresultaten dus (als voorbeeld) blauw gestreepte sokken en blauw geruite sokken zullen zeker getoond worden wanneer er verder op het internet alleen maar blauwe sokken worden aangeboden.

Analyseer je concurrenten en bekijk waar jij het verschil kunt maken.

Succes met de webshop.
SEOsheets laat zien wat de concurrentie aan zoekmachine optimalisatie heeft gedaan.